hospitacja 31 03 układ równoważ 4 dziew.doc

(36 KB) Pobierz
KONSPEKT LEKCJI NR1 – gry i zabawy ruchowe

KONSPEKT ZAJĘĆ – Gimnastyka

 

Temat: Ćwiczenia równoważne.

 

Zadania szczegółowe w zakresie:

a)      motoryczności(równowaga, zwinność, gibkość, skoczność)

b)     umiejętności (doskonalenie przejścia po równoważni, i nauka podskoków na równoważni, tworzenie własnych układów z ćwiczeniami równoważnymi)

c)      wiadomości (historia gimnastyki)

d)     działań wychowawczych (nauka postawy koleżeńskiej)

e)      zdrowotnym (higiena po zajęciach wychowania fizycznego)

 

Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna

Klasa: VI c,e, dziewczęta

Przybory, przyrządy: równoważnia, ławeczki gimnastyczne, dwie piłki siatkowe, laski gimnastyczne, piłki

Czas lekcji: 45 min.

 

 

Tok Lekcji

Zadania szczegółowe

Czas, dozowa -nie

Zapis dotyczący org. I metodyki nauczania

Ćw. organizacyjno porządkowe

1.    Zbiórka, sprawdzenie obecności

2.    Sprawdzenie gotowości do zajęć

3.    Podanie tematu, celów lekcji

4.    Umotywowanie uczniów, zachęcenie do aktywnego udziału w zajęciach

3-4 min.

Ustawienie w półkolu

Zabawa ożywiająca

Uczniowie  podzieleni na dwa rzędy. Z każdego rzędu wyznaczono jedną osobę. Osoba ta staje w odległości 8 m od rzędu i dorzuca piłkę. Uczniowie z rzędów maja za zadanie kręcąc się wokół własnej osi dojść do osoby dorzucającej, łapiąc i odrzucając piłkę (najmniej 3 razy). Po każdym złapaniu i odrzuceniu piłki trzeba zmieniają kierunek obracania się. Po dojściu do dorzucającego wracają do swego rzędu i klepią kolejną osobę, aby ta mogła zacząć.

 

Wygrał rząd, który jako pierwszy wykonał zadanie

 

 

Rzędy były od siebie oddalone o ~ 5 metrów aby przy wracaniu do swojego rzędu nie doszło do zderzenia.

Ćwiczenia kształtujące

  1. Stanie na jednej nodze
  2. Zmiana nogi
  3. Stanie na lewej nodze i prawej ręce
  4. Stanie na prawej nodze i lewej ręce
  5. Stanie na lewej nodze i lewej ręce
  6. Stanie na prawej ręce i prawej nodze
  7. Stanie na rękach
  8. "Jaskółka"
  9. To samo, zmiana nogi
  10. Te same ćwiczenia na ławeczce
  11. To samo, na równoważni
  12. Utrzymywanie laski gimnastycznej pionowa na palcach dłoni
  13. To samo, na nodze
  14. Utrzymywanie piłki na głowie
  15. Różne ruchy podczas stania na jednej nodze
  16. Wszystkie powyższe na ławeczce i równoważni

 

Uczniowie zostali uprzedzeni, że nie muszą podchodzić do każdego ćwiczenia.

Ćw. stosowane

Uczniowie mają 10 min na przygotowanie własnego układy równoważnego, a następnie każdy 30 sek. na zaprezentowanie układu.

20 min.

Uczniowie mogą pracować w grupach.

 

Najlepszy układ został nagrodzony oceną.

Ćw. korektywne

  1. W leżeniu tyłem z nogami razem, uniesionymi lekko ku górze krążenie w lewo i w prawo.
  2. "Drzewo na wietrze" Siad płaski, ręce w górze i kiwanie się jak na wietrze
  3. To samo, huragan
  4. W leżeniu tyłem nożyce poziome
  5. W leżeniu tyłem nożyce pionowe
  6. Siad rozkroczny, pogłębiane skłony tułowia do nóg, 3x lewej i 3x prawej.

 

 

Zabawa uspokajająca

Kto najdłużej ustoi na jednej nodze  z tułowiem i nogami ustawionymi poziomo, rękami prostymi, rozłożonymi na boki i poziomo ustawionymi do podłoża ("jaskółka")

 

Zabawę powtórzono na drugiej nodze.

Ćw. organizacyjno porządkowe – końcowe

Podsumowanie lekcji:

a)      wyróżnienie najaktywniejszych uczniów, najlepszych grup

b)     uporządkowanie przyrządów i przyborów

Podać daty zawodów gimnastycznych i na jakich stacjach można obejrzeć z nich relację.

2-4 min.

Zbiórka w p. w. siad płaski

Zadanie domowe

Ułożyć własny układ ćwiczeń równoważnych

 

Co istotne inny niż na zajęciach

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin