KONSPEKT LEKCJI GIMANSTYKI
Zadania lekcji:
U - Nauka przeskoku kucznego przez trzy części skrzyni
- Doskonalenie przewrotu w przód i ”w tył
M - Skoczność, ginkość
W - Wyjaśnienie celowości wykonywanych ćwiczeń ruchowych
P - Podejmowanie zadań ruchowych zgodnie z samooceną sprawności fizycznej
Miejsce zajęć: Sala gimnastyczna
Liczba ćwiczących: 20
Czas ćwiczeń: 45 minut
Klasa: VI
Przyrządy i przybory: materace, ławeczka gim, skrzynia, pachołki
Prowadzący: Wojciech Małyk
Część lekcji
Tok
Lekcji
Treść zadania
Interpretacja
zadania
Uwagi
CZĘŚĆ WSTĘPNA
10 minut
Moment organizacyjno porządkowy
Zbiórka, powitanie, sprawdzenie gotowości do zajęć, podanie zadań lekcji.
W: podanie wiadomości z zakresu skoku i przewrotu w przód
Dwuszereg
Zabawa ożywiająca
„Berek kucany”
S: zwinność, szybkość
Rozsypka
Ćw. RR
Trucht dookoła sali z naprzemianstronnym krążeniem ramion
S: zwinność, równowaga
Ćw. NN
PW twarzą do siebie, przysiad rozkroczny, chwyt za dłonie partnera – przenoszenie ciężaru ciała
Ćw. T w płaszczyźnie strzałkowej
P.W. – rozkrok, tyłem do siebie, równoczesny skłon w przód z klaśnięciem o dłonie partnera
S: gibkość
Ćw. T w płaszczyźnie czołowej
P.W. – jak wyżej, chwyt za ręce partnera, skłony boczne w prawą i lewą stronę
MM brzucha
P.W. – siad prosty, ćwiczący opierają się stopami, chwytają za ręce - przeciąganie
Ćw. mm grzbietu
P.W.- leżenie przodem twarzami do siebie. Unoszenie tułowia w górę i równoczesne klaśnięcie trzykrotne w dłonie partnera.
S: rozwijanie siły mm grzbietu
Ćw. w podskokach
P.W.- rozkrok, odbicia obunóż , a na trzeci wyskok w górę.
S: skoczność
Ćwiczenia tułowia w płaszczyźnie zł.
P.W. – postawa przodem do siebie, chwyt za dłonie, wykonywanie przeplotu.
S: zwinność
Ćwiczenie w podporach
Podpór przodem do siebie, podanie PR, przeciąganie w parze
S: siła
30 minut
Obwody ćwiczebne
1. Przeskok kuczny przez trzy cz. skrzyni.
2. Przewrót w przód w tył.
3. Przejście przez równoważnie (ławeczka gim.).
4. Bieg w slalomie.
U: nauka przeskoku kucznego, doskonalenie przewrotów, kształcenie równowagi,
S: wzmocnienie RR i NN, zwinność, koordynacja
Asekuracja i samo asekuracja
5 minut
Ćw. uspokajające
Marsz na palcach i piętach po obwodzie sali z równoczesnym łagodnym krążeniem ramion.
Na obwodzie sali.
Zakończenie lekcji
Zbiórka, omówienie lekcji, pożegnanie radosnym okrzykiem.
W: krótka pogadanka na temat
celowości wykonywanych ćwiczeń.
P: zasady wzajemnej pomocy i kontroli w czasie lekcji.
W dwuszeregu
kasperpl