Integralny ośrodek tematyczny: WITAMY W PRZEDSZKOLU
Cele ogólne:
· Rozumienie i przestrzeganie zasad dotyczących zgodnego współżycia w grupie.
· Dbanie o wspólne sprzęty i zabawki oraz o zachowanie porządku w otoczeniu.
· Ustalenie zasad bezpiecznego zachowania się w czasie zabaw (sala, ogród)
Wielokierunkowa aktywność dzieci – WRZESIEŃ
Temat
dnia
Społeczna,
przyrodnicza,
zdrowotna
Językowa,
literacka
Matematyczna
Muzyczna,
słuchowa
Plastyczna,
techniczna
Ruchowa
(gry, zabawy)
Nasze znaczki
„Nasze znaczki”
– rozmowa. Przydzielanie znaczków indywidualnych.
Zapoznanie z wyglądem własnego znaczka.
„W łazience”
– rozmowa. Przypomnienie etapów mycia rąk.
„Poznajemy kolegów”
– zabawa dydaktyczna.
Wiązanie opisu słownego z osobą.
„O naszych wieszaczkach i pięknych znaczkach”
– słuchanie opowiadania Marii Kownackiej.
Uważne słuchanie utworu i udzielanie odpowiedzi na pytania.
Liczenie w zakresie pięciu.
„Znaczki”
– ćwiczenie graficzne w kartach. Prowadzenie linii w określonym kierunku.
„Przedszkolaczek ma swój znaczek”
– zabawa z elementem biegu.
„Magnesy”
– zabawa integracyjna.
Szybka reakcja na sygnał dźwiękowy.
K1 s. 1,
Podstawa
programowa
Ad 1, p. 1, 2, 3
Ad 2, p.1, 5
Ad 3, p.1, 2, 3
Ad 14 p.2
Ad 3, p. 1, 2, 3
Ad 14, p. 5
Ad 13, p. 1
Ad 14, p. 1, 2, 3
Ad 5, p. 3, 4
W przedszkolu
„W sali”
– rozmowa. Zapoznanie dzieci z kącikami zabaw.
„Droga do przedszkola”
– wypowiedzi dzieci.
Nabywanie odwagi i umiejętności wypowiadania się w czasie rozmów z całą grupą.
„Zabawki w naszej sali”
– zabawa dydaktyczna. Grupowanie przedmiotów według rodzaju.
Liczenie i określanie liczebności zbioru.
Rozumienie wyrażenia otocz linią.
„Marsz przedszkolaków”
– słuchanie piosenki . Zapoznanie ze słowami i melodią.
Zabawa taneczna. Wykonanie prostego układu tanecznego.
Wyjaśnienie pojęcia refren.
„Różne przedmioty”
– ćwiczenie graficzne
w kartach.
Otaczanie linią przedmiotów tego samego rodzaju.
Rysowanie kolorową kredą w ogrodzie. Tworzenie dowolnych wzorów i różnorodnych linii.
„Szukaj pary”
– zabawa orientacyjno-
porządkowa.
CD1 1 – piosenka „Marsz przedszkolaków”
K1 s. 2,
Ad 2, p. 5
Ad 4, p. 2
Ad 1, p. 2
Ad 8, p. 1, 4
A 4, p.2
Ad 5, p.3, 4
Zabawy w sali
„Co zniknęło?”
Wdrażanie do przestrzegania reguł zabawy.
Ustalenie zasad dotyczących zgodnego współżycia w grupie.
Tworzenie obrazkowego zapisu zasad zgodnego współżycia w grupie.
Wdrażanie do zgodnej zabawy na ograniczonej przestrzeni.
„Zabawy klockami”
– historyjka obrazkowa Wiązanie przyczyn i skutków według chronologii zdarzeń.
„Co do siebie pasuje?”
Przyporządkowywanie dwóch przedmiotów funkcjonalnie ze sobą powiązanych.
Używanie określeń: najpierw, potem, na końcu.
Utrwalanie nazw figur geometrycznych i kolorów.
– wykonanie zadania
w kartach. Łączenie rzeczy, które wzajemnie się uzupełniają i do siebie pasują. ...
paolka_pl