KONSPEKT ZAJĘĆ – Gimnastyka
Temat: Ćwiczenia równoważne.
Zadania szczegółowe w zakresie:
a) motoryczności(równowaga, zwinność, gibkość, skoczność)
b) umiejętności (doskonalenie przejścia po równoważni, i nauka podskoków na równoważni, tworzenie własnych układów z ćwiczeniami równoważnymi)
c) wiadomości (historia gimnastyki)
d) działań wychowawczych (nauka postawy koleżeńskiej)
e) zdrowotnym (higiena po zajęciach wychowania fizycznego)
Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna
Klasa: VI c,e, dziewczęta
Przybory, przyrządy: równoważnia, ławeczki gimnastyczne, dwie piłki siatkowe, laski gimnastyczne, piłki
Czas lekcji: 45 min.
Czas, dozowa -nie
Zapis dotyczący org. I metodyki nauczania
Ćw. organizacyjno porządkowe
1. Zbiórka, sprawdzenie obecności
2. Sprawdzenie gotowości do zajęć
3. Podanie tematu, celów lekcji
4. Umotywowanie uczniów, zachęcenie do aktywnego udziału w zajęciach
3-4 min.
Ustawienie w półkolu
Zabawa ożywiająca
Uczniowie podzieleni na dwa rzędy. Z każdego rzędu wyznaczono jedną osobę. Osoba ta staje w odległości 8 m od rzędu i dorzuca piłkę. Uczniowie z rzędów maja za zadanie kręcąc się wokół własnej osi dojść do osoby dorzucającej, łapiąc i odrzucając piłkę (najmniej 3 razy). Po każdym złapaniu i odrzuceniu piłki trzeba zmieniają kierunek obracania się. Po dojściu do dorzucającego wracają do swego rzędu i klepią kolejną osobę, aby ta mogła zacząć.
Wygrał rząd, który jako pierwszy wykonał zadanie
Rzędy były od siebie oddalone o ~ 5 metrów aby przy wracaniu do swojego rzędu nie doszło do zderzenia.
Ćwiczenia kształtujące
Uczniowie zostali uprzedzeni, że nie muszą podchodzić do każdego ćwiczenia.
Ćw. stosowane
Uczniowie mają 10 min na przygotowanie własnego układy równoważnego, a następnie każdy 30 sek. na zaprezentowanie układu.
20 min.
Uczniowie mogą pracować w grupach.
Najlepszy układ został nagrodzony oceną.
Ćw. korektywne
Zabawa uspokajająca
Kto najdłużej ustoi na jednej nodze z tułowiem i nogami ustawionymi poziomo, rękami prostymi, rozłożonymi na boki i poziomo ustawionymi do podłoża ("jaskółka")
Zabawę powtórzono na drugiej nodze.
Ćw. organizacyjno porządkowe – końcowe
Podsumowanie lekcji:
a) wyróżnienie najaktywniejszych uczniów, najlepszych grup
b) uporządkowanie przyrządów i przyborów
Podać daty zawodów gimnastycznych i na jakich stacjach można obejrzeć z nich relację.
2-4 min.
Zbiórka w p. w. siad płaski
Zadanie domowe
Ułożyć własny układ ćwiczeń równoważnych
Co istotne inny niż na zajęciach
kasperpl