Konspekt zajęć
1. Przywitanie.
2. Zabawa organizacyjno- porządkowa:
· Dzieci poruszają się swobodnie po Sali, w rytm muzyki tamburyna. Gdy muzyka przestaje grać dzieci cichutko siadają na dywanie po turecku. I tak kilkakrotnie.
3. Wypowiedzi dzieci na temat ulubionych wykonawców, piosenkarzy, zespołów muzycznych. Próby uzasadniania swojego wyboru.
· Proszę powiedzcie mi, jakiej muzyki najbardziej lubicie słuchać, jak nazywają się wykonawcy tych piosenek?
· Dlaczego lubicie właśnie tych wykonawców?
4. rozmowa na temat polskich wykonawców
· Jakich znacie?
· Jakie piosenki śpiewają
5. Zabawa „odszukaj instrument”
· Dzieci uważnie wysłuchują brzmienia instrumentów. Następnie nauczyciel z zza biurka odgrywa ponownie dźwięki a zadaniem dzieci jest odnalezienie danego instrumentu w Sali.
6. Przypomnienie wyglądu nutki
7. Zabawa „muzyczne malowanki”
· Dzieci rysują (na niby) kształt nuty wg zasady: muzyka cicho (nutki małe) muzyka głosno (duże)
· Kończą szlaczek, (karteczki)
8. MUZYKA DAWNIEJ I DZIŚ
· Rozmowa na temat odtwarzaczy muzyki:
Jakie znacie?
Jakie macie w domu?
· Omówienie sprzętów dawnych i dzisiejszych
· Przedstawienie nośników zapisu.
Winyl
Kaseta magnetofonowa
CD
· Dopasowanie nazwy do odtwarzacza.
9. Wykonanie karty pracy.
· Zadaniem dzieci jest uzupełnienie Karty pracy
hernameisanee