Nauka skoku na nartach.doc

(53 KB) Pobierz
KONSPEKT NR 21

 

KONSPEKT NR 21

 

KONSPEKT LEKCJI Z NARCIARSTWA

 

TEMAT: Nauka krystiania do stoku

 

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE:

   MOTORYCZNOŚCI:

     -  kształtowanie wytrzymałości, zwinności, siły

   UMIEJĘTNOŚCI:

    -  nauka krystianii do stoku. Doskonalenie ześlizgu

   WIADOMOŚCI:

    -  konserwacja sprzętu narciarskiego w czasie sezonu

   DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH:

    -  pomoc koleżeńska na zajęciach z narciarstwa. Rozwijanie umiejętności czynnego wypoczynku na nartach.

   ZDROWIA:

    -  hartowanie organizmu. Przebywanie na świeżym powietrzu warunkiem lepszego samopoczucia, zdrowia

MIEJSCE ĆWICZEŃ: teren pagórkowaty zaśnieżony ok. 100 m

KLASA:    VII        

PŁEĆ: chłopcy

PRZYBORY : sprzęt narciarski, tyczki, chorągiewki

LICZBA ĆWICZĄCYCH –18

CZAS –45 minut

PROWADZĄCY: Joanna Paściak

Metody realizacji zadań ruchowych: Pogadanka, Zabawowa-klasyczna, Bezpośredniej celowości ruchu, Zadaniowa- ścisła, Naśladowcza- ścisła.

Formy prowadzenia zajęć: frontalna w grupach

 

 

 

 

 

 

 



TOK LEKCJI.

ZADANIA

SZCZEGÓŁOWE.

CZAS

DOZOWANIE

UWAGI

ORGANIZACYJNO METODYCZNE

1. Ćw. organizacyjno –porządkowe sprawdzenie sprzętu

 

1.Zbiórka,sprawdzenie obecności.

2.Sprawdzenie gotowości do zajęć.

3.Podanie tematu lekcji.

4. Teoretyczne wprowadzenie i omówienie zajęć.

3 min.

Ustawienie uczniów w

dwuszeregu.

2.Rozgrzewka

 

1.      ćw. Ramion

W wypadzie –naprzemianstronne krążenie ramion w przód i w tył. Zmiana wypadu podskokiem.

Wymachy zgiętych ramion w tył z pogłębianiem

2.      ćw. Nóg

postawa w zwarciu silne wypychanie kolan do przodu, rytmiczne sięganie do pięt z równoczesnym skrętoskłonem tułowia.

Huśtawka –w dwójkach z trzymaniem się za ręce: głębokie przysiady i prostowanie się do wspięcia na zmianę.

3.      ćw. tułowia

Rozkrok –ręce na biodra. Skłon tułowia w przód z pogłębieniem, ramion w tył.

Stojąc, skłony tułowia w przód, w tył i na boki.

Opad tułowi w przód, ramiona w bok, z równoczesnym skrętem tułowia

4.      skocznościowe.

Podskoki obunóż

Podskokiem rozkrok i zeskok

12 min.

 

 

 

 

 

 

 

Ustawienie w rozsypce.

3.Dojście na miejsce lekcji

 

Bezpieczne przejście na pobliskie zaśnieżone zbocze ok. 200 m od szkoły

3 min.

Wytyczenie trasy zjazdu.

Wyznaczenie podejścia

 

A)    Ćw. na płaskim terenie

 

Chód na nartach jednym śladem w prostej linii –30 m

Biegi na nartach –na zmianę krokiem zwykłym, jednokrok

Unoszenie ramion w bok, w górę

Oczyszczenie prawą ręką lewego buta i odwrotnie –nogi proste 

Ślizganie się na nartach bez kijów krokiem zwykłym po obwodzie koła.

5 .min.

 

Ustawienie w dowolnym miejscu na spadku góry

1.Ćw. kształtujące na nartach bez kijków

 

2.Zabawy i gry przygotowujące do nauczania elementów technicznych

 

1.Zabawa ,,Kto pierwszy”

Wejście dowolnym sposobem pod nie wielkie wzniesienie. Wygrywa osoba która dojdzie do wbitej chorągiewki pierwsza.

2.Dwójkami twarzą do siebie przechodzimy w jednym kierunku  dostawiając nartę do narty (schodkowo) i przeżuty kijka między sobą.

5 min

Ustawienie na linii start przy pierwszej chorągiewce.

 

 

Ustawienie w dwóch rzędach twarzą do siebie.

3.Nauka zwrotów i kroków

 

Zwrot podskokiem

Z pozycji wysokiej przysiad i podskokiem zwrot o 180 . ruch zapoczątkowują stopy. Podskok zakończyć przysiadem.

Zwrot w miejscu o 180

Krystiana do stoku

W krótkim zjeździe w skos stoku na garbie terenowym z ubitym śniegiem wykonanie skrętnego ruchu częścią tułowia –byle nie gwałtownie, przejście do ześlizgu i zatrzymanie się krystianą na stoku. Przy ześlizgu z krystianii narty przez cały czas ułożone są blisko i równolegle do siebie.

5 min

Ustawienie tak aby sobie nie przeszkadzać.

 

 

Ustawienie na szczycie stoku.

 

 

 

B)     Ćw. na stoku

Zjazd w skos stoku z obciążeniem dolnej narty i wychyleniem kolan i bioder do stoku

Podejście zakosami

Krótkie zjazdy w poprzek stromego zbocza na śniegu ubitym, połączone ześlizgiem skośny

 

 

1         Zjazdy

 

2         Hamowanie lub zmiana kierunku

 

1.Hamowanie pługiem w terenie pofałdowanym

2..Zatrzymanie w pługu śnieżnym poprzez jazdę na krawędzi narty.

3. Zatrzymanie równoległe do stoku na krawędzi nart.

5 min

Ustawienie na szczycie stoku.

3         Podchodzenie

 

Podejście zakosami na rozległe ale dość strome zbocze, przy zmianie kierunku zwrotem w tył górną nartą.

Podejście krokiem rozkrocznym jodełką

5 min

Ustawienie na szczycie stoku.

4         Ćw. organizacyjno –porządkowe (końcowe) odśnieżanie nart i ubrania

 

1.       Zbiórka, odliczenie. Podsumowanie lekcji, wyróżnienie najlepiej ćwiczących uczniów, grupy która wygrała rywalizację w tych zabawach

2.       Omówienie przerobionych zadań lekcji.

3.       Odpinanie i konserwacja chwilowa nart. Sprawdzenie po zajęciach stanu ćwiczących Uporządkowanie sprzętu, przyborów

4.       Pożegnanie.

 

3 min

Oczyszczenie ubrania, obuwia, sanek, sprawdzenie stanu ćwiczących Sprawdzenie po zajęciach,

5         Powrót do domu.

 

Powrót do szkoły w stępie spokojnym-

3 min

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin