Opis projektu.doc

(1416 KB) Pobierz

27.01.2011

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bazy danych 2

Projekt

 

 

Prow.: dr inż. Piotr Patronik

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Konrad Kukulski, 163930

Elżbieta Tchorowska, 171067

 

 

 

Spis treści:

 

 

1.              Opis              3

2.              Założenia              3

2.1              Czas w grze              3

2.2              Postaci              3

2.2.1              Klasy postaci              3

2.2.2              Uczelnie              3

2.2.3              Atrybuty              3

2.2.4              Umiejętności              4

3.              Cel gry              4

4.              Przykłady tabel z opisem              5

5.              Diagram przypadków użycia:              5

6.              Opis przypadków użycia              7

7.              Diagram encji              37

8.              Poglądowy widok diagramu klas              38

9.              Przykładowe funkcje, widoki i triggery w MySQL              39

9.1              Procedury              39

9.3              Triggery              41

9.4              Widoki              41

10.              Testy bazy danych              42

11.              Stworzono interfejs bazy danych              42

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gra "Student's life"

 

1.   Opis

 

"Student's life" jest grą MMORPG(ang. Massively Multiplayer Online Role Playing Game) rozgrywaną w fikcyjnym świecie. Zadaniem gracza jest poprowadzenie swojej postaci-studenta, poprzez meandry studenckiego życia. Każdy z graczy prowadzi jedną, unikalną postać tworzoną na początku gry. Każdą z postaci opisuje szereg atrybutów, umiejętności, atutów. W przeciwieństwie do większości gier typu RPG nacisk będzie kładziony na rozwój umiejętności, a nie atrybutów.

 

2.   Założenia

 

2.1            Czas w grze

 

Czas w grze będzie czysto dyskretny, nie ciągły, sama gra będzie prowadzona turowo, a nie w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że czas rzeczywisty(w tym miejscu rzeczywisty będziemy rozumieć jako czas w świecie realnym) nie przekłada się jednoznacznie na czas w grze. Przykładowo jedna doba czasu rzeczywistego, w grze będzie przekładała się na tydzień.

 

2.2            Postaci

 

2.2.1     Klasy postaci

  • kujon
  • imprezowicz
  • statystyczny student
  • szczęściarz
  • casanova
  • socjopata

 

2.2.2     Uczelnie

  • Politechnika(P)
  • Ekonomiczny(E)
  • Medyczna(M)
  • Weterynaria(W)
  • wyższa szkoła humanistyczna(H)
  • AWF(A)

 

2.2.3     Atrybuty

 

  • wygląd/prezencja
  • inteligencja
  • charyzma
  • empatia
  • intuicja
  • szczęście
  • maniery
  • pracowitość
  • przebojowość

 

2.2.4     Umiejętności

  • przywódcze
  • "naukowe"
  • stosunki międzyludzkie
  • przetrwania

 

3.   Cel gry

 

Dla każdego gracza będzie indywidualny.

Lista:

  • skończyć studia (P,E,M,W,H,A)
  • stworzenie przełomowego wynalazek (P,M)
  • zdobycie Nagrody Nobla (P,E,M,H)
  • zostanie profesorem na Harvardzie (P,E,M,W,H)
  • stworzenie legendy na miarę Casanowy (P,E,M,W,H,A)
  • zostanie głową państwa (P,E,M,W,H,A)
  • stworzenie przełomowego systemu operacyjnego (P)
  • zbudowanie broni jądrowej (P)
  • założenie rodziny (P,E,M,W,H,A)
  • uwiedzenie Miss Universum (P,E,M,W,H,A)
  • założenie sieci klubów (P,E,M,W,H,A)
  • zarobienie miliona na giełdzie(E)
  • zostanie dyrektorem banku światowego(E)
  • stworzenie nowej doktryny ekonomicznej(E)
  • odkrycie leku na raka(M)
  • sklonowanie człowieka(M,W)
  • ratowanie niedźwiedzi polarnych(W)
  • opieka nad dzikimi zwierzętami w Afryce(W)
  • stworzenie hybrydy(W)
  • napisanie bestsellera(H)
  • założenie własnej firmy(P,E,M,W,H,A)
  • nauczyć się 10 języków obcych(H)
  • odkrycie zaginionej cywilizacji (H)
  • zostanie trenerem reprezentacji narodowej (A)
  • zostanie sławnym piłkarzem (A)
  • założenie sieci klubów fitness(A)
  • zostanie twarzą sławnej znanej firmy sportowej(A)
  • zdobycie medalu olimpijskiego(A)

 

 

4.   Przykłady tabel z opisem

 

  • Atuty(ID_atut,nazwa,B_wyglad,B_inteligencja,B_charyzma,B_empatia,B_intuicja, B_szczescie, B_maniery, B_pracowitosc, B_przebojowosc)
  • Cele(ID_cel,nazwa)
  • Gracze(ID_gracz,login,haslo,mail)
  • Mieszkania(ID_mieszkanie,nazwa,koszt)
  • postacie(ID_postac,ID_uczelnia,ID_praca,ID_mieszkanie,ID_gracz, wyglad, inteligencja, charyzma, empatia, intuicja, szczescie, maniery, pracowitosc, przebojowosc, wiedza_tech, wiedza_hum, wiedza_przyr, wiedza_mat, atut1, atut2, atut3)
  • postac_cele(ID_postac, id_cel)
  • postac_umiejetnosci(id_postac, id_umiejetnosci)
  • postac_wyposazenie(id_postac,id_wyposazenie)
  • praca(id_praca,nazwa,pensja)
  • uczelnia(id_uczelnia,nazwa)
  • umiejetnosci(id_umiejetnosci,nazwa)
  • wyposażenie(id_wyposazenie, nazwa, ID_atut,nazwa, B_wyglad,B_inteligencja, B_charyzma,B_empatia,B_intuicja, B_szczescie, B_maniery, B_pracowitosc, B_przebojowosc)

             

Tabela "Atuty" zawiera listę atutów dostępnych w grze. Każda z postaci może posiadać wiele atutów. Każdy z atutów może być wybrany jeden raz. Atut raz wybrany nie może być już nigdy usunięty. Każda z postaci może wybrać każdy z atutów. Atuty zwiększają bądź zmniejszają atrybuty postaci.

              Tabela "Cele" zawierają listę celi, do których dążą postacie w grze. Każda z postaci może zrealizować jedynie niektóre z nich. To, który cel może zostać zrealizowany jest uzależnione od uczelni, na której studiuje postać gracza. Przykładowo cel "przełomowy wynalazek" może zostać osiągnięty jedynie przez studentów Politechniki bądź Akademii medycznej.

              Tabela "Gracze" zawiera podstawowe informacje o koncie gracza.

              Tabela "Mieszkania" zawiera listę mieszkań możliwych do wynajęcia przez postać gracza.

              Tabela "Postacie" zawiera listę postaci prowadzonych przez graczy. Każdy z rekordów przechowuje informację o atrybutach, atutach, umiejętnościach, wiedzy postaci, oraz o dostępnych środkach pieniężnych. Tabela "Postacie" jest skojarzona z tabelą "Gracze" relacją 1-1.

              Tabela "Postac_cele" zawiera informację na temat celi już zrealizowanych przez gracza. Tabela jest realizacją relacji n-n zachodzącej pomiędzy tabelą "Postać" oraz tabelą "cele".

              Tabela "Postac_wyposażenie" zawiera informacje na temat wyposażenia(ekwipunku) posiadanego przez postać. Tabela jest realizacją relacji n-n zachodzącej pomiędzy tabelą "Postać" oraz tabelą "Cele".

              Table "Postac_umiejetnosci" zawiera informację na temat umiejętności posiadanych przez postać. Realizację realację n-n między tabelą "Postacie", a tabelą "umiejetnosci".

              Tabela "Praca" zawiera listę zajęć zarobkowych, których może podjąć się postać gracza wraz z miesięczną pensją. Każda z postaci może w jednej chwili podjąć jedynie jedną pracę.

              Tabela "Wyposażenie" zawiera listę przedmiotów dostępnych w grze.

Tabela "Uczelnie" zawiera listę uczelni dostępnych w grze.

Tabela "Umiejętności" zawiera listę umiejętności dostępnych w grze.

5.   Diagram przypadków użycia:

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin