Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne. Zasady konstruowania i ewaluacja
Propozycja indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego
I. Podstawowe informacje
Imię i nazwisko ucznia :
Data urodzenia:
Klasa: rok szkolny: Etap edukacyjny:
Podstawa objęcia kształceniem specjalnym (sygnatura dokumentu z ppp):
Obowiązująca podstawa programowa oraz nazwa programu nauczania ( numer programu ):
Wychowawca:
II. Rozpoznanie wynikające z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego:
III. Charakterystyka psychopedagogiczna ucznia:
Mocne strony w rozwoju ucznia (zdolności, zainteresowania, itp.)
Funkcjonowanie poznawcze ze szczególnym uwzględnieniem trudności (uwaga, percepcja, pamięć, język, wyobraźnia, myślenie)
Funkcjonowanie społeczno-emocjonalne ( kontakt z grupą)
Umiejętności szkolne (czytanie, pisanie, liczenie)
Informacje o nie wymienionych w orzeczeniu trudnościach ( wyniki obserwacji, dane z wywiadu itp. )
Nietypowe zachowania dziecka/ucznia
Sytuacja rodzinna ( dane z wywiadu z rodzicami)
Dodatkowe informacje
IV. Cele:
1. Edukacyjne (w odniesieniu do podstawy programowej, wymienić konkretny program nauczania), muszą wynikać z oceny poziomu rozwoju umiejętności szkolnych oraz realizowanego programu nauczania
Ogólne:
Szczegółowe:
2. Terapeutyczne ( określone na podstawie dokonanej wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania):
V. Dostosowanie wymagań w tym procedury osiągania celów oraz rodzaj wsparcia/zadania ( metody, formy i środki dydaktyczne).
Środowisko fizyczne
Pomoce dydaktyczne
Organizacja pracy na lekcji
Motywowanie do pracy
Egzekwowanie wiedzy i umiejętności
Ocenianie (zasady i kryteria oceniania)
Prace domowe
Inne
VI. Przewidywane w czasie osiągnięcia, zgodne z celami.
VII. Zajęcia specjalistyczne, którymi objęty będzie uczeń/uczennica ( z programem w formie załącznika):
Rodzaj zajęć
Wymiar godzin
Osoba prowadzące
Miejsce realizacji
VIII. Zakres współpracy z rodzicami.
IX. Uwagi i informacje dodatkowe dotyczące realizacji programu.
X. Sposób oceny efektywności udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej ( w jaki sposób będzie przebiegał monitoring i ocena, jakie metody, narzędzia będą wykorzystywane?) .
...
Piotrand