Doskonalenie podstawowej formy przewrotu w przód i w tył z wykorzystaniem gier i zabaw ruchow.doc

(61 KB) Pobierz
Konspekt nr

Konspekt nr. 1 .

Lekcja gier i zabaw ruchowych.

Temat: Doskonalenie podstawowej formy przewrotu w przód i w tył z     wykorzystaniem gier i zabaw ruchowych .

Zadania szczegółowe w zakresie:

a)     motoryczności: doskonalenie zwinności i gibkości, równowagi, siły, szybkości, skoczności .

b)    umiejętności: doskonalenie przewrotu w przód i w tył .

c)     wiadomości: podział ćwiczeń zwinnościowo akrobatycznych, zasady asekuracji i samoochrony .

d)    działania wychowawcze: współpraca przy wykonywaniu poszczególnych elementów gimnastycznych, gier i zabaw ruchowych, kształtowanie poczucia dyscypliny i samodyscypliny .

e)     w zakresie zdrowia: zapobieganie bocznemu skrzywieniu kręgosłupa (skoliozie ) .

Miejsce ćwiczeń: zastępcza sala gimnastyczna .

Klasa: VI chłopcy .

Przybory: materace, drabinki, ławeczki, piłki lekarskie, szarfy, stojaki .

Czas lekcji; 45 min.

Liczba ćwiczących 14 .

 

Tok

Lekcji.

         

          Zadania szczegółowe .

Czas

dozo-wanie.

Met.

real.

zadań

Uwagi org.

metody-

czne.

1.Czyn-ności

organi-

zacyjno

porzą-

dkowe.

Zbiórka, sprawdzenie obecnościsprawdzenie gotowości do zajęć. Podanie tematu celów i zadań

lekcji.

Motywacja, zachęcenie uczniów do aktywnego

udziału w lekcji .

 

2-3 min

 

 

Ustawienie w

szeregu .

2.Zaba-wa ze śpie-

wem .

 

Uczniowie do znanej piosenki wykonują określone ruchy, zadania ruchowe .

 

1-2 min

Met.

ekspr.

twór-czej.

Ustawienie w rozsypce, bieg w różnych kier.

po sali wszy-

scy ucznio-

wie śpiewają.

3.Zaba-

wa

orient-

porzą-

dkowa.

 

 

 

„Wykonanie określonego ustawienia w odpowiedniej

pozycji wyjściowej „ Na „raz” uczniowie w grupach

wykonują ustawienie w siadzie skrzyżnym na obwodzie koła, przodem do siebie trzymają się za ręce, na „dwa „ jak wyżej tyłem do siebie, na „trzy „

ustawienie w siadzie skrzyżnym w rzędzie, na

„cztery”w siadzie klęcznym też w odpowiednim kierunku .

 

 

3-4 min

Met.

zaba-

wowo

klasy-czna.

Podział na

grupy,wyko-

nanie odpo-wiedniego

ustawienia gr

Uczniowie biegają w luźnej rozsy-

pce .

 

4.Ćwicz .

kształtują-ce z wyk.

piłek leka-rskich .

1.Bieg slalomem między piłkami lekarskimi .

2.Bieg tyłem jak wyżej .

3. W biegu przenosimy pr. n. nad kolejnymi piłkami lekarskimi .

4.Jak wyżej przenosimy l. n.

5.Przeskoki obunóż nad piłkami lekarskimi .

6.PW. Stojąc w rozkroku skłon z piłką lekarską, toczenie piłki do partnera, który wykonuje to samo.

7.PW. Jak wyżej ćwiczący ustawieni tyłem do siebie podania piłki ze skrętem tułowia w pr i l.

stronę .

8PW. Stojąc w rozkroku przodem do siebie chwyt piłki oburącz i wykonanie przysiadów .

9.PW. Siad skrzyżny, podania piłki w parach z jednoczesnym skłonem w przód piłka toczy się po podłożu .

10.PW. Leżenie tyłem jeden uczeń nogi ugięte w kolanach pod kątem 90 stopni piłka trzymana oburącz za głową, uczeń wykonuje skłon tułowia do kolan z jednoczesnym wyprostem rąk z piłką nad głową .

11.PW. Wysoka stojąc przeskok obunóż nad piłką do przodu i do tyłu na zmianę .

 

 

 

8-10

min.

 

 

 

 

 

 

10

powt.

 

 

 

10

powt.

 

 

 

Met.

naśl.

ścisła.

Odległość

między piłka-mi 1,5m po

wykonaniu

bieg po obwodzie.

 

 

Ustawienie w parach .

 

 

 

 

 

 

Po wykona-

niu nastę-

puje zmiana

ćwiczącego.

5.Zabawa

ożywiają-

ca .

„Ogonki „uczniowie zakładają szarfę za spodenki lub dresy na sygnał nauczyciela każdy z uczestników zabawy stara się zdobyć jak najwięcej szarf .

 

2-3min

Met.

zab.

klasy-

czna.

Wygrywa uczeń, który zdobędzie najwięcej szarf.

Uczniowie por. się w luźnej rozsypce .

6.Ćwicz.

zwinności.

         „Wyścigi rzędów „

1.Na sygnał nauczyciela uczniowie wykonują przewrót w przód z przysiadu podpartego do przysiadu podpartego biegną do wyznaczonego miejsca i wracają na koniec swojego rzędu .

2.Jak wyżej tylko przewrót w tył z przysiadu podpartego do przysiadu .

3.Na sygnał uczniowie wykonują przewrót w przód i w tył jak wyżej .

4.Jak wyżej najpierw przewrót w tył następnie wprzód .

6-8

  min.

Każdą zaba-

powta-rzamy

2razy .

Met.

zab.

klasy-czna i

zada-niowo

ścisła.

Uczniowie podzieleni na dwie grupy .

Rozpoczęcie

Ćwiczenia następuje od pozycji wyjściowej do określone-go ćwiczenia gimnasty-

cznego .

 

 

 

7.Ćwicz.w

podporach.

Wykonanie jednoczesne podporu leżąc przodem następnie bokiem na prawej ręce tyłem, bokiem na lewej ręce i przodem .

 

1-2min

Met.

naśl.

śći-

sła .

Każdy podpór

Należy wytrzymać

3,4, s.

8.Ćwicz. równo-wagi na

ławeczce

gimnasty-

cznej.

1.Przejście równoważne po ławeczce przodem, tyłem.

2. Jak wyżej tylko po odwróconej ławeczce gimnastycznej .

 

1-2min

Met.

na-

ślad.

ścisła

Każda grupa ćwiczy na jednej ławeczce .

 

 

9.Zabawa

skoczna.

        „ Wyścigi rzędów „.

1.Na sygnał uczniowie wykonują 6 wyskoków i zeskoków rozkrocznych z ławeczki, następnie, biegną do wyznaczonego miejsca i wracają do rzędów .

 

1-2min

Met.

zab.

kla-sy-czna.

Współzawo-

dnictwo i ry-

walizacja

między

   grupami .

10.Zabawa

rzutna .

„Rzut szarfą do celu”. Uczniowie z wyznaczonego miejsca starają się w taki sposób rzucić szarfę aby znalazła się na stojaku .

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin