Nauka jazdy na łyżwach.doc

(39 KB) Pobierz
Tok lekcji

                                                                                     Paweł Żebracki gr. III

                                                                                                  Sanok 05.12.2002r                                              

 

 

Konspekt lekcji z łyżwiarstwa nr 15

 

 

 

 

Temat: Nauka jazdy na łyżwach.

 

 

Zadania szczegółowe w zakresie:

 

a) motoryczności:

   -rozwijanie równowagi

   -rozwijanie koordynacji ruchowej

   -rozwijanie siły

   -rozwijanie orientacji

b) umiejętności:

   -jazda stylem klasycznym

c) wiadomości:

   -style jazdy na łyżwach

d) działanie wychowawcze:

   -wzajemna pomoc podczas nauki jazdy, współdziałanie w zespole

e) działania w zakresie zdrowia:

   -zwiększanie zakresu ruchu w stawach biodrowych likwidowanie

    przykurczy

f) metody realizacji zadań ruchowych:

  -metoda zadaniowo ścisła

   -metoda naśladowczo ścisła

Miejsce ćwiczeń: miejskie lodowisko 

Klasa: III gimnazjum chłopcy

Przybory przyrządy: łyżwy

Czas lekcji: 45 min.

Liczba ćwiczących: 14 uczniów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

lekcji

 

Zadania szczegółowe

Czas dozowania

Uwagi organizacyjno-

-metodyczne

1.Ćwiczenia organizacyjno –porządkowe.

1.Zbiórka przed szkołą.

2.Sprawdzenie sprzętu.

3.Podanie tematu (celu lekcji).

4.Motywacja, zachęcenie uczniów do aktywnego udziału w lekcji.

2-3 min.

Ustawienie

w dwuszeregu.

2.Dojście na miejsce zajęć.

 

5 min.

Ustawienie w parach.

3.Rozgrzewka.

1.Rozgrzanie stawu skokowego.

2.Wymachy nóg w przód.

3.J.w. w tył.

4.J.w. w bok.

5.Krążenia nóg.

6.przysiady.

7.Przysiad na jednej nodze.

8.Skręty tułowia

9.Wykroki.

10.Marsz z unoszeniem kolan.

8 min.

Ustawienie po za ślizgawką w dowolnym miejscu.

 

4.Nauka nowych elementów technicznych.

1.Przed wejściem na ślizgawkę wskazane jest chodzenie na łyżwach po niewysokim zmarzniętym śniegu.

2.Z chwilą wejścia na ślizgawkę unoszenia raz jednej, a raz drugiej nogi.

3.Próba odpychania się wewnętrzną krawędzią łyżwy.

4.J.w.tylko krok posuwisty całą powierzchnią łyżwy.

5.Jazda dookoła ślizgawki.

6.J.w. w drugą stronę.

7.Jazda po małym obwodzie koła.

8.J.w. w drugą stronę.

9.Jazda po ,,8”.

10.Jazda dowolna.

15 min.

Ustawienie zgodne z poleceniem nauczyciela.

5.Zabawa.

,,Murzyn”

,,Murzyn staje naprzeciwko ćwiczących i zapytuje: ,,czy boicie się ,,Murzyna” Odpowiadając ,,Nie” dzieci przejeżdżają na drugą stronę, na miejsce gdzie znajdował się ,,Murzyn”. ,,Murzyn” wybiega naprzeciw i stara się złapać kogokolwiek.

Złapana osoba zostaje ,,Murzynem”

5 min.

Ustawienie:

Uczestnicy zabawy stają w jednym szeregu. W odległości 20 do 30 m

 

6.Ćwiczenia organizacyjno –porządkowe.

1.Ściągnięcie łyżew.

2.Zbiórka.

3.Wyróżnienie najlepszych uczniów.

553-4 min.

Ustawienie w dwuszeregu.

7.Uspokojenie organizmu.

Przejście do szkoły.

555 min.

Dwójkami w parach.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin