KLIMATRONIK.pdf

(57 KB) Pobierz
KLIMATRONIK
Zmiana jednostek wyświetlania temperatury.:
Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij ‘+’ temperatury aby zmieniać jednostki pomiędzy Celsjuszami i Fahrenheitami na
wyświetlaczu klimatyzacji i wskaźnika temperatury zewnętrznej.
Dostępne kody diagnostyczne.
Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij przycisk ręcznego nawiewu górnego. Wyświetli się 1c. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury
żeby wybrać numer kodu. Naciśnij ponownie przycisk recyrkulacji. Wyświetli się wartość. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury ponownie aby wyświetlić
inny kod.
Uwaga: Silnik przepływu powietrza (V 71) i potencjometr (G 113) nie są instalowane w wersjach do USA/Kanady. Pominąć wartości wyświetlane dla
tych elementów.
Wyświetlana wartości kodu.
1 - Uszkodzenie systemu - wyświetla jako Diagnostic Trouble Code (DTC), zobacz ustęp poniżej
2 - Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86)
3 - Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w desce rozdzielczej (G 56)
4 - Cyfrowa wartość czujnika temperatury zasysanego powietrza (G 89)
5 - Cyfrowa wartość czujnika temperatury zewnętrznej (otoczenia) (G 17), przód
6 - Cyfrowa wartość czujnika temperatury zewnętrznej (otoczenia)
7 - Cyfrowa wartość czujnika temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza (G 109)
8 - Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92)
9 - Wartość różnicowa (błąd?) klapy regulacji temperatury (Delta value of Temperature Regulator Flap)
10 - Wartość błędu klapy regulacji temperatury
11 - Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy centralnej (G 112)
12 - Specjalna wartość klapy centralnej
13 - Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G 114)
14 - Specjalna wartość klapy nogi/odszraniacz
15 - Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113)
16 - Specjalna wartość klapy przepływu powietrza
17 - Prędkość samochodu (km/h)
18 - Aktualne napięcie dmuchawy powietrza (V)
19 - Specjalne napięcie dmuchawy powietrza (V)
20 - Napięcie sprężarki klimatyzacji (sprzęgła klimatyzacji) (V)
21 - Numer występowania niskiego napięcia, nie-nieustalony
22 - Cykl klimatyzowania przełącznika wysokiego ciśnienia klimatyzacji (F 118)
23 - Cykle przełącznika wysokiego ciśnienia klimatyzacji (F 118)
24 - Cykle przełączania, absolutnie nie-wahające się
25 - Analogowa/cyfrowa wartość, przełącznik Kick-Down
26 - Analogowa/cyfrowa wartość, światła ostrzegania temperatury chłodzenia silnika (ECT)
27 - Wartość kodu (Coding value)
28 - Prędkość obrotowa silnika (RPM)
29 - Prędkość obrotowa kompresora klimatyzacji - równy obrotom silnika x 1.2 (RPM)
30 - Wersja programu
31 - Sprawdzenie wyświetlacza (wszystkie segmenty sterownika zaświecą się)
32 - Licznik błędów potencjometru klapy regulacji temperatury
33 - Licznik błędów potencjometru klapy centralnej
34 - Licznik błędów potencjometru klapy nogi/odszraniacz
35 - Licznik błędów potencjometru klapy przepływu powietrza
36 - Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92)
37 - Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92), max.
38 - Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy centralnej (G 112)
39 - Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy centralnej (G 112)
40 - Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G114)
41 - Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G114)
42 - Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113)
43 - Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113)
44 - Licznik cyklów operacji pojazdu (nośnika?)
1007274143.001.png 1007274143.002.png
 
45 - Obliczona temperatura wewnętrzna (program wewnętrzny, cyfrowo)
46 - Temperatura zewnętrzna (otoczenia), po filtrze, dla regulacji (program wewnętrzny)
47 - Temperatura zewnętrzna (otoczenia), nie filtrowana, (program wewnętrzny, w oC)
48 - Temperatura zewnętrzna (otoczenia), nie filtrowana, (cyfrowo)
49 - Licznik błędów sygnału prędkościomierza (prędkość pojazdu)
50 - Czas postoju (min)
51 - Temperatura chłodzenia silnika (ECT) in oC
52 - Kanał graficzny 1 – pod warunkiem, że kompresor klimatyzacji jest wyłączony – wyświetli się 88.8. Zobacz poniżej.
53 - Kanał graficzny 2 - stan elektrycznego systemu wyjść jest identyfikowany wyświetleniem 88.8. Zobacz poniżej.
54 - Znak sterujący
55 - Temperatura zewnętrzna (otoczenia), w oC lub oF potwierdzona na panelu sterownika klimatyzacji
56 - Temperatura w oC, z wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86)
57 - Temperatura w oC, z wewnętrznego czujnika temperatury, desce rozdzielczej (G 56)
58 - Temperatura w oC, z czujnika temperatury w kanale świeżego powietrza, (G 89)
59 - Temperatura w oC, z zewnętrznego czujnika temperatury (G 17), przód
60 - Temperatura w oC, z czujnika temperatury otoczenia, dmuchawa świeżego powietrza (G 109)
61 - Wersja programu (ostatnia)
--------------------------------------------------------------------------------
Znaczenie kodów Diagnostic Trouble Code (DTC)
00.0 - brak błędów
02.1 - (G86) czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, ciągła przerwa, *02.1 (zobacz poniżej)
02.2 - Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, ciągłe zwarcie, zobacz 02.1
02.3 - Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, czasem przerwa
02.4 - Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, czasem zwarcie
03.1 - (G56) Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, ciągła przerwa, zobacz 02.1
03.2 - Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, ciągłe zwarcie, zobacz 02.1
03.3 - Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, czasem przerwa
03.4 - Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, czasem zwarcie
04.1 - (G89) czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, ciągła przerwa, *04.1 (zobacz poniżej)
04.2 - Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 04.1
04.3 - Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, czasem przerwa
04.4 - Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, czasem zwarcie
05.1 - (G17) Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągła przerwa, *05.1 (zobacz poniżej)
05.2 - Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągłe zwarcie, zobacz 05.1, *05.2 (zobacz poniżej)
05.3 - Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, czasem przerwa
05.4 - Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, czasem zwarcie
06.1 - (G110) czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągła przerwa, *06.1 (zobacz poniżej)
06.2 - Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągłe zwarcie, zobacz 06.1
06.3 - Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem przerwa
06.4 - Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem zwarcie
07.1 - (G109) Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciągła przerwa, *07.1
(zobacz poniżej)
07.2 - Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 07.1
07.3 - Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem przerwa
07.4 - Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem zwarcie
08.1 - (G92) Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciągła przerwa, *08.1 (zobacz poniżej)
08.2 - Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciągłe zwarcie, zobacz 08.1
08.3 - Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem przerwa
08.4 - Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem zwarcie
08.5 - Klapa regulacji temperatury, ciągła blokada, *08.5 (zobacz poniżej)
08.6 - Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, uszkodzenie
08.7 - Klapa regulacji temperatury, czasem blokowana
11.1 - (G112) Potencjometr silnika klapy centralnej, ciągła przerwa, *11.1 (zobacz poniżej)
11.2 - Potencjometr silnika klapy centralnej, ciągłe zwarcie, zobacz 11.1
11.3 - Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem przerwa
11.4 - Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem zwarcie
11.5 - Klapa centralna, ciągła blokada, *11.5 (zobacz poniżej)
11.6 - Potencjometr silnika klapy centralnej, uszkodzenie
11.7 - Klapa centralna, czasem blokowana
13.1 - (G114) Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciągła przerwa, *13.1
(zobacz poniżej)
13.2 - Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciągłe zwarcie, zobacz 13.1
13.3 - Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem przerwa
13.4 - Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem zwarcie
13.5 - Klapa nogi/odszraniacz, ciągła blokada, *13.5 (zobacz poniżej)
13.6 - Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, uszkodzenie
13.7 - Klapa nogi/odszraniacz, czasem blokowana
15.1 - (G113) Potencjometr silnika klapy powietrza, ciągła przerwa, *15.1 (zobacz poniżej)
15.2 - Potencjometr silnika klapy powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 15.1
15.3 - Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem przerwa
15.4 - Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem zwarcie
15.5 - Klapa powietrza, ciągła blokada, zobacz *15.5 (zobacz poniżej)
15.6 - Potencjometr silnika klapy powietrza, uszkodzenie
15.7 - Klapa powietrza, czasem blokowana
17.0 - Wadliwy sygnał prędkości samochodu
18.1 - Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, ciągłe
18.3 - Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, sporadyczne
20.1 - Złe napięcie kompresora klimatyzacji - ciągle, *20.1
(zobacz poniżej)
20.3 - Złe napięcie kompresora klimatyzacji - sporadycznie
22.1 - (F118) Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ciągła przerwa, *22.1 (zobacz poniżej)
22.3 - Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, czasem przerwa
22.5 - Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, 120 x otwarty, *22.5 (zobacz poniżej)
29.1 - Detekcja poślizgu paska "soft", ciągła
29.2 - Detekcja poślizgu paska "hard", ciągła
29.3 - Detekcja poślizgu paska "soft", sporadycznie
29.4 - Detekcja poślizgu pasa "hard", sporadycznie
Uwagi do Diagnostic Trouble Code (DTC):
*02.1 - Domyślna wartość cyfrowa 128 jest ustawiana jeżeli czujnik jest uszkodzony
*04.1 - Wartość dostarczana przez uszkodzony czujnik temperatury
*05.1 - Wartość dostarczana przez uszkodzony czujnik temperatury
*05.2 - Domyślna wartość cyfrowa 128 jest ustawiana jeżeli czujniki G89 i G17 są równocześnie uszkodzone
*06.1 – Temp. chłodzenia silnika jest wyliczana jeżeli czujnik jest uszkodzony lub nie zainstalowany, diagnostykę wykonywać tylko powyżej 0 *C
*07.1 - Zaprogramowana właściwa wartość = 0
*08.1 - Silnik klapy regulacji temperatury nie może być dłużej sterowany automatycznie, tylko ręcznie
*08.5 - Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
*11.1 - Silnik klapy centralnej nie może dłużej być sterowany automatycznie, tylko ręcznie
*11.5 - Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
*13.1 - Silnik klapy nogi/odszraniacz nie może dłużej być sterowany automatycznie, tylko ręcznie
*13.5 - Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
*15.1 - Wartość cyfrowa jest wewnętrznie zaprogramowana dla trybu limp-home (miękkiego?)
*15.5 - Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
*20.1 - Kompresor pozostaje wyłączony aż napięcie będzie wyższe niż 10.8V przez ostatnie 25 sekund
*22.1 - Kompresor pozostaje wyłączony aż wyłącznik się zamknie
*22.5 - Kompresor ponownie się uruchamia, skaner błędów VAG 1551
--------------------------------------------------------------------------------
Kody kanału 52 - OBD – kompresor klimatyzacji wyłączony
Jeżeli kompresor klimatyzacji jest wyłączony, wyświetla się "88.8", pojawią się poniższe alfanumeryczne kody, będą wyświetlane.
Część warunkowa
a1 - Przerywanie lub blokowanie, przełącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, 120 x wyłączony
b1 - Obroty silnika (RPM) poniżej 200 - 500
c1 - Obroty silnika (RPM) powyżej 6000
d1 - Obroty silnika (RPM) powyżej 6000
e1 - Funkcje systemu OK
f1 - Funkcje systemu OK
a2 - Klimatyzacja ręcznie wyłączona (klimatyzacja nie aktywna)
b2 - Niskie napięcie
c2 - Przełącznik Kick-down, kompresor wyłączony na 12 s max.
d2 - Włączona kontrolka temperatury chłodzenia silnika (ECT)
e2 - Wyłącznik niskiego ciśnienia gazu klimatyzacji (F73)
f2 - Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji (F118)
a3 - Wybrany tryb ECON
b3 - Wybrane OFF
c3 - Zewnętrzna temperatura (otoczenia) za niska
d3 - Engine management system (compressor will remain off for 3 -12 seconds)
e3 - Wysokie ciśnienie wystąpiło ponad 30 razy
f3 - Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza (G109) poniżej 27 oF (-3 oC)
g1,g2,g3 - Funkcje systemu OK (g1+g2+g3 muszą wyświetlać się kolejno – wtedy system OK)
Kropka dziesiętna
Zaświeci się - kompresor klimatyzacji ON
Kropka dziesiętna
Zgaśnie – kompresor klimatyzacji OFF
--------------------------------------------------------------------------------
Kody kanału 53 - OBD – Stan kodów elektrycznych wyjść systemu
Gdy wyjścia elektryczne NO są aktywne, wyświetli się "88.8", pojawią się poniższe alfanumeryczne kody, będą wyświetlane. Kropka dziesiętna w
"88.8" nie jest wyświetlana w tym kanale.
Część warunkowa
a1 - Wentylator wewnętrznego czujnika temperatury
b1 - Zamknięta klapa świeże powietrze/recyrkulacja (tryb recyrkulacji)
c1 - Zamknięty zawór ogrzewania
d1 - Przewody dwukierunkowe
e1 - Kompresor klimatyzacji ON
f1 - Pierwszy bieg wentylatora chłodnicy ON
a2 - Klapa przepływu powietrza otwarta
b2 - Klapa przepływu powietrza otwarta
c2 - Klapa przepływu powietrza zamknięta
d2 - Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "nogi"
e2 - Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "nogi"
f2 - Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "odszraniacz"
a3 - Klapa centralna w pozycji "nawiew centralny"
b3 - Klapa centralna w pozycji "nawiew centralny”
c3 - Klapa centralna w pozycji "nogi/odszraniacz"
d3 - Klapa temperatury w pozycji "zimne powietrze"
e3 - Klapa temperatury w pozycji "zimne powietrze"
f3 - Klapa temperatury w pozycji "ciepłe powietrze"
g1,g2,g3 - Funkcje systemu OK (g1+g2+g3 muszą wyświetlać się kolejno – wtedy system OK)
Zgłoś jeśli naruszono regulamin