Temat: Doskonalenie stylu klasycznego
Zadania szczegółowe w zakresie:
a) motoryczności (wytrzymałość, koordynacja ruchowa, siła )
b) umiejętności ( nauka stylu klasycznego – ćwiczenia oswajające )
c) wiadomości ( woda jako miejsce zabaw)
d) działań wychowawczych ( zachowanie się na krytej pływalni)
e) zdrowotnym (pływanie jako doskonałe ćwiczenie rozluźniające mięśnie kręgosłupa)
Metody realizacji zadań ruchowych: zabawowo - klasyczne, naśladowczo - ścisła,
zadaniowo - ścisła
Formy prowadzenia zajęć: frontalna, w podgrupach
Miejsce ćwiczeń: kryta pływalnia
Klasa: IV e,f dziewczęta
Przybory, przyrządy: deski pływackie
Czas, dozowa -nie
Zapis dotyczący org. I metodyki nauczania
Ćw. organizacyjno porządkowe
1. Zbiórka, sprawdzenie obecności
2. Sprawdzenie gotowości do zajęć
3. Podanie tematu, celów lekcji
4. Umotywowanie uczniów, zachęcenie do aktywnego udziału w zajęciach
2-3 min.
sprawdzono czepki, zbiórka w szeregu.
Przejście na miejsce lekcji i przebranie się w stroje kąpielowe
Przejście na miejsce zajęć z przeprowadzeniem wywiadu czy uczniowie potrafią pływać i jakie style mają opanowane.
5 – 6 min.
Pilnowano aby uczniowie nie oddalali się od grupy.
Ćwiczenia kształtujące
2 – 3 min.
5x
3x
W luźnej rozsypce, twarzą do nauczyciela
Ćwiczenia oswajające z wodą
3 – 5 min.
Ćwiczenia wypornościowe
4– 5 min.
Ćwiczenia nóg
I faza: PW NN wyprostowane
II faza: NN ugięte w stawie kolanowym i stawie biodrowym stopy odwiedzione, palce stóp luźno
III faza: energicznym ruchem powrót do fazy I z ruchem złączenia stóp dopiero w ostatniej części ruchu.
Zmiana w parach
Ćwiczenia ramion
I faza: PW RR blisko klatki piersiowej, złączone dłońmi, palce razem, delikatnie ugięte
II faza: wyrzut rąk z równoczesnym schowaniem między nie głowy i wypuszczeniem powietrza.
III faza: RR (w połowie ruchu RR w łokciach pod kątem 90 stopni przedramiona prostopadle do osi wzroku ) odwracając cofamy jak najkrótszym energicznym ruchem w tył
( odepchnięcie) z równoczesnym wynurzeniem głowy i wdechem.
Koordynacja ruchów ramion i nóg
Przebranie się i powrót do szkoły
Powrót do szkoły
4 – 5 min.
Dopilnowano aby uczniowie nie zostawili nic w szatniach, oraz aby nie biegali po terenie basenu
Ćw. organizacyjno porządkowe – końcowe
Podsumowanie lekcji:
a) wyróżnienie najaktywniejszych uczniów, najlepszych grup
b) Opinie uczniów na temat zajęć
Ustawienie w dwuszeregu
kasperpl