Szczegolowy_rozklad_materialu_cz1.doc

(712 KB) Pobierz
Integralny ośrodek tematyczny: WITAMY W PRZEDSZKOLU

 

 

 

Integralny ośrodek tematyczny: WITAMY W PRZEDSZKOLU

 

Cele ogólne:

·         Rozumienie i przestrzeganie zasad dotyczących zgodnego współżycia w grupie.

·         Dbanie o wspólne sprzęty i zabawki oraz o zachowanie porządku w otoczeniu.

·         Ustalenie zasad bezpiecznego zachowania się w czasie zabaw (sala, ogród)

 

Wielokierunkowa aktywność dzieci – WRZESIEŃ

 

 

Temat

dnia

 

Społeczna,

przyrodnicza,

zdrowotna

 

Językowa,

literacka

 

 

 

 

Matematyczna

 

 

 

Muzyczna,

słuchowa

 

 

Plastyczna,

techniczna

 

 

Ruchowa

(gry, zabawy)

 

 

Nasze znaczki

 

 

 

 

 

 

 

„Nasze znaczki”

 rozmowa. Przydzielanie znaczków indywidualnych.

Zapoznanie z wyglądem własnego znaczka.

 

„W łazience”

– rozmowa. Przypomnienie etapów mycia rąk.

„Poznajemy kolegów”

– zabawa dydaktyczna.

Wiązanie opisu słownego z osobą.

 

„O naszych wieszaczkach i pięknych znaczkach”

– słuchanie opowiadania Marii Kownackiej.

Uważne słuchanie utworu i udzielanie odpowiedzi na pytania.

 

Liczenie w zakresie pięciu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„Znaczki”

– ćwiczenie graficzne
w kartach. Prowadzenie linii w określonym kierunku.

 

 

 

„Przedszkolaczek ma swój znaczek”

– zabawa z elementem biegu.

 

„Magnesy”

– zabawa integracyjna.

Szybka reakcja na sygnał dźwiękowy.

 

 

 

 

K1 s. 1,

 

 

Podstawa

programowa

 

Ad 1, p. 1, 2, 3

Ad 2, p.1, 5

Ad 3, p.1, 2, 3

Ad 14 p.2

Ad  3, p. 1, 2, 3

Ad 14, p. 5

Ad 13, p. 1

 

 

Ad 14, p. 1, 2, 3

 

Ad 5, p. 3, 4

 

 

W przedszkolu

 

 

 

„W sali”

– rozmowa. Zapoznanie dzieci z kącikami zabaw.

 

 

„Droga do przedszkola”

– wypowiedzi dzieci.

Nabywanie odwagi i umiejętności wypowiadania się w czasie rozmów z całą grupą.

„Zabawki w naszej sali”

– zabawa dydaktyczna. Grupowanie przedmiotów według rodzaju.

 

Liczenie i określanie liczebności zbioru.

 

Rozumienie wyrażenia otocz linią.

 

„Marsz przedszkolaków”

– słuchanie piosenki . Zapoznanie ze słowami i melodią.

 

Zabawa taneczna. Wykonanie prostego układu tanecznego.

 

Wyjaśnienie pojęcia refren.

„Różne przedmioty”

– ćwiczenie graficzne

w kartach.

Otaczanie linią przedmiotów tego samego rodzaju.

 

Rysowanie kolorową kredą w ogrodzie. Tworzenie dowolnych wzorów i różnorodnych linii.

 

„Szukaj pary”

– zabawa orientacyjno-

porządkowa.

 

 

 

 

 

CD1 1 – piosenka „Marsz przedszkolaków”

 

K1 s. 2,

 

 

Podstawa

programowa

Ad 1, p. 1, 2, 3

Ad 2, p. 5

Ad 3, p.1, 2, 3

Ad 3, p.1, 2, 3

Ad 4,  p. 2

Ad 13, p. 1

Ad 1, p. 2

Ad 8, p. 1, 4

A 4, p.2

Ad 14, p. 1, 2, 3

Ad 5, p.3, 4

 

 

Zabawy w sali

 

„Co zniknęło?”

– zabawa dydaktyczna.

Wdrażanie do przestrzegania reguł zabawy.

 

Ustalenie zasad dotyczących zgodnego współżycia w grupie.

 

Tworzenie obrazkowego zapisu zasad zgodnego współżycia w grupie.

 

Wdrażanie do zgodnej zabawy na ograniczonej przestrzeni.

 

„Zabawy klockami”

– historyjka obrazkowa Wiązanie przyczyn i skutków według chronologii zdarzeń.

 

„Co do siebie pasuje?”

– zabawa dydaktyczna.

Przyporządkowywanie dwóch przedmiotów funkcjonalnie ze sobą powiązanych.

 

Używanie określeń: najpierw, potem, na końcu.

 

Utrwalanie nazw figur geometrycznych i kolorów.

 

 

„Co do siebie pasuje?”

– wykonanie zadania

w kartach. Łączenie rzeczy, które wzajemnie się uzupełniają i do siebie pasują. ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin