coloured leave.PDF

(162 KB) Pobierz
Autor materiału: Agnieszka Kocel
Hot Colours
rodzaj ćwiczenia: gra angażująca kolorowanie i ruch
poziom: podstawowy
wiek uczestników: uczniowie klas I-III szkoły podstawowej
liczba uczestników: dowolna
czas gry: dowolny
główny cel gry: nauka z uwzględnieniem zdolności kinestetycznych uczniów
opis ćwiczenia: uczniowie powtarzają słownictwo z zakresu kolorów,
kolorują obrazki liści i biorą udział w zabawie ruchowej.
Dzieci otrzymują po jednej karcie z liściem, który mają pomalować na jednolity ko-
lor, ale inny niż zielony. Nauczyciel również powinien przygotować sobie taką kartę.
Należy odsunąć ławki i ustawić w kółku tyle krzeseł, ile jest dzieci. Każde dziecko
siada na krześle, nie pokazując nikomu swojego liścia. Nauczyciel nie ma krzesła. Do
zabawy należy wykorzystać kolorowe kartki papieru lub karty obrazkowe. Nauczyciel
unosi kolejne plansze, a dzieci podają nazwę pokazanego koloru, po czym te z nich,
które pokolorowały swój liść na ten właśnie kolor, muszą wstać i szybko zamienić się
miejscami. W tym momencie nauczyciel również musi zająć jakieś krzesło. Dziecko (lub
nauczyciel), które pozostało bez miejsca, wybiera planszę z kolejnym kolorem i zabawa
zaczyna się od nowa. W przypadku, gdy żadne dziecko nie pomalowało swojego liścia na
pokazany kolor, lub gdy pokazany został kolor zielony, wszystkie dzieci muszą zamienić
krzesła. Celem tej gry jest nie tylko powtórzenie kolorów, ale także ćwiczenie releksu
i szybkiego myślenia oraz wprowadzenie odrobiny ruchu, co będzie szczególnie korzyst-
ne dla dzieci kinestetycznych.
Photocopiable © Copyright by Wydawnictwo Szkolne PWN & Richmond Publishing
936265892.002.png 936265892.003.png 936265892.004.png
Autor materiału: Agnieszka Kocel
Photocopiable © Copyright by Wydawnictwo Szkolne PWN & Richmond Publishing
936265892.005.png 936265892.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin