3. To jest mój dom – tydzień III
Cele ogólne:
- zapoznanie ze sposobem działania, niektórych urządzeń elektrycznych,
- zapoznanie z nazwami niektórych domów i ich mieszkańcami,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- rozwijanie umiejętności muzycznych (śpiew, słuch, poruszanie się do muzyki).
Treści programowe
Rodzaje aktywności
Aktywność i działalność dziecka
Cele operacyjne
Zabawy ruchowe
Środki dydaktyczne
Nasz kontakt z techniką
– Uczestniczenie w zabawach
konstrukcyjno-technicznych
wykorzystujących doświadczenia zbierane podczas poznawania
środowiska technicznego,
np. składanie zabawek z oddzielnych
części, budowanie
rożnych konstrukcji z klocków, przeżywanie pozytywnych efektów swoich działań.
– Zapoznanie z wybranymi
urządzeniami gospodarstwa
domowego, zwrócenie uwagi
na ich role w ułatwianiu pracy
ludziom.
(Nasze przedszkole. Program wychowania
przedszkolnego, MAC
Edukacja,
- poznawcza,
- językowa,
Słuchanie wiersza A. Kamieńskiej „Pan Dymek” . Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
Ćwiczenie klasyfikacyjne „Skąd pochodzą te przedmioty?”
Dziecko:
– wypowiada się na temat wyglądu swojego domu,
- nazywa pomieszczenia
i sprzęty, które się w nim znajdują,
· Zabawa orientacyjno – porządkowa „Odszukaj swoją parę”
Tekst wiersz, obrazki przedstawiająca smutne i wesołe twarze, sylweta dziewczynki, bębenek.
- przyrodnicza,
Słuchanie opowiadania H. Bechlerowej „Pokaż mi swój domek” ilustrowanego
sylwetami domów i zwierząt, które
w nich mieszkają.
Zapoznanie z nazwami wybranych
domów i ich mieszkańcami.
- nazywa domy,
w których mieszkają
wybrane zwierzęta,
· Zabawa orientacyjno – porządkowa „Kto tu mieszka?”
Sylwety domów i zwierząt, plastelina, tamburyn.
Słuchanie wiersza B. Kołodziejskiego
„Pan odkurzacz”. Zapoznanie
z wybranymi domowymi urządzeniami
elektrycznymi. Ćwiczenia słuchowe „Co wydaje taki dźwięk?”
- rozpoznaje i nazywa
wybrane domowe urządzenia elektryczne,
- rozpoznaje odgłosy urządzeń elektrycznych,
· Zabawa orientacyjno – porządkowa „Dzieci do domu, dzieci na spacer”
Nagrania odgłosów urządzeń elektrycznych, ilustracje urządzeń.
- społeczna,
- muzyczna,
- ruchowa,
Zabawy z wykorzystaniem
piosenki „Będę mamie pomagała.” Rozwijanie umiejętności muzycznych. Zwrócenie uwagi na nastrój i tempo piosenki. Wypowiedzi dzieci n/t jak pomagają mamie w domu.
- ilustruje piosenkę
ruchem,
- wypowiada się na określony temat,
- próbuje śpiewać piosenkę,
· Zabawa ruchowo – muzyczna „Pomagamy mamie”.
Treść bajki artykulacyjnej, nagranie piosenki, obrazki przedstawiające pary przedmiotów.
-techniczna,
Wspólne wykonanie soku w sokowirówce. Zapoznanie ze sposobem działania sokowirówki. Podkreślenie konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń.
- wie, do czego służy
sokowirówka,
-
· Zabawa orientacyjno – porządkowa „Sok marchewkowo – owocowy”
Obrazki urządzeń pocięte na kawałki, opakowania po sokach owocowych
LITERATURA:
„Przedszkole trzylatka” - przewodnik metodyczny, wyd. MAC Edukacja.
„Witajcie ręce – gry i zabawy ruchowe dla dzieci” – K.W. Vopel,
„Nauczycielka przedszkola”- miesięcznik edukacyjny.
„Wychowanie fizyczne w przedszkolu” – K. Wlaźnik.
„Nasze przedszkole”. Program wychowania przedszkolnego. MAC Eukacja
2
JulaT