HOSPITACJA LEKCJI DATA 03 /09 /2003 r
KLASA IV ab
Prowadzący: mgr Barbara Sobolewska
Hospituje: Jacek Wilk
Temat lekcji: Wyrabianie nawyku poprawnego ustawienia łopatek
Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyki korekcyjnej
Przyrządy: ławeczki gimnastyczne, materace
Przybory: obręcze, woreczki, chorągiewki (zielona, czerwona), piłki, stoper
Zadania szczegółowe
Uwagi organizacyjno metodyczne
Zabawa ożywiająca: „Jadą samochody” – bieg w różnych kierunkach, reagowanie na sygnały. Zielona chorągiewka „jedź”, czerwona „stój” – unikać zderzeń
W przerwie zabawy: przechodzenie przez obręcz w pozycji stojącej.
- ruch rozpoczynamy od dołu: pierwsze wchodzą do obręczy nogi, ćwiczenie kończymy w pozycji zasadniczej z obręczą nad głową
- ruch zaczyna się od góry: pierwsze wsuwają się głowa i ręce, ruch kończymy na przysiadzie podpartym wewnątrz obręczy.
Rozłożenie obręczy na podłodze, dzieci siadają wewnątrz obręczy w siadzie skrzyżnym.
P. w. – siad skrzyżny – wznoszenie obręczy w górę w położeniu poziomym i opuszczenie obręczy do poziomu linii ramion, rr w skurczu pionowym, klatka piersiowa uwypuklona.
P. w. jw. obręcz trzymana oburącz za plecami, unoszenie obręczy w górę i opuszczanie na podłogę.
Zabawa: „słońce świeci”: dzieci wychodzą z obręczy i zbierają z podłogi 2 woreczki koloru obręczy w której siedzą, na zapowiedź „deszcz pada” – wracają do domków (do swoich obręczy).
P. w. siad skrzyżny rr w skrzydełka skręt głowy w prawo, w lewo tak, aby woreczek nie spadł.
P. w. siad klęczny – woreczek na głowie, drugi woreczek przekładamy z ręki do ręki wokół ciała.
P. w. klęk rozkroczny; woreczek na głowie, opuszczenie woreczka na podłogę przez skłon głowy w tył. Woreczek podnoszony jest z podłogi przez skłon w przód i sięgnięcie rr między nogami.
P. w. klęk podparty; woreczek za obręczą, dotykamy brodą do woreczka poprzez ugięcie rr. „kotki piją mleczko”. Zabawa: szukanie na sali przedmiotu tego samego koloru co woreczek, po udanej próbie powrót do obręczy.
Wskakiwanie i wyszukiwanie z obręczy obunóż bez woreczka i z woreczkiem między stopami.
P. w. leżenie przodem – unoszenie obręczy ze skłonem tułowia w tył oraz kołysanie się na boki.
Bieg wokół wirującej obręczy i skok do jej środka kiedy będzie w położeniu poziomym.
Obwód ćwiczebny (dwie osoby ćwiczą na każdej stacji):
STACJA I (2 materace, 2 piłki)
p. w. W leżeniu na plecach nogi ugięte w kolanach, stopy pod pierwszym szczebelkiem, piłka za głową leży na podłodze; przejście do siadu – piłką dotykamy drabinek.
STACJA II (2 obręcze, 6 woreczków dla każdego ćwiczącego (12), 2 kocyki)
p. w. Siad ugięty przed obręczą, każdą nogę przenosimy do obręczy po 3 woreczki, w chwili gdy wszystkie woreczki są w środku obręczy wykonujemy poślizg na kocyku w siadzie ugiętym „dżdżownica” w jedną i drugą stronę i wyjmujemy woreczki z obręczy.
STACJA III (2 ławeczki, 2 kocyki)
p. w. leżenie na brzuchu na ławeczce, poślizg z symetryczną pracą rr, wytrzymanie skurczu pionowego ramion i powrót w poślizgu na brzuchu wypychając się do tyłu.
STACJA IV
Leżenie tyłem „ rowerek” – aktywizacja mm kończyn dolnych.
toczenie obręczy w różnych kierunkach
p. w. siad skrzyżny – podniesienie obręczy wysoko nad głowę, popatrzeć się na nią i powrót do p. w.
p. w. siad ugięty – obracanie palcami stóp obręczy
p. w. j. w. stukanie palcami stóp wewnątrz obręczy, na zewnątrz piętami
Zabawa na pożegnanie „Jedzie pociąg...”
Czynności organizacyjno – porządkowe
zbiórka, powitanie sprawdzenie obecności i stroju sportowego
Korygowanie błędów. Dzieci, które prawidłowo wykonały zadanie otrzymują w nagrodę obręcz.
W czasie unoszenia obręczy w górę nie pochylać tułowia do przodu.
Rozłożenie na sali woreczków w kolorze obręczy po 2 na ćwiczącego.
Kontrola ustawienia łopatek.
Starać się utrzymać woreczek na głowie.
Przejście między stacjami w pozycji na czworaka
Pożegnanie , motywacja do ćw. poza szkołą
kasperpl