swiat_czterolatka_miesieczne_plany_pracy_caly_rok.doc

(771 KB) Pobierz

silber_6.jpg

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC WRZESIEŃ  -  CZTEROLATKI

Wrzesień – tydzień I i II

Tematyka tygodnia: Jaka jestem? Jaki jestem?

 

Treści programowe

Dzień tygodnia

Działania dzieci

Cele główne

Cele operacyjne

Środki dydaktyczne

Zajęcia ruchowe

1

2

3

4

5

6

7

Procesy poznawcze

− percepcja wzrokowa

− percepcja słuchowa

− myślenie symboliczne

− pamięć

− uwaga

Edukacja zdrowotna

− aktywność ruchowa

i profilaktyka wad postawy

− bezpieczeństwo

Edukacja emocjonalna

i wprowadzenie

w świat wartości

− rodzaje emocji; sposoby radzenia sobie z emocjami

− nawiązywanie pozytywnych kontaktów – współdziałanie

Edukacja społeczna

i otoczenie techniczne

− moi koledzy, moje przedszkole

Edukacja językowa

− poprawność artykulacyjna

− poprawność gramatyczna

− zasób słownictwa

− przygotowanie do czytania, czytanie

− przygotowanie do pisania

Edukacja matematyczna

− orientacja przestrzenna

− aspekt porządkowy liczby

Edukacja artystyczna

Plastyka

− elementy wiedzy

o sztuce

− aktywność twórcza

Muzyka

elementy muzyki – wysokość dźwięków, linia melodyczna, barwa, dynamika, rytm, tempo, struktura utworu

− formy muzyczne: śpiew i ćwiczenia mowy, ruch przy muzyce, gra na instrumentach, słuchanie muzyki

Literatura i teatr

− odbiór

i interpretacja

1.

● Wspólne powitanie dzieci.

● Słuchanie opowiadania Cz. Janczarskiego Pierwszy dzień w przedszkolu.

● Oglądanie kącików zainteresowań.

● Swobodne rozmowy na temat kącików.

● Oglądanie łazienki, ustalenie zasad korzystania z niej.

● Zabawa ze śpiewem My jesteśmy krasnoludki.

Zabawa z misiem – nadawanie mu imienia.

● Rysowanie obok misia piłki lub innej zabawki.

 

 

− rozwijanie mowy

 

 

 

 

Dziecko:

 

−  odpowiada na pytania dotyczące utworu

 

Opowiadanie Cz. Janczarskiego Pierwszy dzień w przedszkolu, ilustracje do opowiadania, Karta pracy cz.1, nr 1.

Zabawa orientacyjno-porządkowa Kolory.

● Zabawa orientacyjno-porządkowa Zrośnięte dzieci.

● Zabawy ruchowe – zestaw nr I.

● Zabawa orientacyjno-porządkowa Rząd-koło.

● Zabawa ruchowa z elementem podskoku na postawie wiersza L. I. Kerna Piłka.

● Zabawa orientacyjno-porządkowa Figurki.

 

2.

Zabawa integracyjna

W naszej grupie.

Zabawa Moje dłonie.

● Wykonanie drzewka grupowego.

● Oglądanie znaczków rozpoznawczych w szatni. Wyszukiwanie swoich znaczków w sali i łazience.

● Zabawa Na imię mam…

● Zabawa w liczenie.

● Zabawa ze śpiewem My jesteśmy krasnoludki.

● Zabawy swobodne.

 

 

 

zintegrowanie grupy

 

 

 

 

 

 

 

 

wymienia imiona kolegów

i koleżanek z grupy

 

3.

Zabawa dydaktyczna Szukamy koloru.

● Zabawa Moje imię.

Zabawa Głowa, ramiona.

● Obrysowywanie swoich sylwetek.

● Czytanie całościowe wyrazów: głowa, noga, ręka.

● Liczenie na obrazku misiów, a potem lalek. Wskazywanie misia z poprzedniej karty pracy.

● Zabawy swobodne.

 

 

 

− rozwijanie orientacji przestrzennej

 

 

 

 

 

 

 

wskazuje

i nazywa części ciała

Karta pracy cz. 1, nr 2, kartonowe koła, arkusze szarego papieru, mazaki, napisy: głowa, noga, ręka.

4.

Ćwiczenia indywidualne z dziećmi – rozmowy na temat zabawek, zabaw, przedszkola.

Zabawa porządkowa Chodźcie do mnie.

● Słuchanie piosenki Piosenka przedszkolaka.

Rozmowa na temat piosenki.

● Zabawa inhibicyjno-incytacyjna Idziemy do przedszkola.

Nauka refrenu piosenki.

● Ilustracja ruchowa piosenki Piosenka przedszkolaka.

● Zabawa ze śpiewem My jesteśmy krasnoludki.

Zabawa z kostką mimiczną.

● Zabawy swobodne.

 

 

 

 

 

 

rozwijanie umiejętności wokalnych

 

 

 

 

 

 

− śpiewa piosenkę

płyta CD, kompakt, szarfy w czterech kolorach, kołatka, kostka mimiczna.

5.

Zabawa integracyjna Poznaj mnie.

Słuchanie opowiadania R. Piątkowskiej Czarny lew.

● Rozmowa na temat opowiadania.

● Naśladowanie ruchów zwierząt występujących

w opowiadaniu.

● Kolorowanie ramki obrazka misia według własnego pomysłu. Wycinanie obrazka (Wycinanka nr 1).

● Zabawa przy piosence Stary niedźwiedź mocno śpi.

● Zabawy swobodne

w wybranych kącikach.

 

 

rozwijanie mowy

 

 

 

odpowiada na pytania dotyczące utworu

Wycinanka nr 1, opowiadanie R. Piątkowskiej Czarny lew, ilustracje do opowiadania, nożyczki.

 

 

6.

● Zabawa integrująca grupę Wyliczanie imion.

● Słuchanie wiersza

I. Suchorzewskiej Naj…

● Rozmowa na temat wiersza.

● Zabawa Jestem dobry w…

Zabawa Co lubię.

 

 

uspołecznianie grupy

 

 

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin