Plan miesięczny
Wrzesień 2012
Grupa Odkrywcy 5-latki
mgr Honorata Antkowiak
TYDZIEŃ I
WITAJCIE W PRZEDSZKOLU
Temat dnia: Czy coś się zmieniło?
Aktywność dziecka
Przewidywane osiągnięcia, dziecko:
1
Zestaw ćwiczeń porannych nr 1
Utrzymuje równowagę ciała
2
Przywitanie się w kręgu „ Iskierka”
Reaguje na bodźce
3
Zabawy z wykorzystaniem rymowanki Powitanie
Wypowiadanie tekstu cicho, głośno, rytmizowanie go z wyklaskiwaniem.
Śpiewa piosenki i rymowanki z dziecięcego repertuaru
4
Zabawa pozwalająca przypomnieć sobie imiona kolegów „Poznajmy się”
Poprawnie dzieli swoje imię na sylaby
5
Zabawa orientacyjno-porządkowa Idź – stój.
Reaguje na sygnały słowne
6
Ćwiczenia wzrokowe „Poznajemy salę”
Oglądanie kącików zainteresowań, określanie przez dzieci, co się w nich znajduje, jak można je nazwać, w jaki sposób należy z nich korzystać. Zwrócenie uwagi na szanowanie zabawek i pamiętanie o odkładaniu ich po zabawie na właściwe miejsca.
Wie, że należy szanować zabawki
Nazywa kąciki w sali wg przynależności do zabawek
7
Wyklaskiwanie w parach rymowanki
Wyklaskiwanie w parach rymowanki: O zabawki nasze dbamy, na miejsca je odkładamy.
Podawanie przez dzieci propozycji różnych sposobów wyklaskiwania tekstu z partnerem
Chętnie współpracuje w parach
8
Zabawa ruchowa „Pociąg imion”
Rozumie polecenia nauczyciela
9
Zabawa dydaktyczna: „Gdzie pasuje ten obrazek?”
Dopasowywanie przygotowanych przez nauczyciela obrazków z symbolami poszczególnych kącików zabaw do właściwych miejsc w sali.
Ćwiczy swą spostrzegawczość
10
Zabawa Z jakich kącików pochodzą te przedmioty?
Nazywanie przedmiotów wyciąganych przez nauczyciela z pudełka.
Określanie, w jakim kąciku w sali powinny się one znaleźć, odkładanie ich przez dzieci
na właściwe miejsca.
Dokonuje podziału zabawek wg przynależności do grupy
11
Działalność plastyczna: nasze znaczki
Dzieci starają się narysować swoje nowe znaczki jakie mają w szatni oraz w łazience.
Poprawnie trzyma kredkę
Temat dnia: Nasze imiona
Kinezjologia edukacyjna: leniwa ósemka
Spacer po leniwej ósemce, rysowanie leniwej ósemki
Utrzymuje wyprostowaną pozycję ciała
Przywitanie się poprzez uściśnięcie sobie ręki stojąc w dwóch rzędach.
Chętnie wita się z innymi dziećmi
Wie, że należy stosować zwroty grzecznościowe
Zabawa rozwijająca umiejętność rozróżniania dźwięków „Co słychać w przedszkolu?”
Ćwiczy swą pamięć
Rozpoznaje i nazywa dźwięki z bliskiego otoczenia
Zabawa „Wędrująca piłka”
Chętnie współpracuje w grupie
Zręcznie podaje piłkę koledze/ koleżance
Zabawa ruchowa: „Podskoki małe i duże”
Sprawnie wykonuje podskoki
Jest sprawne ruchowo
Słuchanie wiersza Przedszkolaki.
Wypowiedzi dzieci na temat imion osób występujących w wierszu, porównywanie ich
z imionami dzieci z grupy. Określanie, jakie imiona w grupie się powtarzają i ile razy oraz
Które występują pojedynczo? Wyjaśnienie, w jakim celu nadaje się imiona.
Wie dlaczego nadawane są imiona
Zabawa „Odszukaj swoje imię”
Oglądanie zapisów imion dzieci, ułożonych z drukowanych liter. (Te dzieci, które potrafi ą
rozpoznać zapis swojego imienia, wyszukują kartoniki, na których są ich imiona. Zwrócenie uwagi, że imiona rozpoczynają się wielką literą.
Rozpoznaje swoją wizytówkę z imieniem
Usprawnia zmysł wzroku
Działalność plastyczna: Wykonanie podstawki na wizytówkę.
Dzieci otrzymują wizytówkę ze swoim imieniem, starają się odszukać identyczną, następnie ozdabiają je i wybierają sobie pocztę.
Wykazuje się zdolnościami plastycznymi
Pobudza swoją wyobraźnię
Liczenie liter w za...
honia100