dB Drag Racing 2009.pdf

(716 KB) Pobierz
Regulamin turnieju
dB Drag Racing 2009
106836616.001.png
Rozdział 0 – Wstęp
Rozdział 1 – Zasady ogólne
Rozdział 2 – System klasyfikacji zawodników
Rozdział 3 – Zasady dotyczące kabiny
pasażerskiej
Rozdział 4 – Zasady dotyczące pojazdów
Rozdział 5 – Zasady dotyczące sprzętu audio
Rozdział 6 – Zasady dotyczące montażu
Rozdział 7 – Naliczanie punktów
Rozdział 8 – Oficjalne pomiary SPL
Rozdział 9 – Światowe finały
Rozdział 10 – Rekordy Światowe
Rozdział 11 – Kontrole pojazdu, Naruszenie
zasad, Kary.
Rozdział 12 – Zasady postępowania
Rozdział 13 – Pozostałe regulacje
Rozdział 14 – Pytania i odpowiedzi
Rozdział 15 - Słowniczek
Regulamin zawodów dB Drag Racing
dB Drag Racing jest konkurencją caraudio pozwalającą na wyłonienie zawodnika z
najgłośniejszym systemem grającym.
Organizacja dB Drag Racing (dB Drag Racing Association) postawiła sobie za cel
stworzenie jak najbardziej czytelnych, zrozumiałych i jednoznacznych zasad zawodów.
Mimo to, zdarzają się przypadki, kiedy dane zastosowanie sprzętu lub sposób jego
instalacji nie są ujęte w regulaminie. W takich przypadkach ostateczna decyzja zależy
od głównego sędziego, który musi określić czy dany przypadek jest zgodny z „filozofia”
zawodów dB Drag Racing. Obowiązkiem zawodnika jest zapoznanie się i przestrzeganie
zasad zawartych w poniższym regulaminie oraz podporządkowanie sie decyzjom
głównego sędziego.
Kodeks etyczny dB Drag Racing
Nigdy nie będę używać systemu grającego w sposób, który będzie zakłócał
spokoju osób znajdujących się w pobliżu pojazdu
Nigdy nie będę używać systemu grającego w sposób kolidujący z prawem
Nigdy nie będę używać systemu grającego w sposób stwarzający zagrożenie
zdrowia
Zrobię wszystko aby wspierać firmy i dystrybutorów promujących nasz sport
Zawsze będę przestrzegać regulaminu zawodów i dopilnowywał aby i inni go
przestrzegali.
Zrobię wszystko aby promować pozytywny wizerunek dB Drag Racing
Zasady bezpieczeństwa
Bezpieczeństwo zawodników, sędziów oraz oglądających podczas zawodów dB Drag
Racing jest dla organizatorów najważniejsze. Każdy zawodnik ponosi odpowiedzialność
za operowanie swoim pojazdem i systemem dźwiękowym, tak aby nie przynieść szkody
sobie ani oglądającym. Zawodnicy powinni w pełni zrozumieć poniższe zasady przed
przystąpieniem do zawodów dB Drag Racing.
Zawodnik musi zagwarantować, iż operowanie pojazdem nie zaszkodzi jemu ani
innym osobom. Zawodnik musi postępować zgodnie z prawem obowiązującym
w danym miejscu i dopilnować, iż trasy, którymi się porusza wolne są od
przeszkód. Mimo ze podczas zawodów ruch na terenie obiektu może być
kierowany przez organizatorów bądź pracowników organizacji, cala
odpowiedzialność za prowadzenie pojazdu spada na właściciela pojazdu.
Systemy car audio potrafią produkować bardzo wysokie dźwięki i ciśnienie.
Wysokie ciśnienie akustyczne może spowodować uszkodzenie słuchu, dlatego
tez zawodnicy zobowiązani są NIGDY nie operować systemem car audio w
sposób szkodliwy dla siebie lub innych. Ponadto, wysokie nagłośnienie systemu
caraudio może spowodować problemy z usłyszeniem dźwięków alarmowych,
karetki, innego auta czy pociągu. Zawsze obsługuj swój system w sposób zgodny
z obowiązującym prawem, nigdy nie obsługuj systemu w sposób, który mógłby
zakłócić prowadzenie auta.
Własnoręcznie wykonane instalacje caraudio mogą wpłynąć na zachowanie
bezpieczeństwa i prawidłowego działania pojazdu. Mimo, iż część zawodników
zleca zamontowanie swojego systemu osobom trzecim, to właśnie zawodnik
odpowiada za bezpieczeństwo swojego systemu i pojazdu. Należy zwrócić
szczególną uwagę na bezpieczeństwo montażu i poprawność okablowania.
Wszystkie kable powinny zostać podłączone bezpośrednio do akumulatora, aby
zminimalizować ryzyko pożaru. Części takie jak głośniki, wzmacniacze, skrzynie
itp. Powinny zostać zamocowane w sposób niezagrażający pasażerom w razie
wypadku. Pojazdy, których konstrukcja została zmieniona, aby pomieścić system
car audio, lub pojazdy, których waga całkowita przekracza limity wagowe dla
danego pojazdu, nigdy nie powinny być wykorzystywane w normalnym ruchu
ulicznym.
Organizacja dB Drag Racing oraz jej członkowie nie maja uprawnień, aby zatwierdzać
bezpieczeństwo i legalność pojazdu startującego w zawodach. Obowiązek ten należy
do właściciela pojazdu. Organizacja dB Drag Racing oraz jej członkowie nie są
odpowiedzialni za jakiekolwiek wypadki, uszkodzenia bądź urazy fizyczne powstałe
podczas imprezy dB Drag Racing. Uczestnicząc w imprezie dB Drag Racing zawodnik
zgadza się na poniesienie pełnej odpowiedzialności za swoje działania. dBDRA zaleca
zawodnikom kierowanie pojazdami i operowanie systemami caraudio zgodne z
lokalnymi prawami. Lekceważenie zasad bezpieczeństwa spowoduje dyskwalifikacje i
usunięcie zawodnika z imprezy.
Rozdział 1 – zasady ogólne
Uczestnicy zawodów sami mogą dobrać sobie materiał muzyczny
Dodatkowe wskazówki:
Materiał muzyczny musi być odtworzony ze źródła - jednostki sterującej
specjalnie przeznaczonej do użytku w środowisku 12-voltovym. Dotyczy to
odtwarzaczy kaset, odtwarzaczy płyt CD i DVD, odtwarzaczy video,
radio, satelitarnych odbiorników radiowych oraz wszystkich innych
jednostek przeznaczonych do działania w pojazdach z 12voltowym
napięciem.
Materiał muzyczny może zawierać piosenki, dźwięki testowe lub każdy
inny rodzaj nagranego sygnału audio.
Program może pochodzić z nośnika komercyjnego(płyta ze sklepu
muzycznego) lub być domowym nagraniem.
Użycie generatorów tonów, zwielokrotniaczy częstotliwości, jest
zakazane.
Wyjątki:
Zawodnicy musza używać autoryzowanych dB Drag CD podczas imprez
wielopunktowych. Jeśli impreza odbywa się przed wydaniem aktualnego
CD na dany rok, wtedy należy użyć CD z ubiegłego roku.(na stronie
www.termpro.com/dbdrag/rules znajdują się wszystkie informacje
dotyczące obowiązującego programu muzycznego i aktualnego CD)
Zawodnicy mogą używać tylko częstotliwości od 20 do 80 Hz na
imprezach wielopunktowych. Jeśli najwyższy wynik SPL zawodnika został
osiągnięty na częstotliwości poniżej 20Hz lub powyżej 80Hz, wtedy punkty
zawodnika nie zostaną uznane. Jeśli zawodnik dopuści się złamania tej
zasady podczas rundy kwalifikacyjnej główny sędzia ma prawo pozwolić
mu na powtórkę. Jeśli złamanie zasad będzie miało miejsce podczas
rundy eliminacyjnej zawodnik, niezależnie od swojej punktacji zostanie
wykluczony z zawodów.
1-1
1-2 Zawodnik może zmieniać ustawienia systemu audio podczas pomiaru, jeśli
nie narusza w ten sposób żadnych innych zasad.
1-3 Pojazd zawodnika może mieć uruchomiony silnik podczas pomiaru jeśli tylko
spełnione są następujące warunki:
Zawodnik bierze udział w zawodach kategorii Street Stock , Super Street,
lub Extreme. Zawodnicy z kategorii Street i Street Max nie mogą
uruchamiać pojazdu podczas pomiaru.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin