Nozna - Nauka uderzenia piłki prostym podbiciem.doc

(52 KB) Pobierz
KONSPEKT LEKCJI ZGS (piłka nożna)

KONSPEKT LEKCJI ZGS (piłka nożna)

 

 

U- Nauka uderzenia piłki prostym podbiciem (PN, LN)

  - Doskonalenie przyjęć i podań piłki wewnętrzną częścią stopy P/LN.

 

S- Siła, szybkość, zwinność, kształtowanie koordynacji ruchowej.

 

W- Zasady, przepisy gry, rola koordynacji ruchowej i współpracy z drużyną.

 

P- Zainteresowanie własną sprawnością, samokontrola.

 

KL: I gimnazjum.

MIEJSCE: Boisko szkolne.

PRZYBORY: 16 piłek do p. nożnej, 2 bramki, 16 mat sportowych.

 

CZĘŚĆ LEKCJI

TOK

TREŚĆ

INTERPRETACJA TREŚCI

UWAGI

I

10-15 min.

Moment

organizac.-porządk.

 

 

 

Zabawa ożywiająca.

 

 

 

 

 

Ćw. RR i T w płaszcz. strzałk. w przód.

 

 

Ćw. NN

 

 

 

 

 

Ćw. MMB.

 

 

 

 

 

 

 

Ćw. MMG.

 

 

Ćw. Specjalne.

Zbiórka, powitanie, sprwawdz. Obecności i gotowości do zajęć, podanie zadań lekcji.

 

 

 

 

,,Wąż z piłką”- wybrany uczeń swobodnie porusza się po boisku i stara się trafić piłką w uciekających kolegów – każdy trafiony dołącza się do zbijającego, chwyta kolegę z tyłu za biodra tworząc wąż.

 

 

Pw.- Rozkrok, piłka trzymana na podłożu z przodu, unoszenie RR z piłką w górę do pełnego wyprostu RR.

 

 

 

Marsz dookoła boiska, przekładanie piłki pod wysoko unoszonymi NN.

 

 

 

 

Pw.- Leżenie tyłem, NN lekko ugięte w kolanach, wznos T w górę z przekazaniem piłki do partnera.

 

 

 

 

 

 

Pw.- Leżenie przodem twarzą do siebie, RR wyprostowane trzymają piłkę, wznos T w górę, przekazanie piłki do partnera.

Prowadzenie piłki przed sobą dookoła boiska, zwalnianie i przyśpieszanie tempa.

 

W- objaśnienie zasad prawidłowego uderzenia piłki prostym podbiciem.

 

 

 

S-Zwinność, szybkość.

P- Samokontrola, przestrzeganie zasad zabawy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

S- Siła NN.

P- Nauczyciel zwraca uwagę na potrzeby siły NN w tej dyscyplinie sportu.

 

 

S- Kształtowanie siły MMB.

P- Współpraca z partnerem.

 

 

 

 

 

 

S- Kształtowanie siły MMG.

P- (j/w)

 

S- Kształtowanie koordynacji ruchowej, zwinność.

Dwuszereg

 

 

 

 

 

Zbija tylko pierwszy z rzędu.

1 piłka.

 

 

 

 

Każdy uczeń z piłką, rozsypka.

 

 

 

 

1- min.

 

 

 

 

 

1- piłka na parę, kilka powtórzeń.

 

 

 

 

 

 

(j/w)

 

 

Sposób prowadzenia piłki dowolny.

II

20-25 min.

Ćw. Techniki, elementy doskonalone.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ćw. Techniki, elementy nauczane.

Uczniowie wzdłuż boiska, naprzeciw siebie, Podawanie piłki wew./zewn. częścią stopy.

 

 

 

 

Podania piłki wew. Częścią stopy po obwodzie.

 

 

 

 

 

 

 

 

Pokaz prawidłowego uderzenia piłki prostym podbiciem P/LN. Oś podłużna stopy  N podstawnej jest skierow. w str. uderzenia, N podstawna ugięta w kolanie i ustaw. na wysokości. piłki, szybki rzut kolana N uderzającej

 

 

 

 

 

 

 

Na gwizdek rozluźnienie, na drugi gwizdek przyjęcie pozycji.

 

 

Uderzenie piłki do partnera upuszczonej z RR prostym podbiciem.

 

 

 

Uderzenie piłki toczącej do partnera

 

 

 

Uderzenie piłki do bramki upuszczonej z RR po truchcie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gra szkolna.

U- przyjęcia i podania piłki PN/LN.

S- Zwinność, siła NN.

P- Współpraca z partnerem, samokontrola.

 

U, S, P-(j/w).

 

 

 

 

 

 

 

 

W- Zasady prawidłowego uderzenia.

P- Samokontrola.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

P- Samokontrola.

S- Zwinność, siła, szybkość.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W- Zasady, przepisy gry.

P- Przestrzeganie przepisów, współpraca z zespołem.

S- Siła, zwinność, koordynacja ruchowa.

W parach, 1-piłka.

 

 

 

 

 

W czwórkach, 1- piłka.

 

 

 

 

 

 

 

Każdy uczeń z piłką w luźnej rozsypce.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W parach naprzeciw siebie 3 razy L i PN

 

 

(j/w)

 

 

Jedna seria, każdy uczeń ma piłkę

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10-min.

Podział na zespoły.

III

5-10 min.

Ćw. Uspokajające.

 

 

 

Moment. Organizac.-porządk.

Marsz dookoła boiska z unoszeniem kolan, w staniu wspięcie na palce ze wznosem RR w górę.

 

 

 

Zbiórka, omówienie zajęć, złożenie przyborów, pożegnanie.

P- Zachęcenie do stosowania ćw. w czasie wolnym.

 

 

 

W- Nauczyciel pyta, czego uczniowie nauczyli się na lekcji, wskazuje na błędy.

P- Zachęcanie do dbania o własną sprawność.

2-min.

 

 

 

 

Dwuszereg.

OPRACOWALI:

Magdalena Jakowlew

                                                                 Monika Gąsienica

                                                              Elżbieta Gawlak

                                                              Kinga Gryźniak

                                                              Wojciech Małyk

Zgłoś jeśli naruszono regulamin