Bunuel i stół króla Salomona. BUNUEL Y LA MESA DEL REY SALOMON.txt

(38 KB) Pobierz
{40}{160}Downloaded From www.AllSubs.org
{1}{75}movie info: XVID  592x320 25.0fps 696.6 MB|/SubEdit b.4043 (http://subedit.prv.pl)/
{1075}{1167}BUNUEL I STÓŁ KRÓLA SALOMONA
{1325}{1408}Tłumaczenie: S O S E N
{1475}{1541}sosen@op.pl
{3875}{3921}Widzisz
{3925}{3971}tę mapę?
{3975}{4071}Stół był najcenniejszym obiektem|w wištyni Salomona,
{4075}{4146}zaraz po Arce Przymierza
{4150}{4252}Kiedy Cesarz Tytus|złupił wištynię
{4275}{4296}w roku 70,
{4300}{4378}zabrał go do Rzymu.
{4400}{4496}Z kolei,|Rzym został ograbiony przez Aldaryka
{4500}{4546}w roku 410,
{4550}{4596}w ten sposób
{4600}{4695}stół dostał się| w ręce Gotów,
{4700}{4721}i Goci,
{4725}{4791}w roku 507,
{4800}{4821}przetransportowali go
{4825}{4919}do ich nowej stolicy, Toledo.
{4975}{4996}Przynudzam?
{5000}{5080}Nie nie, przeciwnie.
{5100}{5195}Kiedy Arabowie podbili Toledo,
{5225}{5271}maur Musa
{5275}{5353}był tak zaskoczony,
{5375}{5471}kiedy zobaczył Stół, że|zaraz go ukrył.
{5475}{5546}Ale jego namiestnik, Taryk,
{5550}{5618}usunšł jednš
{5650}{5715}z 365 nóg,
{5750}{5821}i zastšpił jš imitacjš.
{5825}{5896}Mówiono, że za tę jednš nogę
{5900}{5994}zapłacił 200 tysięcy dinarów.
{6000}{6046}- Co Stół symbolizował?|- Prawdopodobnie...
{6050}{6142}był metalicznym zwierciadłem
{6150}{6221}wykonanym ze specjalnego stopu.
{6225}{6319}Lustrem, którego powierzchnia
{6375}{6396}mogła się zmieniać
{6400}{6496}pod wpływem jakiego nieznanego mechanizmu.
{6500}{6571}W "Księdze 1001 nocy" pisano
{6575}{6661}że stół był zwieciadłem,
{6675}{6783}które potrafiło ukazać cały wszechwiat
{6825}{6871}i twarze ludzi ze wszystkich pokoleń.
{6875}{7034}''Od Adama do tego, który|pewnego dnia usłyszy tršby dnia ostatecznego''.
{7050}{7146}To wyglšda bardziej|na poszukiwacza dusz.
{7150}{7196}Dla Fritza Langa, Stół
{7200}{7308}mógł odsłaniać|ukrytš stronę człowieka.
{7350}{7444}Nazywał go ''łapaczem snów''.
{7450}{7521}Wiesz co to jest "łapacz snów"?
{7525}{7571}To jak cienka sieć,
{7575}{7667}utkana na kształt labiryntu,
{7675}{7771}używana|do przykrywania dziecięcej kołyski
{7775}{7858}żeby wyłapać dobre sny
{7875}{7921}i zatrzymać złe
{7925}{8021}by się do niego nie przedostały
{8025}{8122}Te złe wpuszczano|do labiryntu.
{8775}{8796}Halo?
{8800}{8888}Nie słyszałem cały dzień.
{8900}{8971}Tak, mówię. Tak.
{8975}{9046}To ty, GoIdman?
{9050}{9148}Tak, otrzymałem zdjęcia|aktorów.
{9200}{9361}Ale mówiłem ci, że nie znalazłem jeszcze|właciwej osoby do tego projektu.
{9425}{9471}Ile?
{9475}{9621}Tak, to bardzo hojna oferta.|Ale nie chodzi tylko o pienišdze...
{9625}{9756}Daj mi jeszcze kilka dni|żebym przemylał to wszystko.
{9875}{9983}Wracam do Meksyku.|Nie jestem w formie.
{14150}{14221}Opowieć zaczyna się w Meksyku.
{14225}{14271}Nie, w Hiszpanii.
{14275}{14338}Tak jest.
{14350}{14421}Akcja zaczyna się w ToIedo,
{14425}{14493}w roku 2002.
{14525}{14596}Zawsze cišgnęło mnie|do Toledo.
{14600}{14696}Dla mnie to magiczne miasto,|wyjštkowe,
{14700}{14846}i w latach dwudziestych Federico,|SaIvador i ja, często je odwiedzalimy.
{14850}{14896}To ja.
{14900}{14996}No dobrze, to aktor,|który gra mnie.
{15000}{15121}García Lorca, Salvador DaIí i ja|spotkalimy się w Parador, w Toledo.
{15125}{15229}Bylimy wtedy młodzi,|pełni energii.
{15275}{15321}Ambitni
{15325}{15371}pasjonaci,
{15375}{15463}gotowi zawładnšć wiatem.
{15475}{15537}Daaa-Ií.
{17275}{17371}Nazywam się Luis BunueI,|reżyser, z Aragony.
{17375}{17471}Jestem na wpół głuchy, trochę okropny,
{17475}{17521}ale też wrażliwy,
{17525}{17571}dobry przyjaciel.
{17575}{17647}Dla przyjaciół.
{18175}{18240}Do dzieła.
{18600}{18684}- Dzień Dobry.|- Dobry.
{19425}{19557}- Federico, czy możemy tam usišć?|- Pewnie, czemu nie?
{20425}{20471}Wiecie dlaczego tu jestemy?
{20475}{20546}- Robimy film o...|- To twój film.
{20550}{20571}Oczywicie, że tak.
{20575}{20621}Ja go wyreżyseruję,|a wszyscy napiszemy scenariusz.
{20625}{20721}- Po pierwsze musimy sobie co wytłumaczyć.|- A gdzie się podział jego akcent?
{20725}{20771}On miał Kataloński akcent
{20775}{20821}- No dobrze.|- A jak teraz?
{20825}{20871}Hej, posłuchajcie powinnimy najpierw|wyjanić parę rzeczy.
{20875}{20971}Nie musisz przesadzać,| ale jest lepiej.
{20975}{21071}Cišgle mi nie wyjaniłe, dlaczego
{21075}{21196}wymazałe moje nazwisko z napisów|do "Psa andaluzyjskiego"
{21200}{21246}Że nie wspomnę o|''Złotym wieku'',
{21250}{21346}który mielimy robić razem|a zatrzymałe go dla siebie.
{21350}{21421}Oszukałe mnie, i obróciłe
{21425}{21547}moje himaIajskie idee|w małe papierowe duperele.
{21575}{21621}To dlatego okazałe się kapusiem,
{21625}{21671}i zadenuncjowałe mnie w Nowym Jorku?
{21675}{21696}Ta kobieta,
{21700}{21771}którš wtedy zobaczyłe|kompletnie ci zawróciła w głowie.
{21775}{21853}GaIa, GaIa, Gala...
{21875}{21921}GaIa jest za subtelna dla ciebie, Luis.
{21925}{21971}Ona się ciebie boi.
{21975}{22046}Nie wiesz czego, tak naprawdę pragnš kobiety.
{22050}{22096}- Nie masz o tym pojęcia.|-A ty masz? Daj spokój.
{22100}{22196}Według ciebie, kobieta|powinna spędzać cały dzień w kuchni.
{22200}{22221}Bzdura.
{22225}{22271}Poza tym,
{22275}{22321}pamięć ci szwankuje.
{22325}{22396}Nie zakablowałem cię.
{22400}{22471}To był Amerykanin, który wykopał cię|z Muzeum Sztuki Współczesnej.
{22475}{22544}Czy to jasne?
{22550}{22596}Nie jestem przekonany do tych dialogów.
{22600}{22646}Nie sš naturalne.
{22650}{22771}Mylisz, że ludzie zrozumiejš|te teksty o filmach i o Nowym Jorku?
{22775}{22821}Co?
{22825}{22921}Mylicie, że ludzi obchodzš jeszcze |fiImy Bunuela?
{22925}{23021}- Panowie zamawiajš?|- Tak, wytrawne martini.
{23025}{23071}ale poproszę żeby było wytrawne, bardzo wytrawne.
{23075}{23196}Mylę , że naprawdę dużo osób wie|kim jestem i jakie filmy robię.
{23200}{23221}Ja chciałbym sherry.
{23225}{23321}Przepraszam, czy widział pan|jaki film Luisa BunueIa?
{23325}{23396}- Tak, oczywicie.|- Jaki?
{23400}{23471}''Jego dziwna pasja'',|''ArchibaIdo'', ''Viridiana'',
{23475}{23546}-''Anioł zagłady''...|- Jest pan kinomanem.
{23550}{23621}Nie, jestem entomologiem.|Kocham mrówki.
{23625}{23696}Szaleję za nimi.
{23700}{23721}Przepraszam,
{23725}{23821}czy mógłby mi pan powiedzieć...|Czy sš jakies dziwki w Toledo?
{23825}{23921}Proszę pana,|w ToIedo nie ma żadnych dziwek.
{23925}{23946}Przepraszam.
{23950}{24025}Miło było poznać.
{24050}{24130}Dobrze, kontunuujmy.
{24150}{24221}- Nie mogę sie miać.|- Kłujš?
{24225}{24296}Wchodzš mi do oczu.
{24300}{24346}No, dalej.
{24350}{24396}Przepraszam.|Czy pan Luis BunueI?
{24400}{24496}- Tak, to ja. O co chodzi?|- List do pana.
{24500}{24546}Dziękuję.
{24550}{24621}- Do widzenia.|- Do widzenia, licznotko.
{24625}{24696}Nie wiedziałem, że jeste takim kobieciarzem.
{24700}{24774}Nie przeczytasz?
{24825}{24946}ANTYKWARIAT PRZY CALLE|DE LA MANO. PRZYJD SAM.
{25500}{25563}Don Luis!
{25625}{25721}- To tutaj.|- Wejdcie do rodka.
{25725}{25771}- Można?|- Proszę wejć.
{25775}{25796}Gdzie to zanieć?
{25800}{25821}- Na łóżko.|- Nie ma sprawy.
{25825}{25915}- Dzień Dobry.|- Ostrożnie.
{26125}{26171}Nie, na materac.
{26175}{26256}- Na górę?|- Na górę.
{26325}{26396}Bardzo dobrze.
{26425}{26471}Nie nie, nie trzeba.
{26475}{26546}Dziękujemy, Don Luis.|Miło było poznać.
{26550}{26648}- Dziękuję. Dobranoc.|-Dobranoc.
{26950}{26996}Na czym skończylimy?
{27000}{27071}No tak, licik.
{27075}{27155}Na CaIle de la Mano.
{27375}{27456}Antykwariat, włanie.
{27475}{27546}Antykwariat...
{27925}{27996}Pomóc w czym?
{28000}{28090}Nie, nie. Jak się nazywasz?
{28100}{28167}Ja? Fátima.
{28175}{28196}- Co?|- Fátima.
{28200}{28326}- Jeste z Maroka?|- Niezupełnie, jestem francuzkš.
{28400}{28471}Mój ojciec z panem pracował|przy jednym z filmów.
{28475}{28546}Naprawdę? Przy którym?
{28550}{28596}Nie wiem.
{28600}{28671}Grała w nim chyba|Angela MoIina.
{28675}{28789}-''Mroczny przedmiot pożšdania''.|- To ten.
{28850}{28946}Mój ojciec jest elektrykiem.|Mówił, że jest pan bardzo miły.
{28950}{29021}No, to zależy.
{29050}{29121}Naprawdę będzie pan na tym spał?
{29125}{29190}I to nago.
{30150}{30218}Przepraszam.
{30375}{30440}A koperta?
{30750}{30830}Ma pan co dla mnie?
{30850}{30911}Fátima.
{31275}{31348}Moja bratanica.
{31375}{31421}We go i pokaż mu to,
{31425}{31496}o czym wczoraj rozmawialimy.
{31500}{31577}-Dobrze?|- Dobrze.
{31700}{31771}Proszę za mnš.
{31900}{31959}Chod.
{32275}{32346}Lubisz filmy, prawda?
{32350}{32396}Tak sobie.
{32400}{32496}- Ale czasem musisz je oglšdać?|- Nie często, naprawdę.
{32500}{32546}Nie obchodzš mnie za bardzo.
{32550}{32596}Wszyscy w rodku mamy filmy.
{32600}{32671}Po prostu zamykasz oczy|i możesz widzieć film, jaki tylko chcesz.
{32675}{32746}No to jeste naprawdę chodzšcym kinem.
{32750}{32821}miało, usišd.
{32825}{32917}Trochę muzyki dla klimatu...
{33050}{33121}To czwarta symfonia Brahmsa, prawda?
{33125}{33202}Nie wiem. Możliwe.
{33350}{33425}Znasz go, prawda?
{33450}{33471}Nazywa się David GoIdman.
{33475}{33521}Jest producentem filmowym.
{33525}{33621}W swoich filmach przemyca|syjonistyczne idee.
{33625}{33646}I jak wiesz,
{33650}{33796}diaspora daje Żydom dostęp|do największej szpiegowskiej siatki na ziemi.
{33800}{33890}Nie sš to Służby Specjalne,
{33900}{34019}ale współpracujš i z nimi,|kiedy to konieczne.
{34050}{34121}Ona nazywa się|Anna María de Zayas.
{34125}{34196}Niektórzy mówiš, że jest córkš Goldmana,
{34200}{34296}ale aktualnie, jest jego kochankš.
{34300}{34346}Lubisz bIondynki?
{34350}{34396}Zależy do czego.
{34400}{34446}Na tš uważaj.
{34450}{34521}To niebezpieczna kobieta.
{34525}{34641}Czyż wszystkie kobiety nie sš niebezpieczne?
{34650}{34721}Może boicie się nas
{34725}{34821}ponieważ nas dobrze nie znacie.
{349...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin