instrukcja wymiany ślizgów w a3.doc

(7798 KB) Pobierz

Wymiana ślizgów w szybach przednich.

 

Aby wymienic ślizg szyby, najpierw musimy rozebrać tapicerke drzwi.


Tapicerka w audi a3.


Odkręcamy śruby po bokach drzwi i w plastikowej rączce.


Po wyjęciu osłony plastikowej z rączki, będziemy mieli dostęp do 2 śrub, które odkręcamy.


Po tej operacji, możemy złapać za rączkę i stanowczym ruchem podnieść w górę całą tapicerkę, która się rozepnie z zaczepów. Trzeba to zrobić nie za mocno, bo jeszcze są przyczepione przewody od instalacji elektrycznej i linka do otwierania drzwi.


Tu widać przewody i linkę. Można boczek bardzo mało odchylić.


Rozpinamy linkę do otwierania drzwi, pierw ściągamy zapinkę i rozpinamy całość.

Demontujemy osłony z gąbki na przewodach co nam daje dostęp do kostek z przewodami i je rozpinamy.


Tu widać wszystkie przewody rozpięte.


I w ten sposób mamy już zdjęty boczek.
 

Z tapicerki wyjmujemy włącznik elektrycznych szyb i podłączamy go do przewodów – żeby mieć możliwość poruszania szybą

.

 

 

 

Następnie odkręcamy śruby mocujące ramę do drzwi. Zaznaczone czerwonymi strzałkami. Warto sobie jakoś oznaczyć na drzwiach jak one były przykręcone i pozycje klinków na śrubach, zrobić kreskę czy coś.

 

Następnie możemy odczepić drut z rygla od drzwi. I wyjąć ramę, trzeba uważać na linkę od otwierania drzwi żeby jej nie urwać.

 

 

 

 

Potem, chwytamy ramę, podnosimy do góry, żeby wyskoczyła u góry z zaczepów i zamykamy ramę tak jak się zamyka drzwi, z tym, że drzwi (blacha) zostaje nam na miejscu a ramę przesuwamy. Warto sobie cos podstawić pod nią żeby nam nie spadła. Całej lepiej nie ściągać bo nas kable nie puszczą.

 

Mamy dostęp do ślizgów szyby.

 

Opuszczamy szybę na sam dół i odkręcamy śrubki, które mocują ślizg do szyby.

 

Zdejmujemy plastikowa oprawkę,

 

Zdejmujemy szybę z mocowań. Jak szyba jest na samym dole to łatwiej nam ja wyjąć z uszczelek w ramie no i potem założyć.

 

Odstawiamy szybe gdzieś na bok żeby się nie stłukła – potem można ja umyć bo pewnie będzie brudna J

No i mamy wygodny dostęp do ślizgów. Zdejmujemy ten plastik co jest na ślizgu.

 

Chwytamy ślizg i obracamy go trochę. Na lince jest taki zaczep, musimy linka obracać tak aby ustawił się w odpowiedniej pozycji i wysuwamy linkę ze ślizgu. Trzeba linkę pociągnąć dosyć mocno ale z czuciem. Nie jest to trudne, zobaczycie na żywo to załapiecie o co chodzi.

 

 

Wymieniamy ślizg na nowy i gotowe. W razie potrzeb sprawdzamy ślizg na drugiej lince czy jest ok.

 

Można tez przy okazji nasmarować mechanizm, prowadnice, kółka. Wyczyścić i psiknąć WD40 czy czymś podobnym. Potem wszystko składamy w odwrotnej kolejności.

Troszkę zabawy może być przy wkładaniu ramy, dlatego lepiej najpierw włożyć ramę od strony klamki a potem od lusterka.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin