Plan i program praktyki dla studentów PEDAGOGIKI rozpoczynających studia w roku akadem. 2010-2011 i póżniej.doc

(139 KB) Pobierz

 

MAŁOPOLSKA WYŻSZA SZKOŁA EKONOMICZNA W TARNOWIE

MAŁOPOLSKA SCHOOL OF ECONOMICS

Centrum Edukacji Menedżerskiej



 

PLAN PRAKTYKI – KIERUNEK PEDAGOGIKA

(praktyka ogólnopedagogiczna - asystencka)

 

Rok studiów:              I

Semestr:              po drugim semestrze

Czas trwania:              4 tygodnie (20 dni roboczych)

Wymiar godzin:              80 godzin (dzienny wymiar zajęć wynosi 4 godziny zegarowe).

Założenia i cele:

·         zapoznanie się z dokumentacją pracy szkoły: Wewnątrzszkolne Prawo Oświatowe; Wewnątrzszkolny System Oceniania; statut szkoły; programy profilaktyczne;

·         zapoznanie się z obowiązkami nauczycieli – wychowawców;

·         obserwowanie czynności nauczyciela w zakresie kierowania procesem uczenia, ze szczególnym zwróceniem uwagi na komunikację nauczyciel-uczeń, motywowanie uczniów, kontrolę i ocenę, metody stosowane w trakcie lekcji;

·         poznanie zasad i form współpracy nauczyciela z rodzicami;

·         poznanie różnych form pracy pozalekcyjnej z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych i uczniami zdolnymi;

·         kształtowanie umiejętności pedagogicznych w naturalnych warunkach pracy szkoły;

·         poznanie warsztatu pracy nauczyciela;

·         zweryfikowanie wiedzy teoretycznej w warunkach praktyki szkolnej;

·         rozwijanie zainteresowań i kształtowanie właściwej postawy zawodowej przyszłego nauczyciela;

·         poznanie bazy materialnej szkoły.

Miejsce praktyki:

Praktyka może być realizowana w niżej wymienionych typach szkół, po podpisaniu z MWSE w Tarnowie umowy na jej realizację z upoważnionym przedstawicielem wybranej przez studenta szkoły.

 

Wykaz szkół: przedszkole; szkoła podstawowa; gimnazjum; liceum ogólnokształcące; liceum profilowane; technikum; zasadnicza szkoła zawodowa.

 

Dziekan lub pełnomocnik dziekana ds. praktyk może zwolnić z odbywania praktyki na podstawie pisemnego zaświadczenia z instytucji, potwierdzającego odbycie przez studenta min.: półrocznego stażu lub zatrudnienie na podstawie umowy o pracę na odpowiednim stanowisku służbowym.

 

Zadania studenta podczas praktyki:

·         zapoznanie się z dokumentacją pracy szkoły: aktami prawnymi, statutem, regulaminem, planami pracy, programami profilaktycznymi, sposobami prowadzenia dokumentacji;

·         czynne uczestnictwo we wszystkich przejawach życia szkoły;

·         hospitacja zajęć;

·         prowadzenie zajęć – w zależności od typu i założonych celów operacyjnych programu praktyki, mogą to być zajęcia grupowe jak i indywidualne;

·         przygotowanie materiałów na potrzeby szkoły;

·         współdziałanie w organizowaniu zebrań, szkoleń i konsultacji z rodzicami.

Przebieg praktyki:

·         student/praktykant w zakresie dyscypliny pracy i organizacji zadań w trakcie trwania praktyki podlega dyrektorowi szkoły;

·       pierwsze 2 dni praktyki należy przeznaczyć na rozplanowanie zajęć na cały okres trwania praktyki (uszczegółowienie wcześniej przygotowanego indywidualnego programu praktyki),

·         Dziekan zalicza praktykę na podstawie prowadzonej przez studenta dokumentacji; przy ocenie uwzględnia opinię opiekuna i kierownika szkoły,
w której student odbywał praktykę;

·         student zobowiązany jest dostarczyć do CEM MWSE kompletną dokumentację w terminie do dwóch tygodni po zakończeniu praktyki.

Dokumentacja praktyki:

Na prowadzoną przez studenta dokumentację składa się:

·         „Arkusz uwag i spostrzeżeń” wypełniony przez opiekuna praktyk z ramienia szkoły po zakończeniu praktyki;

·         dziennik praktyk, który zawiera m.in.: harmonogram praktyki; dane o szkole; krótkie sprawozdania z przebiegu każdego dnia praktyki; konspekty
i spostrzeżenia z prowadzonych oraz hospitowanych lekcji; protokoły z wywiadów, rozmów z uczniami, rodzicami, nauczycielami; notatki z analizy dokumentacji; przykłady wykorzystanych kwestionariuszy wywiadów, ankiet, formularzy rozmów indywidualnych.

·         indywidualny program praktyki studenta MWSE w Tarnowie w 2 egzemplarzach (załącznik do umowy o organizację praktyki).

·         umowa o organizację praktyki w 2 egzemplarzach i egzemplarz regulaminu praktyk zawodowych  - do zapoznania się przez studenta oraz opiekuna praktyki ze strony szkoły.

 

 

Miejscowość ………………..……….…………, data ………..…..……20...r.

 

 

INDYWIDUALNY PROGRAM PRAKTYKI STUDENTA MWSE W TARNOWIE
– KIERUNEK PEDAGOGIKA (PRAKTYKA PO II SEMESTRZE STUDIÓW)

 

1. Imię i nazwisko studenta: ……………………….………………………………………………….……………...….………………….......

2. Adres zamieszkania: …………………………………………………………………………………………..…………………………..

3. Nr albumu: …………………………………………………………………………………………………………………………………...

4. Telefon kontaktowy: …………………………………………………..…………………………………………………………………..

5. Nazwa i siedziba instytucji: ..……...................................................................................................................................................................

………………………………………………………………………………………………………………………………………….………..

6. Czas trwania praktyki: od ……………………….…………….....…20….r. do ………..…….……..………………..……20….. r.

7. Dzienny wymiar zajęć: 4 godziny zegarowe. Czas trwania praktyki zgodny z regulaminem praktyk oraz standardami kształcenia dla kierunku.

8. Ramowy program praktyki – wykaz zadań i czynności przygotowany w oparciu o plan praktyki otrzymany z MWSE po konsultacji
z opiekunem praktyki, z ramienia zakładu pracy (wypełnia student):

·         …………………………………………………………………………………………………………………………..…..

·         …………………………………………………………………………………………………………………………..…..…

·         …………………………………………………………………………………………………………………………..…..…

·         …………………………………………………………………………………………………………………………………

·         …………………………………………………………………………………………………………………………..…..…

·         …………………………………………………………………………………………………………………………………

·         ……………………………………………………………………………………………………………………..…………..

·         ……………………………………………………………………………………………………………………..…………..

·         ……………………………………………………………………………………………………………………..…………..

·         ……………………………………………………………………………………………………………………..…………..

·         ……………………………………………………………………………………………………………………..…………..

·         ……………………………………………………………………………………………………………………..…………..

·         ……………………………………………………………………………………………………………………..…………..

·         ……………………………………………………………………………………………………………………..…………..

9. Oświadczam, że posiadam aktualne ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków na okres trwania praktyki:

 

Data: ………………….…………………… 20…..r.              Czytelny podpis praktykanta……………………………………………….…......

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Data: …….......................................................... 20…..r.                           

Zatwierdzam:

                                                                                                 

 

 

 

……………………...…………………..                                                          ………………………………………

                               /Pieczątka imienna i podpis opiekuna praktyki                                                                                             /Pieczątka imienna i podpis Dziekana oraz          

                                       oraz pieczątka zakładu pracy/                                                                                                                     pieczątka MWSE/             

 

PLAN PRAKTYKI – KIERUNEK PEDAGOGIKA

Specjalność: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna/Pedagogika resocjalizacyjna

        /Pedagogika społeczno-opiekuńcza

(ogólnopedagogiczna praktyka zawodowa)

Rok studiów:              II

Semestr:              po czwartym semestrze

Czas trwania:              4 tygodnie (20 dni roboczych)

Wymiar godzin:              80 godzin (dzienny wymiar zajęć wynosi 4 godziny zegarowe).

Założenia i cele:

·         zapoznanie się ze specyfiką działalności diagnostycznej, profilaktycznej i resocjalizacyjnej wybranej placówki;

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin