Konspekty kl 3.odt

(22 KB) Pobierz

06.10.2011

Temat: Jesienne przetwory.

1.Cele:

       wiedza na temat przetworów jesiennych oraz celu ich robienia

       pisanie opowiadania o przetworach jesiennych

       przypomnienie roślin bulwiastych, olejowych i zbożowych

       odgrywanie scenek pantomimicznych

       przygotowanie do dodawania w zakresie 100

       ważenie jako przypomnienie kilogramów i gramów.

2. Metody:

       pogadanka

       praca z książką

       ekspresyjna

3.Formy:

       grupowa

       indywidualna

       zbiorowa

4.Środki dydaktyczne:

       podręczniki,

       plansze z roślinami,

       kartki z nazwami przetworów

       odważniki

       papierowe monety i banknoty.

5. Plan zajęć:

  1. Indywidualne czytanie tekstu i rozmowa sprawdzająca zrozumienie.
  2. Pisanie opowiadania w parach na temat wybranego przetworu jesiennego.
  3. Powtórzenie wiadomości związanych z roślinami bulwiastymi, oleistymi i zbożowymi.
  4. Scenki pantomimiczne.
  5. Przygotowanie do dodawania w zakresie 100.
  6. Utrwalanie jednostki wagi: kilogram i gram.

6. Przebieg zajęć:

  1. Indywidualne czytanie tekstu i rozmowa sprawdzająca rozumienie.

-Każdy uczeń sam, indywidualnie czyta wiersz o przetworach jesiennych.

-Nauczyciel zadaje pytania kontrolne. Omówienie sytuacji przedstawionej w wierszu, osoby mówiące, odnalezienie rymów.

-Wymienienie przetworów o których mowa w wierszu oraz odniesienie do własnych doświadczeń.

-Rozmowa czy w domu robi się przetwory, jeśli tak to jakie. Czy uczniowie przy nich pomagają? Jakie są ich ulubione przetwory?

  1. Pisanie w parach opowiadania na temat wybranego przetworu jesiennego.

-Uczniowie parami piszą opowiadanie na temat jednego wybranego przetworu, który nie wystąpił w utworze.

-Odczytanie napisanej pracy, ewentualne próby samodzielnego poprawienia błędów.

  1. Powtórzenie wiadomości związanych z roślinami bulwiastymi, oleistymi i zbożowymi.

-Nazwanie roślin przedstawionych na planszach, określenie do jakiej grupy roślin się zaliczają.

-Połączenie odpowiedniej rośliny z produktem z niej powstającym, np. ziemniak – mąka ziemniaczana.

  1. Scenki pantomimiczne.

-Rozmowa czym jest pantomima, czym się charakteryzuje.

-Uczniowie w parach przedstawiają jedno z wylosowanych haseł, związanych z przetworami jesiennymi, np. kompot owocowy, kiszenie kapusty, robienie konfitur, suszenie grzybów, mrożenie. Pozostali uczniowie starają się odgadnąć.

  1. Przygotowanie do dodawania w zakresie 100.

-Dodawanie pełnymi dziesiątkami w zakresie 100.

-Posługiwanie się monetami, dodawanie do siebie groszy.

  1. Dodawanie i odejmowanie kilogramów, zamiana na gramy.

-Dziecko z zamkniętymi oczami dostaje do ręki odważnik, szacuje jego wagę.

-Sprawdzenie wagi rzeczywistej.

-Dokładanie i odejmowanie odważników na wadze.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.10.2011r

Temat: Patron dla naszej szkoły.

1.Cele:

       Napisanie sprawdzianu z edukacji matematycznej

       Układanie planu wydarzeń do tekstu „Patron dla naszej szkoły”

       Poznanie pojęć bohater narodowy, patron, wzór do naśladowania

       Pisemna wypowiedź na temat swojej wymarzonej szkoły.

2. Metody:

       pogadanka

       praca z książką

       ekspresyjna

3.Formy:

       grupowa

       indywidualna

4.Środki dydaktyczne:

       podręczniki,

       zdjęcia znanych ludzi, którzy zasłużyli się w historii

       arkusz papieru.

5.    Plan zajęć:

  1. Głośne czytanie tekstu „Patron dla naszej szkoły”.
  2. Ustne redagowanie planu wydarzeń oraz kariery bohatera opowiadania.
  3. Tłumaczenie pojęć bohater narodowy, wzór godny naśladowania.

IV. Moja wymarzona szkoda powinna... -Opisywanie swojej wymarzonej szkoły.

6. Przebieg zajęć:

  1. Głośne czytanie tekstu „Patron dla naszej szkoły”

-Odczytanie tekstu przez uczniów. Pytania kontrolne, sprawdzające rozumienie tekstu.

-Wyjaśnienie pojęcia patron. Kim mógłby być patron naszej szkoły[1]? Dlaczego ta osoba?

II.   Ustne redagowanie planu wydarzeń oraz kariery bohatera opowiadania.

-Wszyscy uczniowie razem układają plan wydarzeń, zapisują go na arkuszu papieru.

-Ustalenie jaką rolę w opowiadaniu odgrywa Władek Śmietanka.

-Grupowe ułożenie opowiadania na temat drogi to kariery Władysława Śmietanki od czasów szkolnych aż po bycie sławnym kompozytorem.

  1. Tłumaczenie pojęć bohater narodowy, wzór godny naśladowania.

-Uczniowie sami próbują wytłumaczyć co znaczą pojęcia, nauczyciel ich nakierowuje. Podanie osób zasługujących na to miano, rozwiązywanie zadań w ćwiczeniach.

-Próby rozpoznania osób na ilustracjach, np. J. Piłsudski, M. Curie-Skłodowska, Jan Paweł II.

-Uczniowie wymieniają znane im miejsca w najbliższej okolicy nazwane na cześć sławnych osób.

IV.         Moja wymarzona szkoła powinna... -Opisywanie swojej wymarzonej szkoły.

-Rozmowa na temat ilustracji. Czym jest makieta? Kto to jest architekt i czym się zajmuje?

-Zbieranie słownictwa pomocnego w opisywaniu szkoły.

-Ustne próby układania opowiadania.

-Indywidualne opisanie swojej wymarzonej szkoły, z uwzględnieniem poleceń.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.10.2011r

Temat: Ćwiczenia ortograficzne

1.Cele:

       Sprawdzian z edukacji polonistycznej: piszemy list

       Omówienie sprawdzianu matematycznego, poprawa zadań

       Przypomnienie pisowni wyrazów z ó, u

       wprowadzenie metody dodawania liczb do 100.

2. Metody:

       pogadanka

       praca z książką

3.Formy:

       grupowa

       indywidualna

4.Środki dydaktyczne:

       podręczniki,

       plansze z zasadami ortografii,.

5.    Plan zajęć:

  1. Przypomnienie pisowni wyrazów z ó i u.

II.   Dodawanie liczb do 100.

6. Przebieg zajęć:

  1. Przypomnienie pisowni wyrazów z ó i u.

-Zasada wymienności ó na o, oraz zasady -uje.

-Rozwiązywanie krzyżówki związanej z tymi zasadami.

II.   Dodawanie liczb do 100.

-Wprowadzenie metody dodawania 36+43=30+6+40+3=70+9=79.

-Wykonywanie działań przy tablicy z podkreślaniem kolorami dodawanych do siebie liczb.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13.10.2011

Temat: Nowy w naszej klasie

1.Cele:

       omówienie sprawdzianu z części polonistycznej, powtórzenie zasad pisania listu

       czytanie z podziałem na role

       zrozumienie trudnej sytuacji osoby, która jest nowa w grupie

       ćwiczenie dodawania do 100.

2. Metody:

       pogadanka

       praca z książką

3.Formy:

       grupowa

       indywidualna

4.Środki dydaktyczne:

       podręczniki,

       arkusz papieru

5. Plan zajęć:

I.     Powtórzenie zasad pisania listu.

II.  Czytanie tekstu „Nowy w klasie” z podziałem na role.

III. Ćwiczenia w dodawaniu do 100 poznanym sposobem.

6. Przebieg zajęć:

I.     Powtórzenie zasad pisania listu.

-Wymienienie wszystkich części z jakich powinien składać się list.

-Ułożenie listu z rozsypanych części.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin