hospitacja 24 03 - pływan klasycz.doc

(47 KB) Pobierz
KONSPEKT LEKCJI NR1 – gry i zabawy ruchowe

KONSPEKT LEKCJI

 

Temat: Doskonalenie stylu klasycznego

Zadania szczegółowe w zakresie:

a)      motoryczności (wytrzymałość, koordynacja ruchowa, siła )

b)     umiejętności ( nauka stylu klasycznego – ćwiczenia oswajające )

c)      wiadomości ( woda jako miejsce zabaw)

d)     działań wychowawczych ( zachowanie się na krytej pływalni)

e)      zdrowotnym (pływanie jako doskonałe ćwiczenie rozluźniające mięśnie kręgosłupa)

Metody realizacji zadań ruchowych: zabawowo - klasyczne, naśladowczo - ścisła,

                                                           zadaniowo - ścisła

Formy prowadzenia zajęć: frontalna, w podgrupach

Miejsce ćwiczeń: kryta pływalnia

Klasa: IV e,f dziewczęta

Przybory, przyrządy: deski pływackie

                                  

Tok Lekcji

Zadania szczegółowe

Czas, dozowa -nie

Zapis dotyczący org. I metodyki nauczania

Ćw. organizacyjno porządkowe

1.    Zbiórka, sprawdzenie obecności

2.    Sprawdzenie gotowości do zajęć

3.    Podanie tematu, celów lekcji

4.    Umotywowanie uczniów, zachęcenie do aktywnego udziału w zajęciach

2-3 min.

sprawdzono czepki, zbiórka w szeregu.

Przejście na miejsce lekcji i przebranie się w stroje kąpielowe

Przejście na miejsce zajęć z przeprowadzeniem wywiadu czy uczniowie potrafią pływać i jakie style mają opanowane.

5 – 6 min.

Pilnowano aby uczniowie nie oddalali się od grupy.

Ćwiczenia kształtujące

 

 

  1. Marsz w miejscu,
  2. Krążenie LR,
  3. Jak wyżej PW,
  4. Krążenie RR,
  5. Wymachy prostymi RR w przód i w tył w poziomie,
  6. Naprzemienne wymachy RR lekko ugiętych w górę i w dół
  7. Skłony T do podłoża,
  8. Stopy względem siebie po kątem 45 stopni – półprzysiady
  9. Odciągnięcie stopy w tył – górę LN i PN
  10. Palce stopy oparte o podłoże, ciężar na drugiej nodze, kręcenie stopą,
  11. Jak wyżej, zmiana nogi,

 

 

  1. Siad na krawędzi basenu, nogi zanurzone w wodzie, ruch zgięcia i prostowania NN w stawie kolanowym , oś stopy prostopadle do osi kości piszczelowej.

2 – 3 min.

 

5x

5x

5x

5x

 

5x

 

5x

 

3x

W luźnej rozsypce, twarzą do nauczyciela

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenia oswajające z wodą

  1. Zanurzenie w wodzie po pas,
  2. Przejście w szerz basenu,
  3. Zanurzenie głowy pod wodą cały czas wydmuchując powietrze ustami i nosem
  4. Na wodzie po pas, swobodny upadek w przód,

3 – 5 min.

 

Ćwiczenia wypornościowe

  1. Na płytkiej wodzie w pozycji „embrionalnej” leżenie na wodzie, tzw. Korek
  2. Ręce oparte o krawędź basenu T leży swobodnie na wodzie, aż do momentu dotknięcia stopami dna,
  3. Leżenie na plecach , ruch nogami do momentu aż ciało ułoży się jak do stylu grzbietowego, a następnie zaprzestanie pracy nóg aż do swobodnego dotknięcia stopami dna.

4– 5 min.

 

Ćwiczenia nóg

  1. W podparciu o partnera wykonujemy ruchy NN jak w stylu klasycznym,
  2. 1 podtrzymuje leżącego na wodzie na grzbiecie, ruch NN jak do stylu klasycznego, ze zwróceniem uwagi na to aby kolana nie wychodziły ponad wodę, oraz symetryczność ruchów.

5 – 6 min.

I faza: PW NN wyprostowane

II faza: NN ugięte w stawie kolanowym i stawie biodrowym stopy odwiedzione, palce stóp luźno

III faza: energicznym ruchem powrót do fazy I z ruchem złączenia stóp dopiero w ostatniej części ruchu.

 

Zmiana w parach

Ćwiczenia ramion

  1. Uczeń leży na wodzie, na brzuchu, jego partner podtrzymuję go po brzuchem, ruch RR jak w stylu klasycznym – ćwiczenie wykonywane bez oddychania pod wodą,
  2. Jak wyżej z oddychaniem pod wodą.

5 – 6 min.

I faza: PW RR blisko klatki piersiowej, złączone dłońmi, palce razem, delikatnie ugięte

II faza: wyrzut rąk z równoczesnym schowaniem między nie głowy i wypuszczeniem powietrza.

III faza: RR (w połowie ruchu RR w łokciach pod kątem 90 stopni przedramiona prostopadle do osi wzroku ) odwracając cofamy jak najkrótszym energicznym ruchem w tył

( odepchnięcie) z równoczesnym wynurzeniem głowy i wdechem.

 

Zmiana w parach

Koordynacja ruchów ramion i nóg

  1. Płynięcie stylem klasycznym z deską trzymaną oburącz przed sobą,
  2. Deska pomiędzy udami i próba płynięcia stylem klasycznym samymi RR,
  3. Pełna forma stylu klasycznego.

5 – 6 min.

 

Przebranie się i powrót do szkoły

Powrót do szkoły

4 – 5 min.

Dopilnowano aby uczniowie nie zostawili nic w szatniach, oraz aby nie biegali po terenie basenu

Ćw. organizacyjno porządkowe – końcowe

Podsumowanie lekcji:

a)      wyróżnienie najaktywniejszych uczniów, najlepszych grup

b)     Opinie uczniów na temat zajęć

2-3 min.

Ustawienie w dwuszeregu

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin