hospitacja 24 03 wymyk 6 chłop.doc

(39 KB) Pobierz
KONSPEKT LEKCJI NR1 – gry i zabawy ruchowe

HOSPITACJA ZAJĘĆ – Gimnastyka

              Prowadzący: Kurpeta Andrzej

 

Temat: Nauka wymyku na drążku

 

Zadania szczegółowe w zakresie:

a)      motoryczności(zwinność, gibkość, koordynacja ruchowa, siła)

b)     umiejętności (wykonanie wymyku bez nauczyciela i doskonalenie odmyku)

c)      wiadomości (rodzaje konkurencji gimnastycznych na drążku)

d)     działań wychowawczych (metody asekuracji i samoasekuracji podczas wykonywania wymyku i odmyku na drążku)

e)      zdrowotnym (wpływ gimnastyki i ćwiczeń korekcyjnych na prawidłową postawę ciała)

 

Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna

Klasa: 6 – ta, chłopcy

Czas: 24 marzec 2003

Przybory, przyrządy: drążek gimnastyczny, piłki lekarskie 1kg, kozioł, drabinki

                                  

Czas lekcji: 45 min.

Liczba ćwiczących: 12

 

Tok Lekcji

Zadania szczegółowe

Czas, dozowa -nie

Zapis dotyczący org. I metodyki nauczania

Ćw. organizacyjno porządkowe

1.    Zbiórka, sprawdzenie obecności

2.    Sprawdzenie gotowości do zajęć

3.    Podanie tematu, celów lekcji

4.    Umotywowanie uczniów, zachęcenie do aktywnego udziału w zajęciach

3-4 min.

Zbiórka w dwuszeregu

Zabawa orientacyjno - porządkowa

Uczniowie ustawiają się w kształty liter podawanych przez nauczyciela

3 - 4 min

Uczniowie wykonują ćwiczenie jak najszybciej w dodatku uczniowie niscy stoją na palcach, a najwyżsi kucają lub klęczą.

Ćwiczenia kształtujące

  1. Leżenie przewrotne z piłką lekarską na klatce piersiowej
  2. Zwis na drabinkach i unoszenie nóg do poziomu, trzymając w nogach piłkę lekarską
  3. Zwis tyłem na drabinkach i kilkukrotne podciągnięcia do góry
  4. Przewroty w tył z siadu podpartego do skłonu podpartego
  5. To samo tylko do skłonu podpartego o prostych nogach
  6. To samo tylko z przysiadu podpartego
  7. Stojąc ugięcia ramienia trzymając na dłoni piłkę lekarską
  8. To samo, zmiana ręki

7x1

 

7 min.

Ćwiczenia są być wykonywane możliwie wolno i dokładnie

Ćwiczenia stosowane

  1. Wyskok do podporu przodem na drążku - zaznaczenie prawidłowego podporu i odmyk o nogach ugiętych do przysiadu zwieszonego
  2. To samo, ale odmyk o nogach wyprostowanych, prowadzonych wolno i jak najbliżej drążka
  3. Z podpory przodem na drążku skłon tułowia w przód przez zgięcie w stawach biodrowych i wyprost do pozycji wyjściowe
  4. Z podporu przodem częściowy odmyk i powrót do podporu
  5. Z postawy zwieszonej na kółkach - z odbicia z odbicia jednonóż lub obunóż  - przewrót w tył do zwisu postawnego tyłem
  6. Wymyk przodem na drążku za pomocą wstępowania po skośnie ustawionej górnej części skrzyni
  7. Z leżenia tyłem na skrzyni stojącej poprzecznie pod drążkiem, jedna noga ugięta, druga wyprostowana - zamachem nogi wyprostowanej  i odbiciem ugiętej - wymyk przodem
  8. Z postawy zwieszonej przodem, zamachem jednej nogi i odbiciem drugiej - wymyk przodem z pomocą
  9. To samo bez pomocy
  10. Z postawy zwieszonej przodem, odbicia obunóż - wymyk przodem z pomocą
  11. To samo, bez pomocy

11 x 2

 

22 min.

Uczniowie mają opanowane wykonywanie odmyku.

 

Pomoc: W pierwszej fazie ćwiczenia - jedna ręka pod barkiem, druga ręka pod biodrami. W drugiej fazie  ( podpór ) jedna ręka chwyta za ramię, druga za nogi.

 

Zwrócono uwagę na :

§      Trzymanie nóg blisko drążka

§      Proste ramiona w momencie wymyku

§      Trzymanie głowy odchylonej

§      Trzymanie prostych nóg

§      Prawidłowy podpór

§      Odpowiedni chwyt za drążek

Ćw. Korektywne

    1. Zwis na drabinkach, krążenia nogami 3x w lewo
    2. To samo w prawo
    3. Uniesienie prawej nogi, lewa luźna tak aby trochę uniosła się lewa
    4. To samo, zmiana nóg
    5. Chwyt lewą dłonią za prawy łokieć na głową i ciągnięcie go w dół, wytrzymać 10 sek.
    6. To samo, zmiana rąk
    7. Ramiona przed sobą, chwyt prawą ręka za palce lewej ręki i odchylenie ich do tyłu, wytrzymać 10 sek.
    8. To samo, zmiana ręki

8x 0.5

 

 

 

4. min

Ćwiczenia rozciągające wykonywane na "krawędzi" bólu.

Ćw. uspokajające

Każdy uczeń pokazuje jakieś ćwiczenie uspokajające, a inni je wykonują.

3 min.

Uczniowie, którzy pokazali jakieś oryginalne ćwiczenie są nagradzani plusami.

Ćw. organizacyjno porządkowe – końcowe

Podsumowanie lekcji:

a)      wyróżnienie najaktywniejszych uczniów, najlepszych grup

b)     uporządkowanie przyrządów i przyborów

c)      Gimnastyka jako doskonały sposób rozluźnienia fizycznego i psychicznego.

2-3 min.

Zbiórka w p. w. siad skrzyżny.

Zadanie domowe

Obejrzeć jakiś program sportowy do zrelacjonowania na następnych zajęciach.

 

 

Podsumowanie: Jeden z uczniów nie zdjął zegarka, nauczyciel zauważył to dopiero w połowie zajęć. Prowadzenie bez zastrzeżeń.

                                                                                                  Tomasz Piasta

Zgłoś jeśli naruszono regulamin