_spis_04.doc

(40 KB) Pobierz

Spis treści

Spis treści

 

Spis treści

5


Spis treści

Spis treści

              Wstęp              9

Dla kogo jest przeznaczona ta książka              10

Korzyści z przeczytania książki              10

Co nowego we Flashu 5              13

Część 1.              Zaawansowane techniki animacji              15

Rozdział 1.              Złożone projekty              17

Wykorzystanie automatycznego tworzenia animacji ruchu              18

Wykorzystanie automatycznego tworzenia animacji kształtu              28

Animowanie masek              34

Rozdział 2.              Praca z wideo i grafiką 3D              45

Integracja Flasha i QuickTime              46

Rotoskopia              54

Symulowanie wideo              57

Symulowanie grafiki 3D              63

Część 2.              Zrozumieć ActionScript              67

Rozdział 3.              Posługiwanie się językiem ActionScript              69

Obiekty i klasy              70

Metody i właściwości              71

Pisanie według reguł składni              72

Więcej o interpunkcji              74

Paleta akcji              75

Używanie obiektów              82

Stosowanie komentarzy              87

Część 3.              Zarządzanie czasem i informacją              89

Rozdział 4.              Zaawansowane przyciski
i interakcja z użytkownikiem              91

Niewidzialne przyciski              92

Animowane przyciski              95

Animowane przyciski i symbol klipu filmowego              97

Złożone przyciski              101

Manipulatory zdarzeń              105

Sposoby funkcjonowania przycisków              108

Informacje wprowadzane z klawiatury              111

Obiekt Key              114

Rozdział 5.              Zarządzanie zasobami Flasha              117

Nawigowanie po listwach czasowych klipów filmowych              118

Nazywanie klonów              119

Ścieżki dostępu              121

Względne i bezwzględne ścieżki dostępu              125

Używanie akcji with w tworzeniu ścieżek dostępu              131

Ukośnik zamiast kropki i akcja Tell Target              133

Klipy filmowe jako pojemniki              135

Manipulatory zdarzeń klipów filmowych              138

Animacje wstępne              142

Rozdział 6.              Zarządzanie zasobami zewnętrznymi              149

Komunikacja za pośrednictwem przeglądarki internetowej              150

Dołączanie filmów z zewnątrz              168

Współpraca z narzędziem Generator              179

Projektory i akcja FSCommand              181

Komunikacja z drukarką              185

Część 4.              Przekształcanie grafiki i dźwięku              191

Rozdział 7.              Kontrolowanie klipów filmowych              193

Przeciąganie klipu filmowego              194

Ustawianie właściwości klipu filmowego              199

Zmiana koloru klipu filmowego              204

Zmiana kolejności ułożenia klipów filmowych              209

Wykrywanie upuszczonych klipów filmowych              212

Detekcja kolizji klipów filmowych              216

Wyznaczanie krawędzi obszarów klipów filmowych              219

Powielanie i usuwanie klipów filmowych              221

Przyłączanie klipów filmowych              225

Zmiana wyglądu wskaźnika myszy              229

Tworzenie animacji za pomocą języka ActionScript              232

Rozdział 8.              Kontrolowanie dźwięku              235

Obiekt dźwiękowy              236

Przyłączanie dźwięków              238

Odtwarzanie dźwięków              240

Modyfikowanie dźwięków              243

Modyfikowanie niezależnych dźwięków              246

Transformowanie dźwięków              249

Tworzenie systemu dynamicznej kontroli dźwięku              252

Używanie dźwięków jako plików zewnętrznych              257

Część 5.              Przetwarzanie informacji              259

Rozdział 9.              Kontrolowanie przepływu informacji              261

Deklarowanie danych              262

Posługiwanie się zmiennymi i wyrażeniami              268

Wczytywanie zmiennych z zewnątrz              273

Modyfikowanie zmiennych              276

Wiązanie zmiennych i funkcja eval              279

Sprawdzanie informacji za pomocą wyrażeń warunkowych              282

Wprowadzanie alternatywy do wyrażeń warunkowych              285

Rozgałęzianie wyrażeń warunkowych              288

Łączenie wyrażeń warunkowych
za pomocą operatorów logicznych              291

Zapętlanie wyrażeń              293

Rozdział 10.              Kontrolowanie tekstu              297

Tekst pobierany              298

Tekst dynamiczny              302

Wiązanie tekstu              304

Wyświetlanie tekstu HTML              307

Animowanie dynamicznego tekstu              310

Kontrolowanie przewijania bloku tekstowego              313

Manipulowanie łańcuchami znakowymi              317

Obiekt selekcji              318

Kontrolowanie selekcji wewnątrz bloków tekstowych              319

Ogniskowanie bloków tekstowych              322

Obiekt łańcucha znakowego              326

Analizowanie łańcuchów znakowych
za pomocą obiektu łańcucha znakowego              327

Przegrupowywanie łańcuchów znakowych
za pomocą obiektu łańcucha znakowego              332

Modyfikowanie łańcuchów znakowych
za pomocą obiektu łańcucha znakowego              337

Rozdział 11.              Manipulowanie danymi              339

Wykonywanie obliczeń za pomocą obiektu matematycznego              340

Obliczanie wartości kątowych
za pomocą obiektu matematycznego              342

Używanie funkcji sinus i cosinus
do wyznaczania ruchu ukierunkowanego              349

Obliczanie odległości za pomocą obiektu matematycznego              353

Generowanie liczb losowych              356

Porządkowanie informacji za pomocą tablic              359

Wprowadzanie wskazań daty i pomiaru czasu              366

Tworzenie skryptów do wielokrotnego używania              374

Tworzenie własnych klas za pomocą funkcji              379

Rozdział 12.              Zarządzanie zawartością
i rozwiązywanie problemów              383

Tworzenie współdzielonych bibliotek              384

Współdzielenie fontów              388

Edytowanie skryptu              390

Dołączanie zewnętrznych skryptów              393

Posługiwanie się paletą Movie Explorer              395

Wyświetlanie zmiennych i obiektów w oknie Output              399

Śledzenie zmiennych w oknie Output              402

Posługiwanie się paletą Debugger              405

Optymalizowanie filmu              409

Unikanie najczęstszych błędów              413

Dodatek A              Podsumowanie metod obiektów i właściwości              417

Dodatek B              Kody klawiszy              431

Dodatek C              Podsumowanie kategorii akcji              435

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin