Wielokierunkowa aktywność dzieci – LISTOPAD /cz. II/
Integralny ośrodek tematyczny: DBAMY O NASZE KĄCIKI ZABAW
dnia
Społeczna przyrodnicza,
techniczna i zdrowotna
Matematyczna
Słuchowa, muzyczna
Plastyczna
Gry i zabawy ruchowe
Teatrzyk cieni
Słuchanie wiersza Ryszarda Przymusa „Teatrzyk cieni” połączone z wykonaniem zadania w kartach pięciolatka. Uważne słuchanie treści wiersza. Wyjaśnienie pojęć: cień, teatr cieni. Doskonalenie spostrzegawczościi koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Zabawy w teatr cieni. Zapoznanie ze sposobem powstawania cienia. Udział w prostej inscenizacji z podziałem na role i dialogami.
Zabawa dydaktyczna „Co przepuszcza światło?”. Poznawanie stopnia przepuszczania światła przez: szkło, papier, plastik, metal. Zapoznanie ze zjawiskiem powstawania cienia.
„Sylwety” – rysowanie, kolorowanie, wycinanie. Próby opowiadania treści znanych dzieciom bajek.
Odzwierciedlanie w formie plastycznej własnych spostrzeżeń. Doskonalenie sprawności manualnej.
Zabawa z elementem podskoku „Pajac skacze”.
K 2, s. 1
Podstawa programowa
Ad 3, p. 3
Ad 14, p. 3
Ad 7, p. 2
Ad 10, p. 3
Ad 9, p. 2
Ad 5, p. 4
Lalki w naszej sali
Porządkowanie kącików zabaw. Odkładanie uszkodzonych zabawek w wyznaczone miejsce. Wdrażanie do zgłaszania nauczycielce, że zabawka została uszkodzona,
„Zabawa lalkami” – opowiadanie obrazka sytuacyjnego połączone z wykonaniem zadania w kartach pięciolatka. Zwracanie uwagi na wypowiadanie się pełnym zdaniem. Zapoznanie z obrazem graficznym głoski l, litery l, L. Doskonalenie słuchu fonematycznego oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej. Globalne czytanie wyrazu lody.
„O kochaniu misia” – słuchanie piosenki połączone z wypowiedziami na temat zabawek w sali. Udzielanie odpowiedzi dotyczących treści utworu.
Budowanie wypowiedzi poprawnych gramatycznie. Doskonalenie analizy słuchowej.
„Gdzie słychać?" – ćwiczenia słuchowe połączone z wykonaniem zadania z wyprawki pięciolatka. Doskonalenie słuchu fonematycznego, spostrzegawczości, koordynacji wzrokowo-ruchowej. Globalne czytanie wyrazów: las, laska.
Wypychanie liter l, L z tekturki. Odrysowywanie kształtu liter i dowolne ich ozdabianie. Chętne dzieci mogą układać sylaby i wyrazy z poznanych liter.
Zabawa orientacyjno – porządkowa „Lalki w oknie wystawowym”.
K 2, s. 2, 3
Płyta CD, piosenka 13
W 2, s. 3
W 2, s. 4
Ad 1, p. 2
Ad 14, p. 3, 6
Zabawki w naszej sali
„Ciepło – zimno” – zabawa dydaktyczna. Doskonalenie orientacji przestrzennej – strona prawa i lewa. Wdrażanie do odkładania zabawek na stałe miejsca.
Słuchanie wiersza Anny Łady-Grodzickiej „Zgubione zabawki”. Uważne słuchanie wiersza i udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące jego treści. Synteza słuchowa wyrazów wypowiadanych przez nauczycielkę sylabami.
Zabawa dydaktyczna „Zgubione zabawki”.
Posługiwanie się liczebnikami porządkowymi w zakresie sześciu. „Porównujemy długości” – zabawa dydaktyczna połączona z wykonaniem zadania w książce. Porównywanie długości: krótka, długa, tej samej długości.
Stopniowanie długości: długa, nieco krótsza, jeszcze krótsza, najkrótsza i odwrotnie: krótka, nieco dłuższa, jeszcze dłuższa, najdłuższa.
Słuchanie utworu Cloude’a Debussy’ego „Taniec pajaca” – improwizacja ruchowa.
„Moja ulubiona zabawka” – wycinanie z kolorowego papieru. Budowanie wypowiedzi wielozdaniowej. Odzwierciedlanie kształtu zabawek w formie plastycznej. Umiejętne posługiwanie się nożyczkami.
Zabawa z elementem równowagi „Marsz z krążkiem na głowie”.
K 2, s. 4
Płyta CD, utwór 15
Ad ...
Wiciu9116