raport_medialny-_polska_pilka-czerwiec_2010.pdf

(1235 KB) Pobierz
Raport medialny
POLSKA PIýKA
Czerwiec 2010
915985297.018.png
POLSKA PIýKA Î VI 2010
Spis treĻci
Wstħp........................................................................................................................................................ 3
Komentarz ................................................................................................................................................. 5
Kluby piþkarskie ....................................................................................................................................... 8
Prasa...................................................................................................................................................... 8
Ekwiwalent reklamowy........................................................................................................................... 13
Internet................................................................................................................................................ 14
Gwiazdy i bramkarze ............................................................................................................................ 16
Prasa.................................................................................................................................................... 16
Ekwiwalent reklamowy........................................................................................................................... 18
Internet................................................................................................................................................ 20
Podsumowanie ...................................................................................................................................... 22
Prasa.................................................................................................................................................... 22
Internet................................................................................................................................................ 26
Suma Î prasa i internet.......................................................................................................................... 29
Strona 2
media intelligence
915985297.019.png 915985297.020.png 915985297.021.png 915985297.001.png 915985297.002.png
POLSKA PIýKA Î VI 2010
Wstħp
Na podstawie materiaþw medialnych zebranych w czerwcu 2010 roku, opracowano raport podsumowujĢcy i systematyzujĢcy
informacje na temat wybranych polskich klubw piþkarskich oraz czoþowych zawodnikw. Artykuþy poddane analizie pochodzĢ
z monitoringu ponad 1000 tytuþw prasy oglnopolskiej, regionalnej, branŇowej i specjalistycznej oraz z 20 wybranych portali
internetowych: www.sport.onet.pl, www.sport.wp.pl, www.sport.interia.pl, www.sportfan.pl, www.se.com.pl, www.efakt.pl,
www.dziennik.pl, www.rp.pl, www.sport.pl, www.sports.pl, www.sport.tvp.pl, www.ekstraklasa.net, www.tvn24.pl,
www.eurosport.pl, www.90minut.pl, www.pilkanozna.pl, www.sportowefakty.pl, www.futbol.pl, www.tylkopilka.pl oraz
www.sport24.pl,.
Analiza medialna objħþa wszystkie kluby wystħpujĢce w Ekstraklasie oraz siedem zespoþw z pierwszej ligi (Widzew ýdŅ, Pogoı
Szczecin, ýdzki KS, Warta Poznaı, Grnik Zabrze, GKS Katowice, Motor Lublin). Ponadto zestawienia prezentujĢ aktywnoĻę
medialnĢ lidera kaŇdego zespoþu Ekstraklasy. Piþkarze uznani za gwiazdy swoich druŇyn, zostali wybrani przez ekspertw
dziennika áPrzeglĢd SportowyÑ, przed rozpoczħciem rundy wiosennej sezonu 2009/10.
Zestawienia pokazujĢ rwnieŇ medialne zainteresowanie polskimi bramkarzami, wystħpujĢcymi w zachodnioeuropejskich
druŇynach. Analizie poddano piħciu goalkeeperw: Artura Boruca, Jerzego Dudka, ýukasza Fabiaıskiego, Tomasza Kuszczaka
i Wojciecha Szczħsnego.
Lista gwiazd Ekstraklasy - na podstawie áSkarbu KibicaÑ wydanego przez áPrzeglĢd SportowyÑ:
1. Arka Gdynia Î Miroslav BoŇok
2. Cracovia Krakw Î Alexandru Suvorov
3. GKS Beþchatw Î Dawid Nowak
4. Jagiellonia Biaþystok Î Tomasz Frankowski
5. Korona Kielce Î Nikola Mijailovię
6. Lech Poznaı Î Robert Lewandowski
7. Lechia Gdaısk Î Hubert WoþĢkiewicz
8. Legia Warszawa Î Maciej Iwaıski
9. Odra Wodzisþaw Î Mauro Cantoro
10. Piast Gliwice Î Sebastian Olszar
11. Polonia Bytom Î Tomasz Nowak
12. Polonia Warszawa Î Andreu Guerao Mayoral
13. Ruch Chorzw Î Andrzej Niedzielan
14. ĺlĢsk Wrocþaw Î Piotr Ęwielong
15. Wisþa Krakw Î AndraŇ Kirm
16. Zagþħbie Lubin Î Mouhamadou Traore
Strona 3
media intelligence
915985297.003.png 915985297.004.png 915985297.005.png 915985297.006.png 915985297.007.png
POLSKA PIýKA Î VI 2010
Raport skþada siħ z trzech podstawowych czħĻci:
Kluby piþkarskie Î rozdziaþ ukazujĢcy zestawienia iloĻciowe publikacji na temat zespoþw
wystħpujĢcych w Ekstraklasie oraz I lidze. Analizie poddane zostaþy tytuþy prasowe oraz wybrane
portale internetowe. Wykresy prezentujĢ najbardziej medialne kluby piþkarskie, najaktywniejsze
wojewdztwa oraz najczħĻciej piszĢce o poszczeglnych zespoþach gazety i portale. W rozdziale
tym moŇna znaleŅę rwnieŇ wycenħ publikacji prasowych dla poszczeglnych zespoþw
Ekstraklasy.
Gwiazdy i bramkarze Î rozdziaþ ukazujĢcy zestawienia iloĻciowe publikacji, w ktrych wystħpujĢ
nazwiska gwiazd Ekstraklasy oraz polskich bramkarzy grajĢcych w zachodnioeuropejskich klubach.
Analizie poddane zostaþy tytuþy prasowe oraz wybrane portale internetowe. Wykresy prezentujĢ
iloĻci publikacji na temat zawodnikw oraz wycenħ materiaþw prasowych, w ktrych pisano na
temat przynajmniej jednej gwiazdy lub jednego bramkarza.
Podsumowanie Î graficzne zestawienie wybranych informacji prasowych i internetowych. KaŇdy
kolejny raport bħdzie uzupeþniany o aktualne dane.
Strona 4
media intelligence
915985297.008.png 915985297.009.png 915985297.010.png 915985297.011.png 915985297.012.png
POLSKA PIýKA Î VI 2010
Komentarz
Polonia Warszawa liderem medialnym
Pierwsze miejsce w rankingu najbardziej medialnych klubw Ekstraklasy zajħþa
niespodziewanie Polonia Warszawa. áCzarne KoszuleÑ w czerwcu okazaþy siħ krlem
polowania. Wzmocnienie druŇyny Patrykiem Rachwaþem, Arkadiuszem OnyszkĢ czy
Dariuszem Pietrasiakiem byþo duŇym sukcesem. Kilka dni pŅniej klub zasiliþ takŇe Paweþ
Janas. Dawny selekcjoner reprezentacji Polski opuĻciþ Widzew ýdŅ i zostaþ
wiceprezesem do spraw sportowych Polonii. Wszystko to wzbudzaþo duŇe
zainteresowanie mediw. Mimo sezonu urlopowego oraz trwajĢcego Mundialu
w Republice Poþudniowej Afryki Polonii udaþo siħ zaznaczyę swojĢ obecnoĻę
w Ļrodkach masowego przekazu.
Warszawianie uzyskali najwiħcej publikacji w Internecie. W prasie najczħĻciej
wystħpujĢcym klubem byþ Grnik Zabrze. Jednak za wiħcej informacji na temat klubu ze
ĺlĢska odpowiadajĢ przede wszystkim tytuþy regionalne. W prasie oglnopolskiej to
Polonia Warszawa zanotowaþa najwiħcej publikacji. Tego typu materiaþy sĢ znacznie
bardziej wartoĻciowe, dlatego klub ze stolicy uzyskaþ najwiħkszy ekwiwalent reklamowy Î
siħgajĢcy 5,8 mln zþotych.
Silna pierwsza liga
W rankingu klubw POLSKIEJ PIýKI bardzo dobre wyniki zanotowaþy kluby
pierwszoligowe. Wynika to miħdzy innymi z tego, Ňe sezon zaplecza Ekstraklasy
zakoıczyþ siħ dopiero w pierwszych dniach czerwca, podczas gdy najwyŇszej klasy
rozgrywkowej Î w poþowie maja. WiĢzaþo siħ to takŇe z podsumowaniami sezonu
pierwszoligowego w pierwszej dekadzie czerwca. Najlepiej spoĻrd omawianych klubw
wypadþ Grnik Zabrze i Widzew ýdŅ. Wynika to z wywalczonego przez oba zespoþy
awansu do Ekstraklasy. W czerwcu Grnik Zabrze byþ drugim najpopularniejszym klubem
w Polsce. Z kolei Widzew ýdŅ uplasowaþ siħ na czwartej pozycji.
Na temat Grnika ukazaþo siħ aŇ 917 publikacji. To aŇ o ponad 180 wiħcej niŇ o WiĻle
Krakw Î liderze z poprzedniego miesiĢca i najbardziej medialnym klubie w Polsce
w skali caþego badania (od marca 2010). Tylko cztery publikacje mniej miaþ Widzew.
PiĢte miejsce zajĢþ Lech Poznaı (695).
Strona 5
media intelligence
915985297.013.png 915985297.014.png 915985297.015.png 915985297.016.png 915985297.017.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin