Pełna lista zmian wprowadzanych przez aktualizację 0.7.2.pdf

(2790 KB) Pobierz
Lista zmian wprowadzanych przez
aktualizację 0.7.2
Zawartość:
Główne zmiany:
• Dodane zostaną dwie nowe mapy, Province [Prowincja] (w stylu włoskim) i Live Oaks
[Dębina] (pierwsza amerykańska mapa).
• Dodana zostanie nowa linia amerykańskich niszczycieli czołgów wyposażonych w wieże:
M8A1, T49, M18, T25-2, T28 prototyp.
• Amerykański czołg T34 stanie się czołgiem premium i zostanie usunięty z amerykańskiego
drzewka rozwoju. Zostanie również poddany zmianom w celu zbalansowania. Na jego
miejscu pojawi się nowy ciężki czołg 9 tieru - M103.
• Amerykański czołg T30 zostanie przeniesiony do nowego drzewka niszczycieli czołgów na
9 tier. T110E5 zajmie obecne miejsce T30, jako amerykański ciężki czołg 10 tieru.
• Wprowadzone zostaną 22 nowe umiejętności załogi (ich szczegółowe opisy znajdują się w
Personal File każdego członka załogi). Szczegóły na temat umiejętności załóg dostępne są
pod adresem: http://worldoftanks.eu/news/1359-72preview-crew-skills-pl/
• Dodane zostaną nowe rodzaje kamuflażu dla wszystkich nacji.
• Dodane zostaną dwa testowe francuskie czołgi premium: artyleria 2 tieru 10.5cm leFH18
B2, oraz niszczyciel czołgów 3 tieru FCM 36 Pak 40. W momencie wprowadzenia patcha,
czołgi będą dostępne na serwerze tylko dla osób biorących udział w super teście.
• Wprowadzono zmianę, dzięki której na każdym czołgu będzie pojawiać się największa ilość
uzyskanego doświadczenia (tzw. „qualification badges”).
Znormalizowanie parametrów czołgów:
Jednym z punktów wymienionych w informacji dotyczącej aktualizacji 7.2 było znormalizowanie
parametrów wszystkich czołgów. Co kryje się pod tym zdaniem?
Doświadczeni gracze często pytają się, dlaczego różne charakterystyki czołgów podawane w
okienkach informacyjnych różnią się od ich faktycznych parametrów, które można zaobserwować
w grze. Przykładem może być szybkostrzelność, która w parametrach czołgu wyraźnie jest
określona na 10 strzałów na minutę, a w rzeczywistości możliwe jest wystrzelenie tylko 9 strzałów.
Rozbieżność wynika z kumulatywnego sposobu naliczania parametrów w wersji 7.1.1. W obecnej
wersji gry wszystkie parametry w oknach informacyjnych naliczane są biorąc pod uwagę załogę
wyszkoloną na (efektywnie) 133%. Kumulatywne naliczenie 133% umiejętności załogi jest
możliwe dzięki braniu pod uwagę 100% wyszkolonej załogi wraz z bonusami w postaci
wyposażenia i materiałów eksploatacyjnych. W momencie wprowadzenia aktualizacji 7.2
mechanizm ten zostanie zmieniony.
Wraz z wprowadzeniem tej aktualizacji, mnożnik ten zostanie usunięty, co powinno ułatwić Wam
szacowanie parametrów Waszych czołgów.
W wyniku tego parametry wszystkich czołgów będą opisywały parametry podstawowe dla załogi
na poziomie doświadczenia 100%. Oznacza to, że w czołgu, w którym ładowniczy jest wyszkolony
na 100%, będzie możliwe osiągnięcie szybkostrzelności określonej w parametrach czołgu.
Odznaki kwalifikacyjne:
Wraz ze zbliżającą się aktualizacją 7.2 do World of Tanks wprowadzone zostaną odznaki
kwalifikacyjne. Będziecie mogli je zdobyć za uzyskanie określonej ilości doświadczenia w walce.
Odznaki kwalifikacyjne mają za zadanie, tak jak w rzeczywistości, odzwierciedlać poziom
umiejętności czołgisty, jego profesjonalizm i zdolności bitewne.
Historycznie, odznaki kwalifikacyjne dla czołgistów i artylerzystów były dawane generałom,
oficerom, sierżantom i żołnierzom oddziałów pancernych. Pierwszy raz zostały wprowadzone przez
ministerstwo obrony Związku Radzieckiego, 6 kwietnia 1954 roku. W momencie wprowadzenia
istniały cztery rangi odznak kwalifikacyjnych: odznaka mistrzostwa dla kierowcy pojazdu sił
zmechanizowanych, a także odznaki kierowcy pojazdu sił zmechanizowanych klasy I – III. W
momencie otrzymania określonych odznaczeń, otrzymywało się również certyfikat potwierdzający
poziom kwalifikacji. Oficerowie pozyskiwali te odznaczenia za pieniądze, natomiast szeregowcy
mogli je otrzymywać bezpłatnie.
W lipcu 1954 roku dano osobom będącym żołnierzami innych formacji zbrojnych, a także osobom
nie będącym w wojsku możliwość uzyskania innych odznak kwalifikacyjnych. Te odznaki zostały
natomiast zarezerwowane wyłącznie dla oficerów.
W 1961 roku wszyscy oficerowie (niezależnie od formacji w której służyli) otrzymali możliwość
uzyskania odznaki kwalifikacyjnej. W związku z tym szczególne odznaki wyłącznie przyznawane
dla dowódcom czołgów i artylerii przestały być nadawane.
W grze będzie możliwe otrzymywanie odznaczeń kwalifikacyjnych w nagrodę za otrzymanie
określonej ilości doświadczenia. Oznacza to, że odznaka będzie przyznawana za najlepszy wynik
określonych pojazdem w standardowej bitwie. Odznaka kwalifikacyjna będzie przyznawana po
zakończeniu bitwy. Dla śledzenia osiągnięć na określonych czołgach i w związku z tym
przyznawania odznak kwalifikacyjnych stosowane będą dane z walk mających miejsce w ciągu
ostatnich 7 dni.
Prosimy pamiętać, że wszystkie nazwy i cechy gry są przedmiotem ciągłych zmian ze względu na
ewolucję aktualizacji 7.2.
• W momencie uzyskania wyniku lepszego niż średni wynik 50% najlepszych czołgistów
kierujących wybranym czołgiem przez ostatnie 7 dni, czołgista zostanie nagrodzony
odznaką III klasy.
• W momencie uzyskania wyniku lepszego niż średni wynik 20% najlepszych czołgistów
kierujących wybranym czołgiem przez ostatnie 7 dni, czołgista zostanie nagrodzony
odznaką II klasy.
• W momencie uzyskania wyniku lepszego niż średni wynik 5% najlepszych czołgistów
kierujących wybranym czołgiem przez ostatnie 7 dni, czołgista zostanie nagrodzony
odznaką I klasy.
• W momencie uzyskania wyniku lepszego niż średni wynik 1% najlepszych czołgistów
kierujących wybranym czołgiem przez ostatnie 7 dni, czołgista zostanie nagrodzony
odznaką mistrzowską.
Prosimy brać pod uwagę, że w trakcie liczenia punktów, na podstawie których przyznawane będą te
odznaki, nie będzie miało znaczenia, czy gracz posiada konto premium czy nie. Pod uwagę będą
brane tylko bazowe wartości doświadczenia.
Odznaki kwalifikacyjne nie zostaną nigdy odebrane, ani zmniejszone. Jeżeli następnym razem
zagrasz gorzej, nie utracisz swojej odznaki kwalifikacyjnej. W momencie uzyskania odznaki klasy
mistrzowskiej, nie będzie już możliwe uzyskanie żadnych innych odznak kwalifikacyjnych dla
danego pojazdu. Widoczna będzie tylko najwyższa zdobyta odznaka kwalifikacyjna. Odznaki
kwalifikacyjne nie będą miały wpływu na przeliczanie doświadczenia zdobytego przed aktualizacją
7.2.
Przykład: W ciągu ostatnich 7 dni średnia ilość doświadczenia zdobytego przez 5% najlepszych
graczy grających czołgiem BT-7 wynosiła 600 punktów. W momencie uzyskania 610 punktów
doświadczenia w walce przy pomocy BT-7 (na koncie bez premium), zostanie Ci przyznana
odznaka I klasy. Natomiast w momencie uzyskania 750 punktów doświadczenia posiadając konto
premium, nie uzyskasz odznaki I klasy. Wynika to z tego, że mnożnik dający dodatkowe 50%
doświadczenia dla użytkownika konta premium nie został wzięty pod uwagę, a dla potrzeb
uzyskania odznaczenia Twoja ilość doświadczenia wyniosła 500.
• Dodano tutoriale dostępne w garażu dla nowych graczy (dostępne tylko dla nowych kont,
np. graczy, którzy uruchamiają grę po raz pierwszy).
• Dodano imię „Ilya” dla rosyjskich załóg.
Modele czołgów:
• Poprawiono lub stworzono na nowo modele czołgów: IS, IS-7, T34, Panther II, A-20, T-127,
JS-3, ISU-152, AMX 40, B1, M3 Stuart, VK 1602, AMX 13 90, JagdTiger, JagdPanther.
• Rozmiar następujących czołgów został poprawiony, aby był bardziej zgodny z
historycznymi realiami: IS-3, IS-4, ISU-152, Object 704, S-51.
• Zmieniono wizualny model drugiej wieży t32.
Poprawiono lub stworzono na nowo modele uszkodzeń następujących czołgów:
• Sowieckie: : IS, IS-3, IS-4, IS-7, Object 704, Т-50-2, SU-5, Т-26, SU-100, KV-1S, SU-85,
А-32, BT-2, ISU-152.
• Niemieckie: VK 3601H, Hetzer, PzKpfw V Panther, Grille, Marder II, PanzerJager I,
PzKpfw VI Tiger (P), PzKpfw IV, PzKpfw 38NA, PzKpfw V/IV, StuG III, PzKpfw II Luchs,
VK3001H, VK 4502A, PzKpfw VI Tiger, PzKpfw 38H735(F).
• Amerykańskie: M3 Stuart, M3 Lee, T20, M4A2E4, T95
• Francuskie: B1
Mechanika gry:
• Zyski, koszt w kredytach, cena ulepszenia i naprawy, cena zakupu nowych modułów i cena
ulepszenia modułów zostały zmienione dla większości czołgów. Zmiany te są dostępne są w
tabelach na końcu dokumentu.
• Wszystkie umiejętności załogi uzyskane przed aktualizacją 7.2 zostały zresetowane: całe
doświadczenie wydane na umiejętności załogi zostało dodane do puli wolnego
doświadczenia poszczególnych członków załogi, jako niewykorzystane doświadczenie.
Doświadczenie to może zostać wykorzystane do trenowania zarówno nowych, jaki i starych
umiejętności załogi.
• Wprowadzono możliwość resetowania umiejętności załogi za złoto (100% doświadczenia
zostaje zachowane), za kredyty (90% doświadczenia załogi zostaje zachowane) i za darmo
(80% doświadczenia załogi zostaje zachowane).
• Parametry wszystkich czołgów będą przedstawiane biorąc pod uwagę załogę wytrenowaną
na 100% podstawowego poziomu umiejętności. Nie będą brane pod uwagę wartości, które
dodatkowo zwiększają efektywność załogi, takie jak umiejętności dowódcy, materiały
eksploatacyjne itd. Rzeczywiste parametry czołgów pozostają bez zmian.
• Osłona przeciw kumulacyjna zmniejsza obrażenia zadawane przez pociski odłamkowo
burzące zależnie od jej grubości i umiejscowienia. W wersji 7.1 osłona przeciw kumulacyjna
jedynie przesuwała miejsce eksplozji pocisku, a nie zmniejszała zadawanych przez niego
obrażeń.
• Pochłanianie uszkodzeń, zadawanych przez pociski odłamkowo burzące, przez pancerz
zostaje zmniejszone o 20%.
• Przedni pancerz najlepszej wieżyczki T-50-2 zostanie zmniejszony z 60 do 45mm.
• Zasięg radia FuG37 zostanie zmniejszony z 360 do 290 metrów.
• Mechanizm dosyłający dużego kalibru na KV-220 zostanie zmieniony na mechanizm
dosyłający średniego kalibru.
• Battle Tier (poziom matchmakera) KV-220, T14 i Churchill‘a zostanie zmniejszony o jeden
poziom na potrzeby Match Makera
• Odległość do celu będzie wyświetlana cały czas przy celowniku.
• Zmieniono format zapisu powtórek. Powtórek zapisanych w wersji 7.1 nie będzie można
odtworzyć w wersji 7.2.
• Dodano cooldown dla komend F4 (Za mną!) i F7 (Pomocy!) w momencie nadużywania tych
komend.
• Dodano notyfikację o Team Killerach (TK) w czasie działania mgły wojny w wojnach
klanów na mapie globalnej.
• Zmieniono kolor flag na bazach. Po wprowadzeniu aktualizacji 7.2 wroga baza będzie
zawsze oznaczona na czerwono, a sprzymierzona na zielono.
• Zmieniono parametry następujących francuskich czołgów:
Renault FT:
• Prędkość obrotu pierwszej wieży zmniejszona o 1.375 stopnia na sekundę.
• Prędkość obrotu drugiej wieży zmniejszona o 1 stopień na sekundę.
• Zasięg widzenia pierwszej wieży zwiększony o 13.75m
Hotchkiss H35:
• Prędkość skrętu zwiększona o 0.5 stopnia na sekundę.
• Zasięg widzenia zwiększony o 2.5m.
• Kąt nachylenia działa w górę zwiększony z 16 do 20 stopni, w dół zwiększony z 10 do 13
stopni.
D1:
• Wytrzymałość pierwszej wieży zostanie zwiększona o 5 punktów.
• Prędkość obrotu pierwszej wieży zwiększona o 1 stopień na sekundę.
• Prędkość obrotu drugiej wieży zwiększona o 0.25 stopnia na sekundę.
• Zasięg widzenia drugiej wieży zwiększony o 2.5m.
• Działo 37mm APX SA 18 otrzyma obniżoną szybkostrzelność o 0.21s.
D2:
• Prędkość obrotu pierwszej wieży zmniejszona o 1.5 stopnia na sekundę.
• Prędkość obrotu drugiej wieży zmniejszona o 1.25 stopnia na sekundę.
• Zasięg widzenia pierwszej wieży zmniejszony o 2.5m.
• Zasięg widzenia drugiej wieży zwiększony o 5m.
B1:
• Wytrzymałość pierwszej wieży zwiększona o 10 punktów.
• Prędkość obrotu czołgu zwiększona o 2 stopnie na sekundę.
• Rozrzut w czasie ruchu zostanie zmniejszony o 10%.
• Prędkość obrotu pierwszej wieży zwiększona o 1.5 stopnia na sekundę.
• Prędkość obrotu drugiej wieży zwiększona o 1 stopień na sekundę.
• Zasięg widzenia pierwszej wieży zmniejszony o 15m.
• Zasięg widzenia drugiej wieży zmniejszony o 12.5m.
• Kąt nachylenia działa w dół zwiększony z 10 do 18 stopni.
• Czas przeładowania działa 47mm SA34 na pierwszej wieży zmniejszony o 0.21s.
• Czas przeładowania działa 47mm SA35 na pierwszej wieży zmniejszony o 0,21s.
• Czas przeładowania działa 47mm SA34 na drugiej wieży zmniejszony o 0.08s.
• Czas przeładowania działa 47mm SA35 na drugiej wieży zmniejszony o 0.08s.
• Czas przeładowania działa 47mm SA37 na drugiej wieży zmniejszony o 0.21s.
B1:
• Wytrzymałość pierwszej wieży zwiększona o 10 punktów.
• Prędkość obrotu czołgu zwiększona o 2 stopnie na sekundę.
• Rozrzut w czasie ruchu zostanie zmniejszony o 10%.
• Prędkość obrotu pierwszej wieży zwiększona o 1.5 stopnia na sekundę.
• Prędkość obrotu drugiej wieży zwiększona o 1 stopień na sekundę.
• Zasięg widzenia pierwszej wieży zmniejszony o 15m.
• Zasięg widzenia drugiej wieży zmniejszony o 12.5m.
• Kąt nachylenia działa w dół zwiększony z 10 do 18 stopni.
• Czas przeładowania działa 47mm SA34 na pierwszej wieży zmniejszony o 0.21s.
• Czas przeładowania działa 47mm SA35 na pierwszej wieży zmniejszony o 0,21s.
• Czas przeładowania działa 47mm SA34 na drugiej wieży zmniejszony o 0.08s.
• Czas przeładowania działa 47mm SA35 na drugiej wieży zmniejszony o 0.08s.
• Czas przeładowania działa 47mm SA37 na drugiej wieży zmniejszony o 0.21s.
BDR G1B:
• Wytrzymałość przy zamontowanej pierwszej wieży zwiększona o 20 punktów.
• Wytrzymałość przy zamontowanej drugiej wieży zwiększona o 10 punktów.
• Osłabiono odporność zawieszenia.
• Zasięg widzenia pierwszej wieży zmniejszony o 6.25m.
• Zasięg widzenia drugiej wieży zmniejszony o 3.75m.
• Prędkość obrotu drugiej wieży zwiększona o 0.25 stopnia na sekundę.
• Czas przeładowania dla działa 75mm SA32 na pierwszej wieży zmniejszony o 0.08s.
• Czas przeładowania dla działa 75mm Long 44 na pierwszej wieży zmniejszony o 0.08s.
• Czas przeładowania działa 90mm DCA 30 na drugiej wieży zmniejszony o 0.21s.
• Czas celowania działa 90mm DCA 30 na drugiej wieży zmniejszony o 0.35s.
ARL 44:
• Prędkość obrotu pierwszej wieży zmniejszona o 1 stopień na sekundę.
• Zasięg widzenia pierwszej wieży zwiększony o 5m.
• Prędkość obrotu drugiej wieży zmniejszona o 0.75 stopnia na sekundę.
• Zasięg widzenia drugiej wieży zmniejszony o 2.5m.
AMX M4 1945:
• Prędkość obrotu czołgu zwiększona o 2 stopnie na sekundę.
• Odporność zawieszenia zmniejszona.
• Prędkość obrotu pierwszej wieży zwiększona o 0.5 stopnia na sekundę.
• Zasięg widzenia pierwszej wieży zwiększony o 2.5m.
• Zasięg widzenia drugiej wieży zwiększony o 1.25m.
AMX 50 100:
• Odporność czołgu zmniejszona o 50 punktów.
• Prędkość skrętu zmniejszona o 2 stopnie na sekundę.
• Rozrzut w czasie ruchu zwiększony o 10%.
• Prędkość obrotu wieży zwiększona o 0.5 stopnia na sekundę.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin