HOSPITACJA ZAJĘĆ – Gimnastyka
Prowadzący: Kurpeta Andrzej
Temat: Nauka wymyku na drążku
Zadania szczegółowe w zakresie:
a) motoryczności(zwinność, gibkość, koordynacja ruchowa, siła)
b) umiejętności (wykonanie wymyku bez nauczyciela i doskonalenie odmyku)
c) wiadomości (rodzaje konkurencji gimnastycznych na drążku)
d) działań wychowawczych (metody asekuracji i samoasekuracji podczas wykonywania wymyku i odmyku na drążku)
e) zdrowotnym (wpływ gimnastyki i ćwiczeń korekcyjnych na prawidłową postawę ciała)
Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna
Klasa: 6 – ta, chłopcy
Czas: 24 marzec 2003
Przybory, przyrządy: drążek gimnastyczny, piłki lekarskie 1kg, kozioł, drabinki
Czas lekcji: 45 min.
Liczba ćwiczących: 12
Czas, dozowa -nie
Zapis dotyczący org. I metodyki nauczania
Ćw. organizacyjno porządkowe
1. Zbiórka, sprawdzenie obecności
2. Sprawdzenie gotowości do zajęć
3. Podanie tematu, celów lekcji
4. Umotywowanie uczniów, zachęcenie do aktywnego udziału w zajęciach
3-4 min.
Zbiórka w dwuszeregu
Zabawa orientacyjno - porządkowa
Uczniowie ustawiają się w kształty liter podawanych przez nauczyciela
3 - 4 min
Uczniowie wykonują ćwiczenie jak najszybciej w dodatku uczniowie niscy stoją na palcach, a najwyżsi kucają lub klęczą.
Ćwiczenia kształtujące
7x1
7 min.
Ćwiczenia są być wykonywane możliwie wolno i dokładnie
Ćwiczenia stosowane
11 x 2
22 min.
Uczniowie mają opanowane wykonywanie odmyku.
Pomoc: W pierwszej fazie ćwiczenia - jedna ręka pod barkiem, druga ręka pod biodrami. W drugiej fazie ( podpór ) jedna ręka chwyta za ramię, druga za nogi.
Zwrócono uwagę na :
§ Trzymanie nóg blisko drążka
§ Proste ramiona w momencie wymyku
§ Trzymanie głowy odchylonej
§ Trzymanie prostych nóg
§ Prawidłowy podpór
§ Odpowiedni chwyt za drążek
Ćw. Korektywne
8x 0.5
4. min
Ćwiczenia rozciągające wykonywane na "krawędzi" bólu.
Ćw. uspokajające
Każdy uczeń pokazuje jakieś ćwiczenie uspokajające, a inni je wykonują.
3 min.
Uczniowie, którzy pokazali jakieś oryginalne ćwiczenie są nagradzani plusami.
Ćw. organizacyjno porządkowe – końcowe
Podsumowanie lekcji:
a) wyróżnienie najaktywniejszych uczniów, najlepszych grup
b) uporządkowanie przyrządów i przyborów
c) Gimnastyka jako doskonały sposób rozluźnienia fizycznego i psychicznego.
2-3 min.
Zbiórka w p. w. siad skrzyżny.
Zadanie domowe
Obejrzeć jakiś program sportowy do zrelacjonowania na następnych zajęciach.
Podsumowanie: Jeden z uczniów nie zdjął zegarka, nauczyciel zauważył to dopiero w połowie zajęć. Prowadzenie bez zastrzeżeń.
Tomasz Piasta
kasperpl