3. To jest mój dom.docx

(21 KB) Pobierz

3.      To jest mój dom – tydzień III

Cele ogólne:

- zapoznanie ze sposobem działania, niektórych urządzeń elektrycznych,

- zapoznanie z nazwami niektórych domów i ich mieszkańcami,

- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,

- rozwijanie umiejętności muzycznych (śpiew, słuch, poruszanie się do muzyki).

 

Treści programowe

Rodzaje aktywności

Aktywność i działalność dziecka

Cele operacyjne

Zabawy ruchowe

Środki dydaktyczne

 

Nasz kontakt
z techniką

 

– Uczestniczenie
w zabawach

konstrukcyjno-technicznych

wykorzystujących doświadczenia zbierane podczas poznawania

środowiska technicznego,

np. składanie zabawek z oddzielnych

części, budowanie

rożnych konstrukcji
z klocków, przeżywanie pozytywnych efektów swoich działań.

 

 

 

– Zapoznanie
z wybranymi

urządzeniami gospodarstwa

domowego,
zwrócenie uwagi

na ich role
w ułatwianiu pracy

ludziom.

 

(Nasze przedszkole. Program wychowania

przedszkolnego, MAC

Edukacja,

 

- poznawcza,

- językowa,

 

uchanie wiersza A. Kamieńskiej Pan Dymek” . Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.

Ćwiczenie klasyfikacyjne „Skąd pochodzą te przedmioty?”

Dziecko:

– wypowiada się na temat wyglądu swojego domu,

- nazywa pomieszczenia

i sprzęty, które się w nim znajdują,

 

 

·         Zabawa orientacyjno – porządkowa „Odszukaj swoją parę”

 

 

Tekst wiersz, obrazki przedstawiająca smutne i wesołe twarze, sylweta dziewczynki, bębenek.

 

- językowa,

- poznawcza,

- przyrodnicza,

 

uchanie opowiadania H. Bechlerowej Pokaż mi swój domek ilustrowanego

sylwetami domów i zwierząt, które

w nich mieszkają.

Zapoznanie z nazwami wybranych

domów i ich mieszkańcami.

 

 

- nazywa domy,

w których mieszkają

wybrane zwierzęta,

 

·         Zabawa orientacyjno – porządkowa „Kto tu mieszka?”

 

Sylwety domów
i zwierząt, plastelina, tamburyn.

 

- poznawcza,

- językowa,

 

uchanie wiersza B. Kołodziejskiego

Pan odkurzacz”. Zapoznanie

z wybranymi domowymi urządzeniami

elektrycznymi. Ćwiczenia słuchowe „Co wydaje taki dźwięk?”

 

- rozpoznaje i nazywa

wybrane domowe urządzenia elektryczne,

- rozpoznaje odgłosy urządzeń elektrycznych,

 

·         Zabawa orientacyjno – porządkowa „Dzieci do domu, dzieci na spacer”

 

Nagrania odgłosów urządzeń elektrycznych, ilustracje urządzeń.

 

- społeczna,

- muzyczna,

- ruchowa,

 

Zabawy z wykorzystaniem

piosenki Będę mamie pomagała.” Rozwijanie umiejętności muzycznych. Zwrócenie uwagi na nastrój i tempo piosenki. Wypowiedzi dzieci n/t jak pomagają mamie w domu.

 

 

- ilustruje piosenkę

ruchem,

- wypowiada się na określony temat,

- próbuje śpiewać piosenkę,

 

·         Zabawa ruchowo – muzyczna „Pomagamy mamie”.

 

Treść bajki artykulacyjnej, nagranie piosenki, obrazki przedstawiające pary przedmiotów.

 

- poznawcza,

-techniczna,

 

Wspólne wykonanie soku
w sokowirówce. Zapoznanie ze sposobem działania sokowirówki. Podkreślenie konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń.

 

- wie, do czego służy

sokowirówka,

-

 

·         Zabawa orientacyjno – porządkowa „Sok marchewkowo – owocowy”

 

Obrazki urządzeń pocięte na kawałki, opakowania po sokach owocowych

 

 

LITERATURA:

„Przedszkole trzylatka” - przewodnik metodyczny, wyd. MAC Edukacja.

„Witajcie ręce – gry i zabawy ruchowe dla dzieci” – K.W. Vopel,

„Nauczycielka przedszkola”- miesięcznik edukacyjny.

„Wychowanie fizyczne w przedszkolu” – K. Wlaźnik.

„Nasze przedszkole”. Program wychowania przedszkolnego. MAC Eukacja

 

 

 

2

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin