Temat zajęć: Kolorowe zabawy z rodzicamiGrupa : 3 latki Scenariusz opracowała: Agnieszka ZagórskaCele ogólne:- rozwijanie umiejętności współpracy w zespole- wyrażanie swoich uczuć w zabawach z kolorami- wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną poprzez wspólne uczestnictwo w zajęciach dzieci z rodzicamiCele operacyjne:- dziecko zna podstawowe kolory i je nazywa- potrafi przyporządkować przedmiot do danego koloru- ilustruje treści zabawy ruchem- potrafi złożyć obrazek z czterech części- reaguje na sygnały słowne i prawidłowo wykonuje zadanie- dziecko jest twórcze, realizuje własne pomysłyMetody: czynna: zadań stawianych do wykonania, samodzielnych doświadczeń, aktywizujące-pedagogiki zabawy, słowna: objaśnieniaFormy pracy: zespołowa, indywidualnaŚrodki dydaktyczne: chusta animacyjna, ilustracje pocięte na puzzle, chmurki w czterech kolorach( czerwone, zielone, niebieskie, żółte), koszyk, kolorowe przedmioty, worek, płyta CD z podkładami - muzycznymi 1.Powitanie – zgodnie z muzyką Wszyscy są witam was zaczynamy już czas (zataczają duże koło, kłaniają się nisko)Jestem ja, jesteś ty raz dwa trzy. (pokazują na siebie, na kolegę i klaszczą trzyrazy w dłonie)2. Tworzenie kolorowych grup. Podział na cztery grupy kolorów: czerwony, zielony, żółty, niebieski. N-lka prosi dzieci o wylosowanie chmurki z koszyka (taki sam kolor chmurki otrzymuje rodzic). Dzieci przyklejają chmurki do ubranka, w ten sposób tworzą się grupy kolorów, które zajmują wyznaczone miejsca.3. „Zaczarowany przedmiot” – układanie wraz z rodzicami pociętych puzzliPoszczególne drużyny układają obrazek z części, który będzie przedstawiał przedmiot- (zwierzątko lub roślinę), który łączy się z kolorem ich chmurki, a co to takiego jest dowiecie się, kiedy złożycie obrazek.Nauczycielka prosi, aby dzieci nazwały przedmiot i wymieniły inne przedmioty, które występują w tym kolorze.4. Zabawy z płachtą „Parasol’ – nauczycielka prosi dzieci, aby zajęły miejsca przy chuście zgodnie z kolorem chmurek. Nauczyciel wyjaśnia zabawę, pod chustą będą się chowały te osoby, które mają np. kolor czerwony, niebieski, zielony chmurki itd. 5. „Worek ze skarbami” – uczestnicy siedzą wokół chusty, w worku znajdują się rekwizyty w kolorach odpowiadających kolorom chusty. Uczestnicy podają sobie go w rytm muzyki. Gdy muzyka milknie, zadaniem osoby, która trzyma worek jest wyciągnięcie rekwizytu i podanie jego nazwy, koloru i umieszczenia go na odpowiednim kolorze chusty.6. Zabawa ruchowa z muzyką „Kolory” na płachcie animacyjnej. Dzieci poruszają się w rytm muzyki po płachcie, na przerwę w muzyce n-l wymienia przedmiot np słońce, jabłko, woda, ogórek, trawa itd. Zadaniem dziecka jest stanąć na danym kolorze na płachcie, z jakim kojarzy mu się dany przedmiot. Możemy zadawać dzieciom pytania, dlaczego stanąłeś na tym kolorze?7. Zakończenie zajęć- wykonanie pracy plastycznej z rodzicem „Zrób coś z tej plamy” – twórcze pomysły dzieci i rodziców. Zadaniem dziecka jest dorysowanie nóg, oczu i innych rzeczy, aby powstało „coś”, co zostanie nazwane przez dziecko.8. Podziękowanie- wręczenie ….LITERATURAZ.Bojanowska „Przedszkole pełne ciekawych zdarzeń”, wyd:WOM PoznańR. Domań „Metody pedagogiki zabawy w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym” wyd. KlanzaA.Wasilik „Zabawy z chustą”, wydawnictwo Klanza
agazag