Uzdrawianie wewnętrzne człowieka - Barbara Leahy Shlemon.pdf
(
37684 KB
)
Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
Uzdrawianie
wewn~trzne
czlowieka
Nakladem Wydawni
c
twa Ksi
~z
y Marian6w
z
cyklu
o
MODLITWIE
I ZYCIU DUCHOWYM
Carlo
Carret
t
a
:
L
i
s
t
y
z
pus
t
yn
i
Ro
b
ert FaricySJ
:
Da
r k
ontem
pl
ac
j
i
i
ro
z
eznania
J
i
m McMa
nu
s CSsR:
Uzd
r
awia
j
qca moc sak
r
ament6w
przeklad
WINCENTY LASZEWSKI MIC
Ralph Martin:
Powr6c
i
C
h
rys
tu
s Pan
Briege McKenna
:
Abysc
i
e wie
r
zy
li
WYDA WNICTWO KS
J
I
;
ZY MARIAN6w
WARSZAWA 1991
©
b
y Ave Ma
ria P
ress,
1
982
©
for the Polish Edition by W
y
dawnictwo
Ksi(
(
Z
y M
arian6w
,
1991
P
ro
jek
t
o
kl
a
dki
:
D
a
riu
s
z
Mazews
ki
MI
C
Re
d
a
ktor
:
A
ndr
ze
j
Datko
R
ed
a
kt
or
tec
hni
c
zny:
Wlad
ys
law
Spych
a
l
s
ki
Z
a
zez
wol
e
niem
Kurii
Me
tr
o
polit
a
ln
e
j
z
dni
a
1 III 1991 roku
;
n
r
1
0
35/K
/
9
1
ISBN 83
-
85
0
4
0-
3
6-6
ISBN
0-87793
-
2
44-1 (wydanie orygin
a
lne)
Ks
iq
i
k~ t~ d
e
d
y
kuk
z
wd
z
i
~cz
no
sc
iq m
o
im
Ro
-
d
z
icom, Mar
g
ar
e
t i Tomas Leahy. Obdar
zy
li
mni
e
oni
iyc
i
e
m i nau
cz
yli r
oz
po
z
n
a
w
ac w
ni
m
J
ez
u
s
a Chr
ys
tu
s
a
,
b
y
m m
og
la p
os
i
qsc iyci
e
wi
e
c
z
n
e
. Jakiei wspanials
ze
d
z
i
e
d
z
i
c
t
wo
m
o
-
globy otr
zy
ma
c
d
z
i
e
cko od
s
w
e
j m
a
tki i
o
jca
?
Wydaw
ni
ctwo Ks
i
((zy Ma
ri
a
n
6
w
ul
.
sw
.
Bo
ni
facego
9
,
02
-
754 W
a
r
szawa
30 000
+
3
50
egz
.
Wyd
a
nie
I
.
N
a
kl
a
d
1
00
/K
M/0
4
0
Wprowadzenie
To,
co ok
r
es
l
a
m
y s
l
owe
m
"
uzdr
ow
i
en
i
e wew
n
~t
rzn
e",
s
t
a
to
s
i~ w ostat
ni
c
h l
a
t
ac
h
prze
d
mio
t
e
m du
zego
z
ai
nt
e
r
e
-
so
wania. Opub
li
kowa
n
o
n
a
t
e
n t
e
m
a
t l
ic
zn
e
k
s
i
qzk
i
, wy
-
gt
o
s
zono wiele odc
z
y
t
6w
.
Wszys
t
ko to usw
i
adamia wsp61
-
czes
nemu czlowiekow
i
ogro
m
nq pot
rz
eb~ doswiadc
z
e
ni
a
t
eg
o typu mo
dlit
wy
: z
a
n
os
z
o
n
e
j d
o
B
oga
pr
os
b
y
0
u
z
d
ro
-
w
i
e
nie nasze
g
o c
h
o
r
ego w
n
~
t
r
z
a. W
i
e
lu
s
p
osr6d
n
as
z
a-
cz
yna coraz bard
z
ie
j
z
d
a
w
ac so
bi
e s
pr
aw~
z t
ego, ze
n
ie
-
u
z
drowio
n
e wspo
mn
ie
ni
a r6z
n
ego rodza
ju p
syc
h
icz
n
yc
h
u
ra
z6w
mogq
wyw
i
erac tak
n
ega
t
yw
n
y wplyw na
n
as
z
e
z
y
-
c
i
e,
iz nie
d
ozwa
l
a
j
q
n
am do
j
s
c d
o e
m
o
cj
o
n
a
ln
ej
p
e
tn
i
i
s
wi
~
tosc
i
,
lct6ryc
h t
a
k b
ar
d
zo p
r
ag
n
ie
m
y
.
Sw. Pawel napisa
t
prze
p
i~k
n
q
m
o
d
l
i
tw~, w
kt
6re
j
ws
tawia s
i
~ za w
i
er
n
y
mi
z gm
in
y w E
f
ez
i
e
.
Btaga w
ni
e
j
O
jc
a
, by Ten "
w
e
dtu
g
b
ogac
t
wa s
w
e
j
c
hw
a
t
y, s
pr
a
wit w
was
przez swego D
uch
a wzmo
c
nie
ni
e s
it
y wew
n
~trz
n
ego
cz
towieka
.
Niec
h
C
h
ryst
u
s zam
i
eszka przez w
i
ar~ w wa
-
sz
ych sercac
h
"
(
Ef 3,
1
6
--
17
)
.
Efezjan
i
e uzna
li w
Jez
u
s
i
e s
w
ego Z
b
a
wi
cie
l
a
i
zos
t
a
li
o
chrzcze
ni
w D
u
ch
u
Sw
.
A
p
os
t
o
t
Pawet
m
o
dli
si~
j
eszcze
o
moc dla tego wew
n
~trz
n
ego o
b
szar
u
,
k
t
6
r
y o
b
ec
n
y
j
est
w
kaidym z
lu
dzi. C
h
ce, by C
h
rys
tu
s
m
6g
t
za
mi
eszkac
n
a
k
a
zdym poz
i
om
i
e
i
c
h i
s
tni
e
ni
a. Pa
n
sa
m
z
n
a c
i
e
mn
q s
tr
o
-
n
G
n
a
sz
e
j
natur
y,
nieswiadoll1,!
cZGs
c nasz
e
go
um
ysl
u
i
:
i
.
c
w
i
e
l
e
przypadkow c
ho
ro
b p
sychosomatycz
n
ych moze
m
iec
swe
ir
o
d
lo w wys
ilku
c
iala
, k
tor
e
chc
e
pom
o
c um
y
-
s
l
o
w
i rozwi,!zac drG
c
z'!ce
g
o
probl
e
m
y.
D
la w
i
e
lu
chr
z
esc
i
ja
n
wie
,
ze potrzebu
j
e ona wyzwol
e
ni
a
. Musi
o
no
s
tac si
G
fa
k
-
tern
,
je
s
li rzecz
y
wis
c
ie chc
e
m
y
b
y
c
w
pelni z Chr
y
stu
se
m
.
P
sy
chologo
w
ie dlugo poslugiwali
s
i
G
obrazem g
o
r
y
1
0
-
do
we
j jako ilu
s
tracj,! ludzkieg
o
umyslu. Tylko ni
ew
ielka
jej cZGsc wynurza
s
iG ponad lu
s
tro wody
;
pod
o
bni
e
jedy
-
ni
e
drobna cZG
s
cum
ys
lu
,
moz
e
dzie
s
iGc procen
t,
pr
ze
kra
-
cz
a
granic
G swi
adomo
s
ci
.
Rz
e
cz'! ni
e
m
oz
li
w,!
j
est
z
ac
h
o
-
w
anie
w sw
i
a
dom
os
ci k
a
zdego
wy
d
a
rzeni
a
z
yc
i
a, s
t
,!
d n
a
-
sza nie
s
wiadomos
c
(podswiadomosc),
k
tora obejmuj
e
dzi
ew
iGcdziesi
'!t
procent um
ys
lu
, s
t
a
nowi wi
e
lki m
a
gaz
yn
teg
o ws
z
ys
tki
e
go
,
c
o s
it
(
n
a
m kied
y
k
o
l
w
i
e
k p
r
z
y
dar
zylo.
Dobr
e
wspomni
e
nia
-
mo
w
i,! p
sy
chologo
w
ie
-
mog
'
!
w
e
j
s
c w
sf
erG
s
wiadom
os
ci b
e
z wi
G
kszej trudnosci. Jed-
nakZe epizod
y
urazowe
s
kr
y
t
e
s
'
!
w
gl
Gb
oki
c
h z
a
k
a
ma
r
-
kach na
s
z
e
go um
ys
lu
; s
t
a
ram
y s
i
G
bo
w
i
e
m zapomn
i
e
c
0
prz
y
kr
y
ch do
s
wiadczen
ia
ch i to
w
arz
ys
z
,!
c
y
m im b
o
lu
. Na
nasze ni
e
szczGscie
,
nie p
o
trafim
y
uciec
o
d j
e
dn
e
j
z
ch
a
-
rakteryst
y
cznych c
e
ch ni
e
swi
a
dom
os
ci
;
j
a
k prz
y
sl
ow
io
wy
S
lOl
i,
kt
6
r
y
0
nic
zy
m ni
e z
ap
o
mi
na.
Ni
e
u
z
dr
ow
i
o
n
e
cora
z b
ar
d
z
i
e
j
o
czyw
i
stym s
t
a
j
e
si
G
fa
kt
,
ze nie mozna
l
e
k
cew
az
yc
ur
a
zo
wyc
h
ws
pomie
n
z
pr
z
es
zlosci
.
Sk
or
o
bo
w
i
e
m
m
am
y
b
y
c
"
n
a
p
e
lnien
i"
mi
los
-
c
i
C!O
jca
,
tyle wlas
n
ego
"
j
a"
nie moz
e
pozo
s
ta
wac
w
n
a
-
s
z
y
m wnGtrzu! Dz
i
Gk
i mo
d
l
itw
i
e
u
zd
raw
i
aj,!
c
ej
p
o
z
wa
l
a
-
my
w
s
tqpic w
n
asze w
n
G
trz
e
mo
cy C
hr
yst
u
s
a
,
b
y
dot
k
n
Gl
a
ona
na
s
zych
bo
lesn
y
ch
w
sp
o
mi
en
i p
r
zemien
il
a
c
i
emno
sc
w s
w
i
a
tlo
.
To r
a
d
os
n
e
do
sw
i
a
dc
ze
ni
e
moze s
ta
c
s
iG na
-
s
z
y
m udzialem.
Przeciez
w
i
e
rz
y
m
y,
ze ws
z
yst
k
o
zo
s
t
al
o
na
m dane
w smier
ci
i z
mar
t
wy
ch
wstaniu
Pa
n
a.
P
ro
rok
Iza
j
as
z mowil
:
"
On s
i
~ o
b
a
r
czyt naszy
m
c
i
e
r
p
i
e
ni
em
,
On
d
iwigat
n
as
z
e bo
le
sci,
a
mys
m
y
Go za s
k
aza
ri
ca
u
z
n
a
l
i
,
chtos
t
ane
go p
rzez
B
o
ga i
z
d
e
pt
a
n
e
g
o
.
Le
c
z O
n b
yt p
rzebit
y
z
a
n
asze grz
ech
y,
z
dr
u
zgota
n
y z
a
n
asz
e
w
in
y
.
S
pad
t
a nar
i
c
h
tosta zba
w
i
e
nn
a d
l
a
n
a
s
,
a
w
j
e
g
o
r
anac
h j
es
t n
asze z
dr
owie"
(lz 5
3
,
4
-
5)
ran
y
ropiej,! dalej
,
dom
a
gaj
,
!c
s
iG c
o
raz
w
iGk
s
z
e
j d
aw
k
i e
n
e
rgi
i
p
sy
chicznej
,
co i tak ni
e
pro
w
adzi
do roz
w
i,
!
z
a
nia
probl
e
-
mu
.
Raz po raz
,
kiedy wchodzimy
w okres siln
y
ch n
a
pi
G
c
,
tracim
y z
dolno
s
c tlumi
e
nia
ws
z
ys
tki
c
h t
yc
h u
cz
uc i
"
odre-
P
rz
y
zwycza
il
ismy s
i
G
m
ys
l
e
c
0
s
mi
e
r
c
i
C
hr
yst
u
sa
j
a
k
o
o
s
rodku pr
z
ebaczen
i
a p
o
p
e
lni
o
nyc
h
prz
e
z
n
as grz
e
chow.
Z
ap
omi
n
amy, ze O
n u
mar
l t
a
k
ze za g
r
zechy
p
o
p
e
lni
o
ne
wz
glGde
m n
a
s
.
On
ugin
a
l
s
i
G
p
o
d na
szy
mi
c
i
erp
i
e
ni
a
mi
ag
ow
uj
e
m
y",
"
do
s
tajem
y
sz
a
lu
",
"w
Yl
e
wa
my
sw
'!
z
o
ic
".
T
a
prz
y
j
G
ta
powsz
ec
hni
e
t
er
minologia
swie
tnie
o
pi
s
uj
e
uruchomiony
w nas mech
a
nizm.
Pol
e
ga
o
n na wyzw
o
leniu
i
en
e
r
g
ii
,
ktor
e
j
w
i
e
lkos
c
p
rze
kr
a
c
z
a
mozli
w
o
sc
i gr
om
a
dz,
!-
za
n
iosl
na
s
ze
b
o
l
esc
i
na
kr
zyz, a
b
ys
m
y
m
y sa
m
i nie m
u
-
ce
go
j'! zbiornika
,
kt
o
r
y
m d
ys
ponujem
y
.
s
i
e
li
diw
i
gac
ic
h
ciG
z
k
i
ego
j
arz
m
a.
O
b
ec
no
sc
Z
m
ar
-
Psy
chologwi
e
ucz'!
, ze
ni
e
u
z
dr
ow
ion
e
ra
n
y
m
o
g
'!
c
za
-
twy
chwstalego
n
a calym o
k
rG
gu
z
i
e
m
i w
n
iosla
wszGd
zi
e
sem pro
wa
dzic
do zach
o
w an niszcz,!cych n
asz
'! psychik
G
.
s
wia
t
l
o
zbaw
ien
ia.
Je
go
b
las
k r
oz
j
as
ni
a
t
akze
c
ie
m
nos
ci
Wy
mienm
y
prz
y
kl
a
dowo
:
a
l
koholi
z
m
,
n
ar
k
o
m
a
ni
G,
ni
e
u
-
nas
zego umysl
u
.
Osoby
p
or
z
,
!d
kowany
se
k
s
uali
z
m
,
o
b
Za
r
s
t
wo
i o
b
sesy
jn
e
o
dd
a
-
wychowa
n
e
w
r
odz
in
ac
h
,
g
d
zie na po
rz
,!
d
k
u
wani
e
s
i
G
pr
acy
-
c
z
lowi
e
k cz
y
ni to
wszys
tk
o,
b
y
uz
ys
k
ac
dz
i
e
nn
y
m
z
n
iewazalo
siG
j
e czy to
p
sych
iczn
ie
czy
n
awe
t
s
p
o
ko
j
w
sw
ym wn
G
trzu
.
W
i
er
zy b
o
wiem,
ze
d
z
i
a
l
a
ni
a
t
e
fiz
yczn
i
e, tak
Ze
c
i
,
k
to
r
z
yp
rzez
yw
a
li
dlugoletni
,
!
c
h
orob
G
prz
y
ni
os,!
mu
o
drobin
G
ul
g
i w
c
i
e
rpi
e
niu.
I
c
h
o
c ludzie
Sq
tu
b dosw
ia
dczy
li
w
ml
o
d
y
m
w
i
e
ku
s
mi
er
ci kt
o
r
e
g
o
s
z
r
o
-
zw
y
kle nie
swia
domi
pr
zy
cz
y
n ci
,
!gl
y
ch n
a
pi
Gc
,
w
k
to
r
yc
h
dz
icow
,
wresz
ci
e
ni
e mog'
!
cy za
p
o
mni
ec
0
d
o
mo
wy
ch
tr
a
-
z
y
j
'!,
ich
o
rganizm
sa
m
s
t
o
pni
owo
ro
z
w
ij
a
n
awy
k
i, za po-
g
e
diach
spowo
d
owanyc
h
a
l
ko
h
o
li
z
m
e
m
c
zy i
nn
ym
i n
alo
-
mO
Cq
kt
ory
ch
mo
ze s
iG
z
nimi jak
os
up
ora
c
.
O
ka
z
uj
e
s
i
G,
ga
mi
-
ws
z
ys
c
y o
ni n
ie
m
a
j
q w
i
e
lk
i
ch trudn
oS
ci
z o
dk
r
y-
ciem osobistej potrzeby modlitwy
0
uzdrowienie. Ale co
powiedziec
0
ludziach wywodzqcych si~ z zasadniczo do
-
brych rodzin, w ktorych rodzice dawa
l
i z siebie wszystko
dla swych dzieci? Czy rzeczywiscie kazdy z nas potrzebuje
wewn~trznego uzdrowienia?
Moje pi~tnasto
l
etnie
z
rob
i
e
n
i
a
: ni
e
byli calkowicie "wypelnieni" obecnosciq
"
hr
y
s
tusa P
ana. Sw. Pawel pisze, ze zanim staniemy si~
Il
o
w
y
m stworzeniem, a wi~c tym, do czego powolal nas
~6g,
nas
z duch musi stac sit( wolny a umysl sit( odnowic.
Uz
drowienie wewnt(trzne dokonuje sit( na drodze kie
-
ro
w
a
n
e
go przez Boga procesu
.
Nie jest to dzielo jednora
-
zo
w
e
j modlitwy, jakiegos duchowego cwiczenia albo
ok
r
e
slo
nej medytacyjnej techniki
.
Na zadnej z tych drog
ni
c
do
t
k
niemy wszystkich nieuleczonych sfer naszego zy
-
c
i
a
.
Pr
oces uzdrawiania wewnt(trznego czlowieka to pod-
r6i
, k
torq odbywamy w ciqgu calego chrzescijanskiego
doswiadczenie
w posludze
uzdra-
wiania przekonuje
mnie,
ze kazdy czlowiek
jest w jakis
sposob determinowany
wi~zami przeszlosci.
Poniew
az
zy
-
jemy w swiecie wciqz jeszcze niedo.skonalym,
doswiadcza
-
my zwiqzanego
z tym cierpienia
.
Zadna
ludzka istota nie
zy-
potrafi
kochac
nas milosciq
absolutnq,
a to rodzi w nas
czasem poczucie
odtrqcenia
i
samotnosci,
a rani nieraz w
'
i
a,
p
rowadzeni
krok po kroku natchnieniami
swiatla Bo-
sposob tak subtelny,
ze nawet nie zdajemy
sobie z tego w
zc
j
m
i
l
osci
.
Je
dnq z mych ulubionych rozrywek jest hodowla roz w
og
ro
d
z
ie kola domu i podziwianie
pelni spraw~
.
Niezaleznie
od stopnia uswiadomienia
sobie
obecnosci
tych uczue, potrafiq
one skutecznie
powstrzy
-
ich pit(kna, gdy w roza-
mac nasz emocjona
l
ny i duchowy rozwoj.
Czy sarna wiara w lezusa
nym
Nku
spokojnie
rozwija sit( z osobna kazdy p
l
atek,
az
Chrystusa
nie wystarczy,
by
kw
i
at
osiqgnie
wreszcie
pel nit( wlasnej
chwaly
Bozego
odkrye
i zaspokoie
nasze wewn~trzne
potrzeby?
Na
l
ezy
st
wo
rzenia.
lesli probowalabym
zmusie platki do szybsze-
pami~tac,
ze dopiero
wtedy zostajemy
w pelni duchowo
go
ro
zwijania,
kwiat umarlby
.
Ale otrzymujqc
w
l
asciwq
uzdrowieni,
kiedy
rzeczywiscie
przyjmujemy
lezusa
do
po
rc
j
t
( slonecznego
swiatla,
wody,
koniecznych
skladni
-
swego zycia. W
lege
smierci i zmartwychwstaniu
zapew
-
ko
w, r
Me powoli i pewnie rozwijajq
sit( ku swym dosko-
nione jest nam zbawienie
i zycie wieczne
.
W odpowiedzi
n
a
t
ym
f
ormom.
D
o ludzkiego
na pytanie
0
wystarczalnosc
wiary nie angazujqcej
do kon-
wnt(trza nalezy zastosowac
analogiczne
ca naszego zycia, pami~tajmy
0
tym, ze w takiej
sytuacji
m
e
t
ody
cierpliwej
pielt(gnacji
kwiatu.
Wszelkie
usi
l
owa
-
mozemy powierzyc
Panu tylko te cz~sci nas samych,
kto
-
n
i
a
przyspieszenia
procesu
rozwoju
spowoduj,!
z pewnos
-
rych dotykamy
naSZq swiadomosciq;
tymczasem
rejony
c
i
q
w
ewnt(trzny uwi,!d i uniemozliwi,!
nam pelny rozkwi
t
.
nieSwiadomosc
i
znajdujq
si~ ponizej
poziomu
naszej per
-
W
iele lat wzbranialam
sit( przed napisaniem
ksi,!zki na
cepcji i nie zawsze zdajemy
sobie spraw~ z tego, co w nich
te
ma
t wewnt(trznego
uzdrawiania.
Nie chcialam
bowiem
si~ kryje.
N
asze wewn~trzne,
egoistyczne
"ja"
moze po
-
st
wo
rzyc czegos
,
co dawaloby
wrazenie,
iz zostal oto cal
-
zostac niedostrzezone
.
Domaga
si~ to aktu naszej woli, w
ko
wi
cie wyjasniony
jakis rodzaj
"metody".
Nasz Ojciec
ktorym
zaprosimy
Pana do oczyszczenia
i uwolnienia
nie
-
j
es
t
Stworc'!
-
dotyka kazdego z nas w zupelnie
niepow-
ktory zawsze wyraza
lege
osobist,!
znanej nam samym cz~sci naszego zycia
.
Powyzsze uwagi pomagajq
tar
z
alny
sposob,
mi
-
nam lepiej zrozumiee
treSe
los
e do kazdego czlowieka.
Uzdrowienie
moze wit(c dojsc
modlitwy sw
.
P
a
wla z jej koncowym
przeslaniem:
"W wa
-
d
o n
as nieskonczon,!
w swej roznorodnosci
ilosci,! drog.
szym mysleniu
musicie si~ odnawiae
duchem
i przyoblec
W
y
mienmy
dla
przykladu
dzialanie
sakramentow
,
ale
czlowieka
nowego
,
stworzonego
w
e
dlug Boga, w sprawie
-
t
a
k
ze
wplyw
muzyki,
poezj~
i czytanie
Pisma
swit(tego
dliwosci i prawdziwej
swi~tosci
"
(Ef
4, 23-24)
.
Zauwaz-
a
lbo
przezycia
towarzysz,!ce
religijnej
lekturze.
Ktos na
my, ze adresaci listu znali juz Chrystusa
Pana, a jednak-
p
rz
yk
l
ad
wi,!zal swe doswiadczenie
z obejrzanym
filmem
zdaniem
Apostola
-
pozostawalo
w nich jeszcz
e
cos do
"T
he
Tu
r
ning
Point",
obrazem
opisuj,!cym
stosunki
Plik z chomika:
beddulu
Inne pliki z tego folderu:
Msza_Swieta_Najwiekszy_Skarb.rtf
(168 KB)
ŚW. FRANCISZEK Z ASYŻU - PISMA WSZYSTKIE.pdf
(1379 KB)
Amorth Gabriele - Nowe Wyznanie Egzorcysty.pdf
(817 KB)
Augustyn św PISMA MONASTYCZNE cz 1.pdf
(43999 KB)
Czasy Ostateczne.pdf
(750 KB)
Inne foldery tego chomika:
! - ⧫ Hobbit Niezwykła Podróż pl
! - ⧫ Lincoln chomikuj
! - ⧫ Nędznicy - Les Miserables
!!! - HISTORIA KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
£££--FILMY NAJNOWSZE--£££
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin