Plan miesięczny wrzesień 2012-2013.doc

(394 KB) Pobierz
Plan miesięczny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Plan miesięczny

Wrzesień 2012

Grupa Odkrywcy  5-latki

mgr Honorata Antkowiak

 

 

 

TYDZIEŃ I

WITAJCIE W PRZEDSZKOLU

Temat dnia: Czy coś się zmieniło?

Aktywność dziecka

Przewidywane osiągnięcia, dziecko:

1

Zestaw ćwiczeń porannych nr 1

Utrzymuje równowagę ciała

2

Przywitanie się w kręgu „ Iskierka”

Reaguje na bodźce

3

Zabawy z wykorzystaniem rymowanki Powitanie

Wypowiadanie tekstu cicho, głośno, rytmizowanie go z wyklaskiwaniem.

Śpiewa piosenki i rymowanki z dziecięcego repertuaru

4

Zabawa pozwalająca przypomnieć sobie imiona kolegów „Poznajmy się”

Poprawnie dzieli swoje imię na sylaby

5

Zabawa orientacyjno-porządkowa Idź – stój.

Reaguje na sygnały słowne

6

Ćwiczenia wzrokowe „Poznajemy salę”

Oglądanie kącików zainteresowań, określanie przez dzieci, co się w nich znajduje, jak można je nazwać, w jaki sposób należy z nich korzystać. Zwrócenie uwagi na szanowanie zabawek i pamiętanie o odkładaniu ich po zabawie na właściwe miejsca.

Wie, że należy szanować zabawki

Nazywa kąciki w sali wg przynależności do zabawek

7

Wyklaskiwanie w parach rymowanki

Wyklaskiwanie w parach rymowanki: O zabawki nasze dbamy, na miejsca je odkładamy.

Podawanie przez dzieci propozycji różnych sposobów wyklaskiwania tekstu z partnerem

Chętnie współpracuje w parach

8

Zabawa ruchowa „Pociąg imion”

Rozumie polecenia nauczyciela

9

Zabawa dydaktyczna: „Gdzie pasuje ten obrazek?”

Dopasowywanie przygotowanych przez nauczyciela obrazków z symbolami poszczególnych kącików zabaw do właściwych miejsc w sali.

Ćwiczy swą spostrzegawczość

10

Zabawa Z jakich kącików pochodzą te przedmioty?

Nazywanie przedmiotów wyciąganych przez nauczyciela z pudełka.

Określanie, w jakim kąciku w sali powinny się one znaleźć, odkładanie ich przez dzieci

na właściwe miejsca.

Dokonuje podziału zabawek wg przynależności do grupy

11

Działalność plastyczna: nasze znaczki

Dzieci starają się narysować swoje nowe znaczki jakie mają w szatni oraz w łazience.

 

Poprawnie trzyma kredkę

Temat dnia: Nasze imiona

1

Kinezjologia edukacyjna: leniwa ósemka

Spacer po leniwej ósemce, rysowanie leniwej ósemki

Utrzymuje wyprostowaną pozycję ciała

2

Przywitanie się poprzez uściśnięcie sobie ręki stojąc w dwóch rzędach.

Chętnie wita się z innymi dziećmi

Wie, że należy stosować zwroty grzecznościowe

3

Zabawa rozwijająca umiejętność rozróżniania dźwięków „Co słychać w przedszkolu?”

Ćwiczy swą pamięć

Rozpoznaje i nazywa dźwięki z bliskiego otoczenia

4

Zabawa „Wędrująca piłka”

Chętnie współpracuje w grupie

Zręcznie podaje piłkę koledze/ koleżance

5

Zabawa ruchowa: „Podskoki małe i duże”

Sprawnie wykonuje podskoki

Jest sprawne ruchowo

6

Słuchanie wiersza Przedszkolaki.

Wypowiedzi dzieci na temat imion osób występujących w wierszu, porównywanie ich

z imionami dzieci z grupy. Określanie, jakie imiona w grupie się powtarzają i ile razy oraz

Które występują pojedynczo? Wyjaśnienie, w jakim celu nadaje się imiona.

Wie dlaczego nadawane są imiona

7

Zabawa „Odszukaj swoje imię”

Oglądanie zapisów imion dzieci, ułożonych z drukowanych liter. (Te dzieci, które potrafi ą

rozpoznać zapis swojego imienia, wyszukują kartoniki, na których są ich imiona. Zwrócenie uwagi, że imiona rozpoczynają się wielką literą.

Rozpoznaje swoją wizytówkę z imieniem

Usprawnia zmysł wzroku

8

Działalność plastyczna: Wykonanie podstawki na wizytówkę.

Dzieci otrzymują wizytówkę ze swoim imieniem, starają się odszukać identyczną, następnie ozdabiają je i wybierają sobie pocztę.

Wykazuje się zdolnościami plastycznymi

Pobudza swoją wyobraźnię

9

Liczenie liter w za...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin