WYMIANA KOSTKI STACYJKI.pdf

(2456 KB) Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
CINQUECENTO – WYMIANA KOSTKI STACYJKI
JeŜeli nie moŜemy włączyć zapłonu lub innych obwodów obsługiwanych przez
stacyjkę i, po ich sprawdzeniu, uznaliśmy, Ŝe kostka stacyjki jest wadliwa,
przystępujemy do jej wymiany. Czasem, jako czynność doraźną, moŜemy spróbować
spryskać styki jakimś aerozolem do styków, np. Elektrosolem. Musimy w tym celu
takŜe kostkę wyjąć z obudowy ale dostęp do jej wnętrza i tak jest marny.
Opracowanie: egie 30.10.2010 r., edyt. 15.06.2012 r.
Odłączamy akumulator – czynność bardzo waŜna, poniewaŜ do stacyjki
dochodzi bardzo gruby przewód bezpośrednio od akumulatora i zwarcie go do masy
to murowany poŜar. Zgodnie z ksiąŜką napraw wymontowujemy górną i dolną osłonę
kierownicy, obudowę zestawu wskaźników, sam zestaw przesuwamy tak, by mieć
lepszy dostęp do stacyjki. JeŜeli ktoś ma jeszcze za mało miejsca, moŜna dodatkowo
odkręcić śrubę poziomą, mocującą kolumnę kierownicy i 2 nakrętki dolne, co pozwoli
na odchylenie kolumny.
Na tym zdjęciu stacyjki, wypoŜyczonym z Allegro, widoczny jest otwór, jeden
na górze drugi jest symetrycznie od dołu. Tam tkwią zaczepy, mocujące kostkę.
Trzeba je delikatnie ugiąć, aby ją wyciągnąć.
Zaczep kostki
w otworze
1
843634528.051.png 843634528.062.png 843634528.073.png 843634528.082.png
Złączka
Zaczepy
Wysuwamy 2 złączki i kostkę stacyjki mamy wyjętą, moŜemy się jej przyjrzeć.
Nową kostkę przed montaŜem musimy ustawić w połoŜeniu, jak na zdjęciu.
W tym połoŜeniu szara tarczka jest przekręcona w lewo do oparcia o występ
(delikatnie, bo łatwo moŜna go przeskoczyć). Inne ustawienie zabieraków na tarczy
spowoduje, Ŝe elektryka nam zwariuje.
2
843634528.001.png 843634528.002.png 843634528.003.png 843634528.004.png 843634528.005.png 843634528.006.png 843634528.007.png 843634528.008.png 843634528.009.png 843634528.010.png 843634528.011.png 843634528.012.png 843634528.013.png 843634528.014.png 843634528.015.png 843634528.016.png 843634528.017.png 843634528.018.png 843634528.019.png 843634528.020.png 843634528.021.png 843634528.022.png 843634528.023.png 843634528.024.png 843634528.025.png
Góra
Widok na styki:
Góra
1 2 3
4 5 6
7
3
843634528.026.png 843634528.027.png 843634528.028.png 843634528.029.png 843634528.030.png 843634528.031.png 843634528.032.png 843634528.033.png 843634528.034.png 843634528.035.png 843634528.036.png 843634528.037.png 843634528.038.png 843634528.039.png 843634528.040.png 843634528.041.png 843634528.042.png 843634528.043.png 843634528.044.png 843634528.045.png 843634528.046.png 843634528.047.png 843634528.048.png 843634528.049.png 843634528.050.png
Widok na przewody w złączkach:
-
górna
1 2 3
-
dolna
4 5 7 6
4
843634528.052.png 843634528.053.png 843634528.054.png 843634528.055.png 843634528.056.png 843634528.057.png 843634528.058.png 843634528.059.png 843634528.060.png 843634528.061.png 843634528.063.png 843634528.064.png 843634528.065.png 843634528.066.png 843634528.067.png 843634528.068.png 843634528.069.png 843634528.070.png 843634528.071.png 843634528.072.png 843634528.074.png 843634528.075.png 843634528.076.png 843634528.077.png 843634528.078.png 843634528.079.png 843634528.080.png 843634528.081.png
Przewody w złączkach:
- górna
1 – R (czerwony gruby) – elektromagnes rozrusznika
2 – M (brązowy bardzo gruby) – alternator, akumulator
3 – Cx2 (2 pomarańcz.) – 1-moduł zapłon, 2-cewka zapłonowa
- dolna
4 – G (Ŝółty) – wyłącznik świateł zewnętrznych
5 – B (biały) – skrzynka bezpieczników ( bezp. 11 i 12)
6 – Ax2 (2 błękitne) – 1-wyłącznik świateł zewnętrznych, 2- skrzynka
bezpieczników (bezp. 4 i 13)
7 – C (pomarańczowy gruby) – skrzynka bezpieczników (bezp. 14 i 15)
Montujemy w kolejności odwrotnej.
Jeśli chodzi o rozbieranie kostki, teoretycznie nierozbieralnej, nie musiałem
tego robić, bo po potraktowaniu styków wewnątrz Elektrosolem na razie działa
prawidłowo. JeŜeli ktoś ma doświadczenia w tej dziedzinie, proszę o podzielenie się
informacjami.
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin