PLAN TYGODNIOWY.doc

(1813 KB) Pobierz
PLAN TYGODNIOWY

PLAN TYGODNIOWY

Przedszkole Komunalne nr 2 w Szprotawie

Rok – 2010

Miesiąc – październik

Grupa – Kaczeńce (4 lata)

Plan opracowany na postawie programu wychowania przedszkolnego „Razem w przedszkolu”, J. Andrzejewska, J. Wierucka

 

 

Obszary edukacyjne ( realizowane treści podstawy programowej):

Obszar I: Poznawanie siebie jako osoby ( I obszar PP)

Obszar II: Doświadczanie samodzielności ( II Obszar PP)

Obszar III: Odkrywanie znaczenia zdrowia, ruchu, higieny ( V Obszar PP)

i bezpiecznego zachowania się ( VI Obszar PP)

Obszar IV: Poznawanie i rozumienie świata przyrody ( XI Obszar i XII Obszar PP)

Obszar VII: Wprowadzanie w kulturę życia. Poznawanie wartości etycznych i estetycznych ( VII Obszar i VIII Obszar PP)

Obszar VIII: Rozbudzanie ciekawości poznawczej. Rozwijanie procesów poznawczych i operacji umysłowych( IV Obszar PP)

Obszar X: Poznawanie znaczenia języka w porozumiewaniu się i uczestnictwie w kulturze ( III Obszar PP)

Obszar XI: Przygotowanie do pisania i czytania ( XIV Obszar PP)

Obszar XII: Poznawanie znaczenia matematyki ( XIII Obszar PP)

Obszar XIII: Poznawanie świata nauki i techniki ( X Obszar PP)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 


Tematyka kompleksowa

Zadania

Propozycje

Środki dydaktyczne

Uwagi

Owoce i warzywa są zdrowe

 

Poniedziałek

Temat: Drzewa owocowe

 

 

Obszar III

AKTYWNOŚĆ RUCHOWA

¨  Postawa ciała, wielka motoryka, mała motoryka

·     Uczestniczenie w ćwiczeniach porannych i ćwiczeniach gimnastycznych w zależności od sprawności dzieci i stopnia trudności ćwiczeń.

1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 4

Dowolne nagranie spokojnej muzyki.

 

X Obszar

UMIEJĘTNOŚCI NARRACYJNE

¨  Rozumienie opowiadań i opowiadanie twórcze

·     Wypowiadanie się na temat obrazka, sytuacji.

2. Rozmowy na podstawie ilustracji sadu jesienią.

Ilustracja sadu.

 

IV Obszar

¨  Pojęcia przyrodnicze

·      Poznawanie pojęć przyrodniczych: drzewa owocowe

4.  Oglądanie i nazwanie drzew owocowych na podstawie książeczki obrazkowej.

Książeczka obrazkowa – „Drzewa owocowe”.

 

VIII Obszar

KSZTAŁTOWANIE POJĘĆ

·     Wyróżnianie części w całości (owoc – drzewo).

4. Przyporządkowanie owoców (jabłka, gruszki, śliwki) do odpowiednich drzew (jabłoni, gruszy, śliwy).

Na szarym papierze namalowane duże drzewa(jabłoni, gruszy, śliwy);

Kartonowe owoce (jabłka, gruszki, śliwki).

I Obszar

ZMYSŁY

¨  Zmysł wzroku

·      Rozwijanie pamięci wzrokowej, np. „Memory”.

5. Zabawa dydaktyczna „Gra na cały rok” – karty pracy o jesieni.

Gra dydaktyczna: „Gra na cały rok” – karty pracy jesień.

 

Obszar III

AKTYWNOŚĆ RUCHOWA

¨  Postawa ciała, wielka motoryka, mała motoryka

·     Zabawy w ogrodzie przedszkolnym z wykorzystaniem przyborów.

6. Zabawa ruchowa (zabawy w ogrodzie)

- „W sadzie” – osy, bąki, pszczoły. (Wesołe przedszkole 4 - latka s. 28),

- „Zabawa z piłeczkami” (Wesołe przedszkole 4 - latka s. 28).

Obręcze: żółte, czerwone, fioletowe;

Małe piłeczki i kilka koszyków.

 

XI Obszar

¨  Gotowość psychomotoryczna

·     Wykonywanie prac plastycznych różnymi technikami.

7. Wyklejanie szablonów śliwek plasteliną.

Szablony śliwek;

Plastelina.

 

Wtorek

Temat: Znamy różne owoce

 

 

 

Obszar III

AKTYWNOŚĆ RUCHOWA

¨  Postawa ciała, wielka motoryka, mała motoryka

·     Zabawa z elementami skoku i podskoku;

·     Zabawa z elementem czworakowania.

1. Zabawa ruchowa

- „Zrywamy jabłka w sadzie”

- „Zające w kapuście”

 

 

III Obszar

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA

¨  Niebezpieczeństwa ulicy

·     Przestrzeganie zasady ruchu prawą stroną chodnika.

·     Opieka osób dorosłych (trzymanie za rękę, dziecko idzie od wewnętrznej strony chodnika). Przechodzenie przez jezdnię w miejscach oznaczonych w towarzystwie dorosłych.

2. Omówienie zasad dotyczących zachowania bezpieczeństwa w czasie wycieczki.

 

IV Obszar

¨  Zawody związane z roślinami

·   Poznanie zawodów związanych bezpośrednio z przyrodą (sadownik).

·   Poznawanie czynności ludzi uwarunkowanych zmianami pór roku:

-   Jesień: w sadzie i ogrodzie – zbiory owoców; ochrona roślin przed zimnem.

3.  Spacer do sadu (zapoznanie się z sadownikiem, zbieranie owoców, próba okrywania pni drzew).

Kosze na owoce.

 

III Obszar

AKTYWNOŚĆ RUCHOWA

¨  Postawa ciała, wielka motoryka, mała motoryka

·     Zachęcanie do podejmowania zabaw związanych z ruchem (zabawy indywidualne, samorzutne, zespołowe, zorganizowane).

4. Zabawa ruchowa (zabawy w ogrodzie)

- zabawa w chowanego.

 

XII Obszar

KLASYFIKACJA

¨  Tworzenie zbiorów

·     Oglądanie i porównywanie przedmiotów i dostrzeganie różnic.

5.  Oglądanie owoców przyniesionych do przedszkola. Porównywanie i dostrzeganie różnic.

Owoce przyniesione z sadu oraz z domu.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin