Dlaczego Jezus Nicky Gumbel.pdf
(
5600 KB
)
Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
i
f
"
t
l
_
~
Alpha
DLACZEGO
JEZUS?
~
'
\
A
lpll
l
l
©
Sto
wa
r
z
y
sze
ni
e
A
l
f
a
Po
l
s
k
a 2
009
Ema
il
:
biuro
@
a
l
f
a
po
l
s
k
a.
or
g
T
y
tulor
y
ginal
u
:
W
h
y
J
es
u
s
?
A
ut
o
r:
N
i
cky
Gumb
e
l
WiC
ilz
i
mi
C
i
ldzy
l
u
d
z
ki
e Sq czy
m
s fascy
n
ujq
c
ym
!
W
iC
ilZ
z rodzicami,
re
l
ac
j
a
z
c
hl
opak
i
em
c
zy dz
i
ewczy
n
q
,
m
C
ilz
e
m
I/u
st
r
ac
j
e:
C
h
a
r
l
ie Mac
k
esy
cz
y
zonq, dz
i
ec
m
i, wn
u
kami,
p
rzyjaci6lmi
i tak
d
ale
j -
to
najwa
zn
iejs
z
y
as
pe
kt
naszego
zycia
.
Pr
ze
kl
ad
:
R
ys
z
a
r
d
i
R
e
n
a
t
a Pru
sz
ko
wscy
Fi
r
s
t
p
u
b
l
i
s
h
e
d
by K
i
n
gsway P
u
b
li
c
a
t
i
o
n
s
Ltd
in
1
9
9
1
Th
i
s
e
d
i
t
i
o
n
p
ub
li
s
h
e
d by
A
l
p
h
a
I
nt
e
rnat
i
o
n
a
l
1
997
Cop
y
ri
g
h
t fo
r
t
h
e
Po
l
i
s
h
tr
a
n
s
l
a
ti
on
©
2009
b
y Stowar
z
y
sz
e
n
i
e
A
l
f
a
P
o
l
s
ka
u
l
.
K
a
rdyn
a
l
a
S W
y
s
z
y
l
i
s
k
i
eg
o
7/9,87
-
1
00
T
o
ru
l
i
t
e
l
.
/
fa
x
0
56648
765
7
/
(
'
-
.
Wsze
lk
i
e pr
aw
a
zast
r
ze
zon
e.
K
s
i
qz
ka a
ni
za
dn
a
j
e
j
CZf
;SC
n
i
e
m
a
ze
b
yc p
r
ze
d
ru
ko
wyw
ana
,
a
n
i
w
j
a
kiko
l
w
i
e
k
in
ny
s
po
s6b
r
e
pr
od
uk
owa
n
a
cz
y
pow
i
e
l
a
n
a
m
ec
h
a
ni
c
zni
e
,
fo
to
o
p
tycz
n
i
e
,
zap
i
s
ywa
n
a
e
l
e
ktr
o
ni
cz
n
i
e
lu
b
m
a
g
n
e
t
yc
z
ni
e
,
a
ni
o
dczytywana
w
s
ro
dk
ac
h
pub
l
i
cz
n
ego
pr
zeka
z
u
be
z
p
i
se
mn
e
j
zg
od
y wy
da
wc
y
.
Cytaty bib
li
jn
e
za
cze
rp
n
if
;
to
:
Pi
s
m
o $w
i
E
;
te Now
eg
o
T
es
ta
m
e
ntu
i Psa
l
m
y
- Pr
ze
k
lad Ekume
n
i
cz
n
y
n
a
T
r
ze
c
i
e
T
y
s
i
qc
l
ec
i
e,
T
o
w
a
r
zy
s
t
wo B
i
b
li
jn
e w
Po
l
s
ce,
Wa
r
szaw
a 200
1
P
i
s
mo $
w
i
E
;
t
e
S
t
a
r
eg
o i No
weg
o
T
es
ta
m
e
n
t
u
-
B
i
b
l
i
a
T
y
s
i
qcl
e
ci
a
W
y
daw
ni
c
t
w
o
P
a
l
l
o
ttinum
,
Po
z
n
a
l
i-W
a
r
szaw
a
1
982
Si
ow
o l
yc
i
a -
par
a
fr
a
za N
oweg
o T
es
t
a
m
e
ntu
we ws
p6lc
zes
n
y
m
j
E;zy
ku p
o
l
sk
im
,
Ch
rz
escijanstwo to t
a
kze przed
e
ws
z
ystkim wiC
il
zi
,
ni
e r
e
g
uly
.
Odnos
i
sil
il
bowiem do Osoby,
n
i
e
fi
l
ozofi
i
.
Dotyc
z
y n
a
jwazn
i
ejsz
e
j
I
n
sty
t
u
t W
y
daw
ni
czy
A
G
A
PE
,
War
szawa
1
99
1
wiC
il
zi
:
z
y
c
i
a w bl
i
skim
kontakci
e
z Bogiem
-
na
s
z
y
m
Stw6rcq. Jezu
s
po
w
i
e
d
z
ial
,
ze p
ie
rw
s
z
y
m
i
najwaznie
j
szy
m
prz
y
kaz
a
n
i
em
jest kochac
B
oga
.
D
y
s
try
bu
cja:
St
owa
r
z
y
sze
nie A
l
f
a
Po
l
s
k
a
ul
.
Ka
rd
y
n
al
a
s.
Wy
sz
y
l
i
s
k
i
eg
o
D
r
ugim
- okazywac
milosc blizni
e
mu
.
Zatem
c
hrz
e
scij
a
n-
st
w
o dotyczy t
a
kze nas
z
ych
rel
a
cj
i
z innymi
ludzmi.
7
/9,87
-
1
00
T
or
uli
t
e
l
.
/
f
ax
0
56 6
48
76 57
www.alfapolska
.
org
DLACZEGiJ
POTRZE
B
U
J
EMY
B
OGA?
~
Inni
si
~
gajq po narkotyki
,
alkohol
,
up
r
awiajq wolnq milo
s
e
.
P
ew
n
a
dz
i
ew
cz
y
n
a
p
ow
i
e
dz
ia
la m
i
:
T
o
d
obr
e
n
a
chwi
l
((
,
al
e
nadal j
e
st w
e
mnie p
u
s
tk
a.
J
e
s
zc
ze i
nni
r
zuc
a
j
q si
~
w
w
i
r
ci~zkiej pr
a
c
y
,
zajmuj
q s
i
~
muz
y
kq
,
s
port
e
m
,
d
q
zq do
s
ukc
es
u
.
T
e s
p
r
a
wy
s
ame w sob
i
e nie
m
u
sz
q
b
ye
zl
e
,
j
ed
na
k
n
ie
z
as
poko
j
q gl
o
du
l
u
d
zk
i
e
j dusz
y.
'\f
VJ
a
I\\
~t:
r
Zos
t
alismy stwor
z
en
i
po to,
b
y
z
ye
w bliskosc
i
z Bogiem
.
Dopoki tego
nie os
i
q
gn
i
emy, zawsze b~dzie nam
czegos w
z
yc
i
u brakowa
e
. Stqd tez
cz~sto mamy swiadomose p
u
st
k
i
.
Je
d
en
z
w
okalist
o
w
r
ockowych
przyznal:
Ma
m
w srodhu dziur
(
(
.
U~
I
Pewna kobieta napisala do mnie
w lisc
i
e
0
nie
z
miernie gl~bokiej
prozni, jakq odczuwa. Inna mloda dziewczyna nazwa
l
a to
braku
j
qcym
N
awet
n
a
j
b
li
z
s
z
e
zwiqzki mi
~
dz
y
lud
z
mi
,
t
a
kZ
e
te
n
a
jwspani
a
l
sz
e,
kawalkiem
duszy
.
ni
e po
traf
iq
z
a
p
e
ln
i
e
te
j
wew
n
~
t
r
zne
j
pustk
i
.
Mo
ze to
s
p
r
a
w
ie j
e
d
y
n
i
e
bl
is
k
os
e
B
og
a
,
d
o k
t
or
ej zos
ta
li
s
my
s
t
wor
z
e
n
i
.
Niektorzy pien
i
~dzmi.
Niestety
,
nie daje im to
zadowo
l
enia
.
Arystoteles Onassis,
j
e
den z najbogatsz
y
ch ludzi
na swie
c
ie,
pod koniec zycia wyznal:
N
i
e
zawsze milion
y z
ap
e
wniq
to, czego c
z
lowi
e
k potr
ze
b
uj
e
do zycia
.
No
w
y
T
es
tam
e
n
t
m
ow
i
,
z
e
odczuw
a
m
y t~
pu
s
tk
~,
ponie
w
az
o
dwroc
i
l
i
S
m
y s
i
~
od
B
o
ga
.
J
e
z
u
s
p
ow
i
edz
i
a
l
0
so
b
ie:
J
a jeste
m
c
h
l
e
b
e
m
Zyc
ia
(
J
an 6
,
3
5
)
.
J
e
d
y
ni
e
O
n pot
ra
fi z
a
sp
o
k
oi
e gl
o
d
nas
z
e
g
o
s
er
c
a
u
m
o
z
li
wi
a
j
qc
n
a
m powr
o
t do
B
oga.
Wil?kszose ludzi nie ehee umierae
.
P
r
agni
e
my nada
l
is
t
ni
e
e
,
leez tylko w J
e
zusi
e
mozemy odnal
e
ze zyeie
wieezne
.
Nawil1z
a
n
a
bowi
e
m dzil
?
ki N
i
emu wil
?Z
z Bogi
e
m
,
ni
e
konezy
s
il? wraz z
e
smiereil1, ale trwa w wieeznosei
.
W kt
6
r
y
m
s mome
n
e
ie
zy
e
i
a
kazd
y z
adaje sobie pyt
a
ni
e
:
C
o
rob
i
l
?
n
a
zi
em
i?
J
a
ki j
e
s
t
s
ens m
o
j
eg
o z
ye
i
a
?
C
z
y
zyeie ma
j
akis e
e
l
? Alb
e
r
t
Ca
mu
s
s
t
wierdz
i
l
:
Cz
l
o
w
i
e
k n
i
e
m
oZ
e
Zyc bez
poc
z
u
c
ia sen
s
u
Zyc
ia
.
Je
s
li je
s
tesmy uezeiwi
,
bl
?
dzi
e
my musieli przyznae,
z
e
wszysey robimy rz
e
ez
y,
0
kt6ryeh wiemy
,
ze Sl1zle.
Czasami bard
z
o
s
il
?
ieh wstydzim
y
.
C
o wil?eej,jestesmy
samolubni
, a
to nas niszezy. J
e
zu
s
powi
e
dzial: Co
w
y
chod
z
i
z
c
z
lowieka, to
czy
ni
g
o skalan
y
m
.
W
e
wn
£
~
tr
z
ubowi
e
m
,
w lud
z
kim s
e
rcu
,
rod
z
q
si
?
z
l
e
m)
8
li
,
ro
z
wiq
z
lo
§c,
krad
zi
eZ
e,
z
abojstwa
,
cud
z
ol
os
twa
,
chciwo
§
c
,
ni
e
god
z
iwo§
c,
pod
s
t
?
p,
w
y
u
z
dani
e,
z
a
z
dro
§
c
,
blu
i
ni
e
rstwa
,
p
y
cha i g
l
upota
. C
al
e
to
z
lo
pochod
z
i
z
wn
?
tr
z
a
c
z
lowi
e
ka i
czy
ni go skalan
y
m
(Marek
7
,
20-23)
.
N
a
jwil
?
k
s
zl
1
potrzebl1 czlowiek
a
j
est otrzymanie
przebaezenia. Chory na raka
-
czy
0
tym wie czy nie -
potrzebuje lekarza. Podobnie jest z nam
i
. Potrzebujemy
p
r
z
e
b
a
cz
e
nia, cz
y s
obie to
u
sw
iadamiam
y
czy nie
.
I tak jak
w prz
y
padku raka
, e
zlowiek
swiadomy
s
w
o
j
e
j pot
r
z
e
by je
s
t
w l
e
psz
e
j sytuaeji
,
niz kto
s
uspion
y
f
a
lszywym po
c
zuei
e
m bezpi
e
ezen
s
tw
a.
D
o
p
6
k
i
nie
z
a
czni
e
my zy
e w
bliski
e
j wil
?
zi z
B
ogi
e
m
,
nigdy
n
ie
z
na
jdzi
e
my p
rawdziweg
o
sens
u i
ce
lu
swe
g
o z
y
c
i
a.
I
n
n
e
rz
e
cz
y m
o
gl1
na
s
z
a
d
o
wol
i
e
,
a
l
e
n
i
e
b
l?
dzi
e
t
o
t
r
w
a
l
e
.
P
r
aw
dzi
wy
s
e
n
s
i
ce
l
, d
l
a
k
t
6
rego war
t
o zye,
o
dna
j
du
j
e
my
j
e
d
y
ni
e
d
z
i
l
?
k
i w
i
l
?
z
i
z n
a
s
z
y
m S
tw6
r
cl1.
Dzil
?
ki smi
e
rci na krzyzu J
e
zu
s
umozliwil nam uz
y
skani
e
prz
e
b
a
cz
e
ni
a
i ponowne zbliz
e
ni
e
sil
?
do
B
oga
,
za
s
pokaj
a
j
l1
c t
y
m samym
nas
z
l1 n
a
jgll?bsz
l
1 potrzebl
?
egzy
stencj
a
ln
l
1.
Za
n
i
m
s
il
? nawr
6
ci
l
e
m
,
nie
lubile
m m
ys
le
e
0
smi
erci.
W
l
a
s
n
a
s
m
ier
e w
y
d
awala
mi
s
il
?
t
a
k odlegl
a
.
N
i
e
w
i
e
d
zi
al
em,
j
a
k
to s
il
? s
t
an
i
e i
ni
e c
hci
a
l
e
m
0
ty
m
my
s
l
e
e
.
U
n
i
k
a
l
e
m zmi
er
z
en
i
a
si
l? z
tl
1 rzeczyw
i
s
to
s
c
il1.
F
a
kt
e
m
j
est,
ze wszys
c
y
um
rze
m
y. A
l
e B
6
g
.
..
w
i
ecz
n
o§c w
l
oZ
yl w i
c
h
se
r
c
a
(Ko
h
e
l
e
t
3,11)
.
Je
zu
s
t
wierdz
il
,
z
e
j
est
j
edy
n
y
m
Sy
n
em B
o
zym
,
r6wnym
Bog
u.
Uwa
z
al, z
e
posiada prawo przebacz
a
nia grze
ch
6w.
Powiedzial
t
ez, ze pewnego dn
i
a os~dz
i
sw
i
at
;
wte
d
y
l
ic
z
yc
s
i
E
2
b
E
2d
z
ieto
,
ja
k
po
t
ra
k
towa
li
Smy
Po c
o
p~zejm
o
wac siE2c
h
rzesc
i
janstwem? Dl
a
tego
,
ze jes
t
prawdzlwe. Gdyby bylo klamstwem
,
tra
c
i
l
ib
y
sm
y
t
y
l
ko
czas
.
A
l
e skoro jest pr
a
wd~, to
j
est to cos najistotniejszego
d
la kazdego czlowieka.
Go w swo
i
m z
y
ciu.
C
.
S
.
Lewis tak to
u
j~l
:
Gdy
b
y jaki
S
czlowiek m6w
i
l
a
sobie
t
o,
co
J
ezus,
n
ie tylko nie bylb
y
wi
e
lkim nau
czy
c
ie
l
e
m moraln
y
m, ale
bylby ra
cz
ej
j
aki
in
S
wariate
m
,
t
wie
r
d
zq
cy
m
,
Ze
j
e
st jaj
k
ie
m
n
a
t
war
d
o c
z
y diablem
z
p
i
ekla. Mus
i
sz
d
oko
n
ae w
y
boru. Albo t
e
n
c
z
lowi
e
k byl
i
j
e
st s
y
nem bO
Zy
m,alba t
e
i szal
e
n
c
em l
u
b k
i
i
nS
zlym
.
.
. n
ie wyskak
u
j
z
p
r
ot
e
kcj
onal
nym no
n
s
e
nsem,
Ze
t
o wielk
i
n
a
u
czy
ci
e
l
.
On ni
e
po
z
ostaw
i
l nam
co
do t
e
go cienia w
qt
pliw
o
f£i
.
I n
ie
z
a
m
ie
r
z
al
.
i:e
jest
S
k
ijd w
i
emy,
praw
d
ziwe?
To
,
~o
s
t
:
:~owi podstawE2 chrzesc
i
janstwa mozemy z
b
adac,
pomewaz
J
est faktem historycznym
.
To zyci
e, s
mierc
i
z
martw
y
c
h
wsta
ni
e Jez
u
sa Chrystusa
.
Nasza
w
iara
oparta
j
est wiE2 na so
li
dnych dowodach
h
istorycznych.
Nawet wi
e
l
u
ludzi nie
u
wazaj~cyc
h
siE2za c
h
rze
s
c
ij
a
n
widz
i
.
w Jez
u
s
i
e najwspa
ni
alszy przy
k
l
a
d be
zint
e
r
esow
n
e
g
o
z
y
cia
. Dos
t
o
j
ewski, sam bE2d~cchrze
s
cija
n
inem, p
o
wie
d
z
i
al
:
Uwaiam, Z
e
ni
e
ma n
i
kogo mil
s
z
e
go,
g
l
~
bs
z
ego, bard
z
i
e
j
s
y
mpatyc
z
nego i doslw
n
a
l
eg
o niZ J
e
z
u
s
.
M6wi(
j
!
s
o
b
ie,
z
z
a
z
d
ro
s
n
q
mi
lof£iq
,
Z
e
n
i
e
t
y
lko n
i
e
ma nikogo taki
e
go jak On
,
ale te
i
nikogo
t
akie
g
o
b
y
e
n
i
e
maZe.
Jes
li
chodzi
0
Jego na
u
k
E
2,
i
st
ni
e
je
p
owszec
h
na
zgoda
,
ze
j
est o
n
a na
j
czystsza
i na
jl
epsza
ze wszystkic
h
,
J~
z
u
s
j
e
st
.
najwybitn
i
e
j
s
z
ym czlowiekiem
,
j
aki
k
I
edyko
l
W
l
e
k zyl na ziemi
.
Jest osi~ naszej cywi
l
izacji
.
C
z
a
s p
r
z
e
d J
e
go n
a
~odzeni
e
m
j
ak
i
e glos
il
czlowie
k
.
okres
l
amy
pr
z
ed
C
h
r
y
stu
se
m
,
D
l
a
C
.
S
.
L
e
wisa byl
o
oczywiste, ze Jez
u
s n
i
e byl ani
sza
l
ony, ani
z
ly
,
d
l
ateg
o
tak kon
kl
ud
uj
e:
Jakkolwiek d
z
iwne
,
pr
z
e
raiaj
q
c
e
c
zy
ni
e
p
rawdopodob
n
e
m
a
Z
e si
(
j!
to wyda
w
ae, m
u
sz(
j!
z
god
z
i
e s
i
f
i!
z
p
ogl
q
dem,
i
Z
On byl
i j
e
s
t Bogi
e
m
.
a
po J
e
go narodz
e
mu
-
po C
l
uyst
u
s
i
e
.
~e
z
us. byl i jest Synem Bozym
.
Ni
e
kt6rzy
uwaz
a
j~
,
ze by
l
J
e
dym
e
dobr
y
m nauc
z
yci
e
l
e
m
r
e
ligi
j
n
y
m
.
Jednak
t
a
k
a
op
i
nia
s
to
i
w spr
z
e
c
znosci z f
a
ktami
.
Plik z chomika:
beddulu
Inne pliki z tego folderu:
First Certificate Practice Tests with Answers (M. Harrison, R. Kerr) MP3(3).rar
(159918 KB)
Masakra w Rzymie - MaSSacre in Rome pl.avi
(716758 KB)
Czas Bohaterow 2011.PL.BRRip.XviD-BiDA.avi
(717332 KB)
Kopalinski_Wladyslaw_-_Slownik_mitow_i_tradycji_kultury.txt
(5858 KB)
DVDFab 8.0.3.2 PL.rar
(14583 KB)
Inne foldery tego chomika:
Bocheński, JM
Encyklopedia Katolicka
Galeria
Kabaret Pod Egidą
Le Carre
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin