Strona internetowa Twojej firmy – 5 powodów, dla których koniecznie musisz posiadać stronę internetową.pdf

(186 KB) Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
Joanna Kądziołka Dariusz Bogacki
Strona internetowa
Twojej firmy
5 powodów,
dla których koniecznie musisz
posiadać stronę internetową
Darmowy Przewodnik
856764352.001.png
Darmowa publikacja, dostarczona przez
Tytuł:
Strona internetowa Twojej firmy – 5 powodów, dla których
koniecznie musisz posiadać stronę internetową
Autor: Joanna Kądziołka, Dariusz Bogacki
Okładka: http://sxc.hu
Data wydania: 22.02.2012 r.
Niniejsza publikacja może być kopiowana oraz dowolnie rozprowadzana
tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są
jakiekolwiek zmiany w zawartości publikacji bez pisemnej zgody
Wydawcy. Zabrania się jej odsprzedaży.
Dystrybucja w Internecie, za zgodą Autora SkutecznaStronaInternetowa.pl
email: kontakt@SkutecznaStronaInternetowa.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
Wstęp
Jeżeli do tej pory Twoja firma nie ma strony internetowej, pewnie myślisz,
że skoro Ty i Twoi dotychczasowi klienci nie korzystacie z internetu, to
strona jest Ci niepotrzebna.
Jeżeli nie chcesz zdobyć nowych klientów, ani też usprawnić działania
swojej firmy, bo obecny stan w zupełności Cię zadowala, rzeczywiście
strona internetowa nie jest Ci potrzebna (przynajmniej na razie).
Dziękujemy Ci zatem za dotrwanie do tego momentu. Zaoszczędzisz
kilkanaście minut, nie czytając tego przewodnika do końca. Czekamy
jednak, aż wrócisz tu kiedyś znów, gdy w Twoim biznesie zobaczysz, że
strona internetowa jest Ci potrzebna.
Jeżeli jednak jesteś otwarty na nowe rynki, możliwości i zdobycie dzięki
temu nowych klientów, strona internetowa jest do tego świetnym
narzędziem.
Powód nr 1 – Konkurencja ma już strony internetowe
Konkurencja w internecie to jest chyba najważniejszy powód, dla którego
powinieneś rozważyć stworzenie strony internetowej dla Twojej firmy. A
jeśli Twojej konkurencji nie ma w internecie, to jeszcze lepiej, będziesz
jednym z pierwszych i będziesz wyprzedzał swoją konkurencję o krok
budując stronę już teraz.
Wyobraź sobie taką sytuację: Tomek jest właścicielem hurtowni tanich
zabawek. Do tej pory nie miał strony, a klienci sami go znajdywali
(zazwyczaj z polecenia lub pobliskiego targu).
Korzystanie z poleceń albo posiadanie świetnej lokalizacji siedziby firmy
to bardzo dobra metoda zdobywania klientów, ale działając tylko w ten
sposób, Tomek pozbawia się możliwości zainteresowania swoimi
produktami klientów, którzy nie przechodzą obok jego hurtowni, a szukają
takich towarów w internecie.
Powód nr 2 – Twoi klienci w internecie szukają informacji o
produktach i usługach
Wojtek postanowił otworzyć sklep z tanimi zabawkami na osiedlu, na
którym mieszka, ponieważ jest tam mnóstwo rodzin z dziećmi. Najpierw
pytał znajomych czy nie znają jakiejś hurtowni bądź dystrybutora tanich
zabawek w okolicy. Nikt nie umiał mu pomóc. Zaczął więc szukać w
Internecie. Znalazł kilka informacji w darmowych katalogach firm i zaczął
sprawdzać oferty.
Większość z nich zawierała tylko adres i numer telefonu. Przy trzech
znalazł także adres www. Zapoznał się ze wszystkimi firmami, które mają
strony. Wybrał jedną, która najbardziej go przekonywała i zadzwonił.
Telefon odebrała sympatyczna pani, która potwierdziła wszystkie
informacje zawarte na stronie. Tak oto stał się klientem hurtowni zabawek.
Wojtek nie miał szans znalezienia i zapoznania się z ofertą Tomka,
ponieważ nie miał on strony w Internecie.
Historię z hurtownią zabawek możesz dowolnie zamienić na każdą inną
branżę. Taką, która dotyczy właśnie Ciebie i Twojej firmy.
Powód nr 3 – Możliwości jakie daje strona internetowa
Zależnie od celu jaki miałaby mieć Twoja strona, możliwości jest mnóstwo.
Twoja strona to może być np.:
• wirtualna wizytówka firmy, która posłuży do informowania o tym,
co Twoja firma może zrobić dla klienta,
• blog firmowy, gdzie zamieścisz ciekawe, a może nawet
poradnikowe informacje dla potencjalnych klientów,
• rozbudowana strona internetowa, która krok po kroku przeprowadza
potencjalnego klienta przez procedury w Twojej firmie albo zawiera
jakiś system do usprawnienia firmy klienta,
• sklep internetowy, który umożliwi Ci sprzedaż produktów i usług,
• system do badań marketingowych, dzięki któremu dowiesz się od
klientów, co koniecznie musisz poprawić i z czego są zadowoleni,
• itp.
Jeżeli Twoja strona ma zachęcić potencjalnych klientów do zakupów czy
podjęcia akcji (np. napisania maila lub wykonania telefonu), będziesz miał
większe szanse przekonać ich do swoich usług (właśnie poprzez odpisanie
na maila czy rozmowę telefoniczną).
Strona internetowa daje cały wachlarz możliwości marketingowo-
reklamowych:
·
Możesz przedstawić na niej swoją ofertę, czyli to, co Twoja firma
może zaoferować klientowi. Im lepiej wykonasz to zadanie, tym
większe szanse pozyskania klienta.
·
Strona www to także początek działań internetowych, do których
własna domena (czyli nazwa strony) jest niezbędna, np. kontakt z
klientami na portalu społecznościowym Facebook, darmowe
ogłoszenia z odnośnikiem do Twojej strony w serwisach typu
·
Strona może się przydać do szybkiego nawiązania kontaktu z Twoją
firmą.
Wrócę na chwilę do przykładu Wojtka, który otworzył sklep z tanimi
zabawkami. Pewnego dnia do sklepu przyszedł znajomy i przez przypadek
w trakcie rozmowy Wojtek dowiedział się, że od niedawna na terenie jego
miasta, działa hurtownia tanich zabawek.
Kolega nie miał do nich kontaktu, ale zapamiętał nazwę firmy. Wojtek od
razu wpisał tą nazwę w wyszukiwarkę i znalazł Twoją nową stronę, która
od razu wzbudziła jego zaufanie. Szybko odszukał kontakt do Ciebie i
zadzwonił, żeby się upewnić czy faktycznie Twoja oferta jest taka, jaką mu
przedstawił znajomy.
·
Strona może się przydać do informowania klientów o nowych
usługach czy produktach oraz aktualnych promocjach.
·
Na stronie możesz ogłaszać różnego rodzaju konkursy z nagrodami
dla swoich klientów.
·
Strona może Ci posłużyć do budowania listy adresowej, czyli listy
osób potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą, którzy w danej
chwili nic nie kupują, ale mogą to zrobić w przyszłości. W tym celu
wystarczy wstawić w widocznym miejscu na stronie formularz do
pozostawienia emaila.
Możesz dotrzeć do użytkowników internetu z różnych obszarów Polski czy
świata, a to oznacza nowe rynki, nowe możliwości sprzedaży, nowe
wyzwania logistyczne itd.
Skuteczna strona może po prostu spowodować, że więcej osób będzie
zainteresowanych Twoją ofertą. To także więcej sprzedanych produktów i
usług.
Powód nr 4 – Jeszcze nigdy wcześniej zarządzanie stroną nie było tak
proste
Kiedyś, żeby aktualizować stronę trzeba było znać język HTML, PHP,
JavaScript oraz umiejętnie poruszać się w sporym zakresie innych
informatycznych pojęć. Nic więc dziwnego, że do tej pory prawie 50% firm
w Polsce nadal nie ma strony internetowej.
W większości przypadków z niewiedzy lub strachu przed trudną
technologią. Jednak ta technologia już tak mocno poszła do przodu, że
Zgłoś jeśli naruszono regulamin