2. Polska - moja ojczyzna.docx

(22 KB) Pobierz

 

2.    Polska – moja ojczyzna – tydzień II

 

Cele ogólne:

- rozbudzanie zainteresowań własną miejscowością,

- określanie miejsca zamieszkania (miasto, wieś),

- rozwijanie poczucia przynależności narodowej,

- poznawanie wybranych wiadomości o Warszawie,

 

 

 

Treści programowe

Rodzaje aktywności

Aktywność i działalność dziecka

Cele operacyjne

Zabawy ruchowe

Środki dydaktyczne

 

Nasza miejscowość, nasz region

 

- Poznanie swojej miejscowości:

 

·         określanie miejsca zamieszkania

(miasto, wieś)

 

 

Jesteśmy Polakami

 

- Rozwijanie poczucia przynależności narodowej:

 

·         podawanie nazwy naszego kraju,

·         poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy Polski – Warszawy.

 

- poznawcza,

- językowa,

- społeczna

 

Zabawa dydaktyczna „Spacer po naszej miejscowości”. Rozbudzanie zainteresowań własna miejscowością. Zapoznanie z najciekawszymi miejscami podczas spacerów.

Dziecko:

- zna nazwę swojej miejscowości,

- wypowiada się na jej temat.

 

·         Zabawa orientacyjno – porządkowa: Dzieci do domu, dzieci na spacer.

 

·         Zabawa bieżna: Trzy pociągi.

 

 

 

Treść wiersza, zdjęcia przedstawiające ciekawe miejsca
w danej miejscowości,

Bębenek, karty pracy.

 

- plastyczna,

- poznawcza,

 

„Kolorowe domy” – wykonanie pracy plastycznej inspirowanej wierszem „Dom”. Kolorowanie sylwet domów, naklejanie brakujących elementów. Porównywanie wyglądu domów.

 

- koloruje ograniczoną płaszczyznę,

- nakleja brakujące elementy,

 

·         Zabawa orientacyjno – porządkowa: Duże
i małe domy.

 

·         Zabawa ruchowa, twórcza: Tańczące kolory.

 

Tekst wiersza, obrazki przedstawiające różne domy, kontury domów, klej, kredki, okna, drzwi, wycięte z kolorowych gazet.

 

- poznawcza,

- społeczna,

 

Rozmowa na temat naszego kraju na podstawi wiersza
M. M. Skrobacz „Polska”. Rozwijanie poczucia przynależności narodowej. Zapoznanie z symbolami narodowymi: flagą i godłem.

 

- wie jak nazywa się kraj w którym mieszkamy,

- wie jak wygląda flaga polski,

- wie jak wygląda godło,

 

 

·         Zabawa orientacyjno – porządkowa: Odszukaj swoją parę.

 

·         Zabawa ruchowe
w ogrodzie przedszkolnym.

 

 

Tekst wiersza,

obrazki do wiersza, flaga, godło, widokówki pocięte na części, karty pracy.

 

- poznawcza,

- językowa,

 

Słuchanie legendy
W. Chotomskiej „Wars
i Sawa”. Poznawanie wybranych wiadomości o stolicy kraju – Warszawie. Wyjaśnienie pojęcia stolica.

 

 

- słucha uważnie legendy,

- dzieli na sylaby słowo Warszawa,

 

 

·         Zabawa bieżna: Płynie Wisła.

 

·         Spacer w pobliży przedszkola.

 

Tekst legendy, ilustracje, widokówki przedstawiające Warszawę.

 

- poznawcza,

- muzyczna

- ruchowa,

 

Zabawy przy piosence
„W naszej Warszawie”. Rozwijanie umiejętności rytmicznych
i wokalnych.

 

 

- rytmicznie klaszcze,

- próbuje śpiewać refren piosenki,

 

·         Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcje na sygnał: Idź, stój!

Nagranie piosenki, tamburyn, wycięte elementy warszawskiej syrenki.

 

 

LITERATURA:

„Przedszkole trzylatka” - przewodnik metodyczny, wyd. MAC Edukacja.

„Witajcie ręce – gry i zabawy ruchowe dla dzieci” – K.W. Vopel,

„Nauczycielka przedszkola”- miesięcznik edukacyjny.

 

 

 

 

2

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin